Millainen kaupunki Lappeenranta on asua?
Olen todennäköisesti muuttamassa nyt loppukeväästä/alkukesästä Lappeenrantaan.
En tiedä kaupungista mitään joten olisi kiva kuulla paikasta.
- hyvät/huonot alueet
- millainen luonto on (meneekö esimerkiksi järvimaisemissa lenkkeilyreittejä)
- millaisia ihmiset on, miten suhtautuvat muualta tulleisiin
- millaiset palvelut on, ja miten ne toimivat
- onko rauhallista ja turvallista
- muuta mitä olisi hyvä tietää paikasta
Olen asunut koko tähänastisen elämäni eli 27 vuotta Helsingissä, joten varmasti tuntuu pieneltä paikalta. Toisaalta täällä etelässä olen kyllästynyt ruuhkiin, luonnon tuhoamiseen, pitkiin välimatkoihin varsinkin ajallisesti ja ylipäätään siihen että joka paikassa kauheasti ihmisiä eikä kunnon rauhallista luontoa ole paljoa.
Lappeenranta vaikuttaa mukavan kompaktilta kaupungilta, olematta kuitenkaan koon puolesta aivan tuppukylä jossa kaikki tuntee kaikki ja palveluita vain yksi k market.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: kovia ovat juoruilemaan ja selän takana puhumaan. Lappeenranta ON tuppukylä esim. Jyväskylään verrattuna. Teollisuuskaupungin menneisyys vaikuttanut ihmisten luonteeseen. Turha kuvitella sivistynyttä kulttuuri-ilmapiiriä.
Ai että Jyväskyläkö ei ole teollisuuskaupunki?
Kaikki Suomen suuret kaupungit Helsinki, Tampere ja Turku etunenässä ovat olleet mitä suurimmassa määrin teollisuuskaupunkeja ja Tampereella sekä Turussa ihan rehellistä teollisuuttakin on vielä jonkun verran jäljelläkin.
Ei Lappeenrantaa kannata asettaa näiden kanssa samalle viivalle. Kokoero on huomattava ja sitä myöten yritysten, palvelujen ja ihmisten määrä. Lappeenrannan keskustakin on ? Se on oikeastaan Iso-Kristiinan kauppakeskuksessa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
muuttiko ap jo
Toivottavasti tuli järkiinsä ja ei muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös muuttamassa Lappeenrantaan lasten kanssa. Millaisia ala-asteet ovat? Asuinpaikka määräytyy nimittäin koulun perusteella. Yläasteista Kimpinen on kuulemma paras, mutta ala-asteet? Lähinnä missä ei ole kiusaamista tai siihen ainakin puututaan.
Mitä kyselet tätä samaa eri ketjuissa? Sinulle on jo aiemmin vastattu.
Olen reilut parikymmentä vuotta asunut ja viihtynyt oikein hyvin. En kyllä tiedä onko saman kokoluokan kaupunkien välillä merkittäviä eroja.
Palvelut mielestäni hyvät ja olen tullut oikein hyvin toimeen ihmisten kanssa ja tekemistä löytynyt. Junalla pääsee Helsinkiin parissa tunnissa ja ihan kiva lisä ollut Ryanairin lennot Italiaan ja muuallekin, tosin niiden jatkumisen varaan ei kannata laskea.
Miekin muutan vielä Lappeenrantaan takasin. Ei miusta tullu, eikä tule helsinkiläistä. Suurin ropleemi on auton hankinta, ilman sitä ei Lappeenrannassa pärjää, vaikka miten aattelis, eikä sitä täällä Helsingissä kannata hankkia, ku sillä ei olis mitää käyttöä. Sais vaan huolta, et millon joku ilkimys iskis siihen kyntensä.
Mikä tahansa on parempi kuin pk seutu
Kaupungin keskustasta on vain noin 25 km Valloittaja-Venäjän rajalle ja kaupungilla on yhteistä rajaa Venäjän kanssa ainakin 50 kilometriä! (toistaiseksi)
Lappeenranta on paikka asua, koska sieltä on lyhyt matka Venäjän puolelle kasseja tyhjentämään.
Tule Lemille. Lappeenrantaan n 20km
No nii.. asia etenee. Nyt vaan pitää löytää sieltä asunto.
Vierailija kirjoitti:
No nii.. asia etenee. Nyt vaan pitää löytää sieltä asunto.
Mistä muutit ja miksi
muuttiko ap jo