Laitoimme talon myyntiin, katsojia ryntäilee pihalle omia aikojaan
Tehtiin valtakunnallisen ketjun kokeneelle välittäjälle toimeksianto omakotitalomme myynnistä. Hän laittoi nettiin kattavan myynti-ilmoituksen hyvillä valokuvilla. Ilmoituksessa lukee selkeästi, että näytöt sovitaan välittäjän kanssa.
No, ei mennyt kolmea varttia ilmoituksen julkaisusta niin pihallemme alkoi lappaa omin päin monenlaista haahuilijaa. Ensin ajeltiin autolla pari kertaa ohi edes takaisin, sitten auto tien sivuun ja tuosta noin vain tontille kävelemään nurkkia ympäri. Siinä kohtaa menin pihalle kysymään, haluatteko mahdollisesti tutustua tähän myytävänä olevaan taloon? - Katsellaan nyt ensin, on yleisin vastaus. Soitin välittäjälle. Katselijat ei olleet ilmoittaneet tulostaan hänelle ollenkaan, vaan naputelleet myynti-ilmoituksessa olevan osoitteemme navigaattoriin ja lähteneet ajamaan.
Hyvät ihmiset, Suomessa on lakiin kirjoitettu kotirauha. Se koskee niin kotipihoja kuin mökkitontteja. Ei tänne tulla välittäjältä lupaa kysymättä, vaikkei ketään olisi kotonakaan! Toki välittäjä tarjosi sitäkin vaihtoehtoa ettei myynti-ilmoitukseen laiteta osoitetta näkyviin. Mutta itse en ostaisi taloa, josta ei tiedä edes sijaintia kartalla.
Mutta en kyllä kysymättä lupaa lähtisi kenenkään pihallekaan. Jos asukas sattuu olemaan yksityisyydestä vielä meitäkin tarkempi, niin parhaassa tapauksessa luvattomalle liikkujalle napsahtaa sakot kotirauhan rikkomisesta. Ottakaa aina ensin yhteyttä välittäjään!
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Onko vaikeaa luopua? Oletteko nyt aivan varmoja että haluatte myydä? Miettikää vielä.
Minkäslainen talo teillä olisi myynnissä?
Miinoita talon ympäristö. Kireitä vaijereita ja tuoretta pskaa.
On eri asia käydä ajelemassa naapurustossa tai tieltä katsoa taloa, kuin mennä hyppelehtimään talon pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen katsellut taloja, niin tottakai olen ensin käynyt ajamassa ja katsomassa, millainen se on ja millainen sen lähiympäristö on. Yleensä 90% kerroista paljastuu jo siinä jotain kiin ilmeistä, minkä takia en ole siitä talosta kiinnostunut. Turha vaivata välittäjää paikalle, ellei tiedä, että talo voisi päällisin puolin näkemällä oikeasti kiinnostaa.
Jos teillä kukaan ei ole ollut yhteydessä völittäjään, niin katselisin ympärilleni, koska jotain vikaa on joku talonne ulkonäössä tai sen naapuristossa.
Vikaa ei taida silloin olla muussa kuin liian nirppanokkaisissa ostajakandidaateissa. Jos noin paljon olet jo katsellut, ettei 90% kohteista kelpaa!
Johan tää on Aku Ankassa, että kannattaa käydä tekee pieni tarkistusajelu. Siinä on itselleni ainakin selvinnyt mm. viereisen talon ajokoirien tauoton louskutus, takapihan pellolta nousi mehevä paskankäry keväisenä iltana ja yhden talon takapihan laidalla kulki vilkas pururata. Siinä oli tosiaan jos jonkinlaista hiihtäjää ja mekastavaa lapsiperhettä melkein omassa pihassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun me etsittiin tätä meidän taloa, niin todellakin käytiin ajelemassa ja katsomassa minkälaisella paikalla talo oli. Oliko naapureita ja muutenkin erilaisia juttuja haluttiin tulevalta kodilta.
Löydettiinkin sitten tämä meidän koti kun oli niin kivalla paikalla. Puidto ja uimaranta mm. vieressä ja lähikauppa. Se oli iso syy miksi päätettiin ostaa talo.
Ei niistä kuvista nää tuommoisia asioita.
Aluetta voi toki käydä katselemassa menemättä pihalle ennen kuin näytöstä on sovittu. Ajatteleppa jos talon omistajat vaikka saunovat halvan pörssisähkön takia sunnuntaiaamuisin ja ovat juuri istahtaneet alasti takapihan terassin paljuun, kun joku tuntematon konkkaronkka änkee siihen tutkimaan nurkkia.
tai jos ap ottaa suihin vahingossa väärältä siinä tungogsessa, kännissäkin kun on aina.
isäntä on onnellinen kun voi hoidella tungoksessa useammanki vieraan.
Jos talo on myynissä niin sinne mennään kyllä katselemaan ominluvin. Ei kiinnosta mitä mieltä ne asukaskyrväkkeet on asiasta.
Ympäröikää piha kylteillä, kuten : "HÄIPYKÄÄ, " "TÄÄLLÄ EI OLE MITÄÄN NÄHTÄVÄÄ " ja printatkaa verikoiran kuvia "TÄÄLLÄ VARTIOIN MINÄ"..
Muistakaa myös heiluttaa keskisormea ohiajelijoille.
Per settäkin voi näyttää ikkunasta!
Tulen nauramaan apn juttua vielä monta vuotta
Tehkää haju- ja väripommeja ja heitelkää ostajaehdokkaita niillä
Hommatkaa jostain sinko ja linkoatte hevosenlantaa ohikulkevien autojen päälle
Ei minua kiinnosta mennä taloon tutustumaan, jos en ensin näe, millaisella alueella se sijaitsee ja miltä tontti näyttää.
Totta kai talon OHI saa ajaa vaikka edes takaisin.
Vierailija kirjoitti:
No ole onnellinen että kiinnostuneita riittää!
Kiinnostuneita voi riittää,mutta moniko on tosi ostaja?
Vierailija kirjoitti:
Johan tää on Aku Ankassa, että kannattaa käydä tekee pieni tarkistusajelu. Siinä on itselleni ainakin selvinnyt mm. viereisen talon ajokoirien tauoton louskutus, takapihan pellolta nousi mehevä paskankäry keväisenä iltana ja yhden talon takapihan laidalla kulki vilkas pururata. Siinä oli tosiaan jos jonkinlaista hiihtäjää ja mekastavaa lapsiperhettä melkein omassa pihassa.
Maaseudulle pellon keskelle muutto on melkeinpä ainoa vaihtoehto, jos nuo kaikki häiritsee. Paitsi hajusta ei välttämättä pääse sielläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olen katsellut taloja, niin tottakai olen ensin käynyt ajamassa ja katsomassa, millainen se on ja millainen sen lähiympäristö on. Yleensä 90% kerroista paljastuu jo siinä jotain kiin ilmeistä, minkä takia en ole siitä talosta kiinnostunut. Turha vaivata välittäjää paikalle, ellei tiedä, että talo voisi päällisin puolin näkemällä oikeasti kiinnostaa.
Jos teillä kukaan ei ole ollut yhteydessä völittäjään, niin katselisin ympärilleni, koska jotain vikaa on joku talonne ulkonäössä tai sen naapuristossa.
Vikaa ei taida silloin olla muussa kuin liian nirppanokkaisissa ostajakandidaateissa. Jos noin paljon olet jo katsellut, ettei 90% kohteista kelpaa!
Hah, tuolla asenteella arvqan, että seuraavaksi teet aloituksen, että miksi ostajat ovat niin nirppanokkia, ettei teidän täydellinen talo kelpaa, kun ei mene millään kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun me etsittiin tätä meidän taloa, niin todellakin käytiin ajelemassa ja katsomassa minkälaisella paikalla talo oli. Oliko naapureita ja muutenkin erilaisia juttuja haluttiin tulevalta kodilta.
Löydettiinkin sitten tämä meidän koti kun oli niin kivalla paikalla. Puidto ja uimaranta mm. vieressä ja lähikauppa. Se oli iso syy miksi päätettiin ostaa talo.
Ei niistä kuvista nää tuommoisia asioita.
Tässä olikin kyse siitä että on menty ilman lupaa toisen pihaan. Eri asia pällistellä tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, tuolla asenteella arvqan, että seuraavaksi teet aloituksen, että miksi ostajat ovat niin nirppanokkia, ettei teidän täydellinen talo kelpaa, kun ei mene millään kaupaksi.
Laki kotirauhan rikkomisesta ei ole asennekysymys. Sen noudattamatta jättäminen kyllä kertoo, ettei kyseisen katsojan kanssa kannata ryhtyä kaupoille. Sellaiset katsojat rikkoo helposti muitakin pelisääntöjä.