Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus sattuu ja muuta skeidaa

Vierailija
03.03.2023 |

Mitä sanontoja ette voi allekirjoittaa?

Minä en voi sietää sitä "jos juoruista suuttuu niin pakko siinä jotain totta on oltava". Aijaa, että jos joku valehtelee minusta ympäriinsä asioita jotka haittaa enemmän tai vähemmän elämääni, niin sen pitäisi olla ihan ok mulle. Ei saisi suuttua tai muuten se on totta? Varmaan kiusaajien joku motto. "Mä juoruan susta mitä lystään, siedä se tai jos suutut niin olin oikeassa, läl läl läää. Jos et suutu niin keksin taas jotain uutta, joko nyt suuttuisit".

Toinen on että "ei savua ilman tulta". Tämä sanonta on iskostettu suomalaisten takaraivoihin vähän liiaksikin. Joku voi ihan silkkaa mielipuolisuuttaan laittaa sinusta jonkun perättömän jutun liikkeelle ja seurata sivusta miten käy. Ihan vaan puhtaasti hupina. Missä se tuli silloin on? Näitä paranoidisia skitsoja on pilvin pimein jotka saattavat itsekin uskoa hölynpölynsä. Siksi he kaiketi ovatkin niin uskottavia.

"Ei haukku haavaa tee". Kyllä voi tehdä. On mahdollista että haukkuminen voi tehdä syviäkin haavoja ihmiseen.

"Ken leikistä suuttuu.." Jälleen kiusaajien puolustus touhuilleen. He saavat sanoa uhrilleen mitä lystää ja uhrin pitäisi vaan hymyillen ottaa se vastaan. Muuten uhri on huumorintajuton tosikko.

"Valheella on lyhyet jäljet". Ja ketun marjat. Minusta edelleen ja vieläkin uskotaan muutamakin paikkaansapitämätön asia ja juorun alkuperä on melkein 30 vuotta vanha juttu.

Lopuksi on sanottava että minusta hyvä ja paikkaansa pitävä sanonta on mm. "rikas ei anna mitään, köyhä antaa vähistäänkin". Vai miten se nyt meni..?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus sattuu, jos on aivopesty lammas.

Vierailija
4/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosi omituinen tapa kertoa kaikille et sä olet sit ihan järkyttävän vaikea ja riitaisia tapaus.

Vierailija
5/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap.

Vierailija
6/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mikä ei tapa vahvistaa

Vierailija
7/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se mikä ei tapa vahvistaa

Kyllä 👍

Vierailija
8/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no opettelisit ne sanonnat ensin ennenkuin avaat idioottiketjua.

Vierailija
9/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no opettelisit ne sanonnat ensin ennenkuin avaat idioottiketjua.

Se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi