Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teidän kotona asuvat ja työssäkäyvät nuoret maksaa kotiin rahaa?

Vierailija
03.03.2023 |

Meillä nuori opiskelee oppisopparilla ja käy siis töissä josta saa suht ok palkkaa. Mietin, että paljonko pitäisi pyytää maksamaan rahaa kotiin.
Paljonko teidän nuoret maksaa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ruokakassia kuukaudessa on hyvä.

Vierailija
2/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta jotka käy töissä, aloittaneet työt 15-vuotiaana enkä oo yh äitinä kummaltakaan rahaa pyytänyt. Nyt ovat aikuisia ja asuvat omillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa 200 € vuokraa. 

Aiemmin myös oli parempi palkka kuin minulla niin silloin tehtiin ihan virallinen "sopimus" vuokranmaksusta joka kävi sitten myös Kelaan armeijan ajaksi ja sai sen saman sotilasavustuksena vaikka siis asui kotona mutta oli osallistunut vuokranmaksuun (oli joku vähän korkeampi summa silloin, en muista enää mikä). Kannattaa ottaa tuo armeija-aika huomioon ettei tällä tavalla ole pakko muuttaa omilleen kuitenkaan jos pojasta kyse.

Nyt armeijan jälkeen kerää rahaa omilleen muuttoon niin siksi vielä kotona asuu ja tosiaan maksaa tuon pienen summan. Minä maksan esim. puhelinliittymän ja lähes kaikki ruoat eli siinä se vuokra tulee kuitattua :)

Vierailija
4/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Säästää kuitenkin joka kuukausi omaa asuntoa varten. Helpompi saada asuntolaina, kun on mahdollisimman paljon rahaa säästössä. Eikä tarvitse niin isoa lainaakaan.

Vierailija
5/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan muuten pyydettäis maksamaan mitään, mutta jäin itse työttömäksi melkein vuosi sitten enkä valitettavasti ole saanut töitä.

Ap

Vierailija
6/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan muuten pyydettäis maksamaan mitään, mutta jäin itse työttömäksi melkein vuosi sitten enkä valitettavasti ole saanut töitä.

Ap

No nythän haisee provo. Mut aina voit siirtää kämpän lapsen nimiin ja lapsi perii sulta vuokrat yms. Sit kun sille riittää, se voi potkia sut ulos.

Vierailija
7/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää joka kk koko palkkansa keittiön pöydälle, ei ostele krääsää.

Vierailija
8/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa rikas puoliso.

Vierailija
9/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä aikuinen lapsi?

Vierailija
10/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se opiskelee? Mikset itse mene oppisopimuksella jonnekkin töihin? Ai niin, kun ei ole töitä.

Vierailija
11/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intin jälkeen maannut kotona 6 vuotta. Käy jossain työllisyystöissä. Ei tee mitään kotitöitä, eikä maksa mistään mitään. Syö ja haisee. Yöt istuu tietokoneella ja paukuttaa vessan ovea.

Vierailija
12/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa 200 € vuokraa. 

Aiemmin myös oli parempi palkka kuin minulla niin silloin tehtiin ihan virallinen "sopimus" vuokranmaksusta joka kävi sitten myös Kelaan armeijan ajaksi ja sai sen saman sotilasavustuksena vaikka siis asui kotona mutta oli osallistunut vuokranmaksuun (oli joku vähän korkeampi summa silloin, en muista enää mikä). Kannattaa ottaa tuo armeija-aika huomioon ettei tällä tavalla ole pakko muuttaa omilleen kuitenkaan jos pojasta kyse.

Nyt armeijan jälkeen kerää rahaa omilleen muuttoon niin siksi vielä kotona asuu ja tosiaan maksaa tuon pienen summan. Minä maksan esim. puhelinliittymän ja lähes kaikki ruoat eli siinä se vuokra tulee kuitattua :)

Aika noloa vaatia omalta lapseltaan vuokraa.

Vierailija
13/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa 200 € vuokraa. 

Tai varsinkin siinä tilanteessa, et vanhempi olettaa lapsen alkavan elättämään sitä vanhempaa jos tienaa enemmän. Jos olisin tuo lapsi, muuttaisin pois.

Vierailija
14/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa puolet palkastaan eli 200-300€/kk. Asumistuki (190€) loppui kun lapsi meni töihin. Lapsen kanssa keskusteltiin asiasta. Minä ehdotin että muutetaan halvempaan (ja pienempään) asuntoon mutta lapsi halusi asua tässä nykyisessä ja ehdotti itse että maksaa osan palkasta vuokrana. Ilman lapsen osuutta jäisin joka kuukausi miinukselle vuokran, ruuan ym pakollisten jälkeen. Lapsi saa palkan, opintotuen ja isänsä maksaman kuukausirahan yhteensä 700-800€/kk. Tämä summa sen jälkeen kun on maksanut mulle sen pari sataa.

Vierailija
15/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaa 200 € vuokraa. 

Joidenkin on vähän pakko. No, muuten voi sitten muuttaa yksiöön, ja nuori omilleen ja maksaa enemmän.

Vierailija
16/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
17/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää maksaa mitään.  Ei meillä todellakaan ole ajateltu että lapsemme  17 vuotias maksaa kotona asumisesta. Olen sanonut että rahaa pistää säästöön opiskelua ja muuta elämää varten.

Vierailija
18/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainakin maksoin vuokraa vähätuloiselle äidilleni heti kun täytin 18 vuotta. Ei hän pyytänyt, mutta en viitsinyt olla mikään kotipummi. 

Vierailija
19/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että se summa ei ole tärkein asia. Vaan, että opettaa lapset siihen kun tulee säännöllisin tuloka(työssäkäyvä) niin on oikein maksaa kotia.

Itse aikanaan kun olin valmistunut ammattiin ja siirryin töihin maksoin vanhemmilleni 100€.

Vierailija
20/38 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusvastuu 18-vuotiaaksi asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän