Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teidän kotona asuvat ja työssäkäyvät nuoret maksaa kotiin rahaa?

Vierailija
03.03.2023 |

Meillä nuori opiskelee oppisopparilla ja käy siis töissä josta saa suht ok palkkaa. Mietin, että paljonko pitäisi pyytää maksamaan rahaa kotiin.
Paljonko teidän nuoret maksaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erilaisessa tilanteessa ovat tässä perheet. Meillä ei lapsi missään nimessä maksa mitään vanhemmille. Sen sijaan yritämme siirtää verovapaasti mahdollisimman paljon varoja lapsille laillisesti ilman veroja.

Vierailija
22/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Anna säästää tulevaisuuteensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuminen maalla vanhassa omakotitalossa on aika halpaa. Siksi ei varsinaisesti maksanut, mutta toi ruokakasseja ja piti osallistua talon töihin. Varsinkin jälkimmäinen oli ehkä syy siihen, että muutti omilleen ja maksaa mieluummin vuokraa.

Vierailija
24/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelevasta lapsesta on kylläkin elatusvelvollisuus 20-vuotiaaksi.

Enkä muutenkaan hyväksy ollenkaan rahastamista.

Kotoa pitäisi edes jotain eväitä antaa nuorelle.

Vierailija
25/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa vaatia omalta lapseltaan vuokraa.[/quote]

Joidenkin on vähän pakko. No, muuten voi sitten muuttaa yksiöön, ja nuori omilleen ja maksaa enemmän.[/quote]

Ei yhtään noloa. Johan se kuuluu kasvatukseenkin ja hyviin tapoihinkin jo että kotona asuva tienaava maksaa oman osuutensa asumisen kuluista ja ruokansa.  

Minä olen aikanani maksanut heti kodin laskuja ja ostanut itse ruuat, jotta sain valita mieleistäni ruokaa. Muuten ne olisivat olleet aika surkeeta pöperöö. Lähikauppaan otin ruoka tilin jonka sitten tilipäivänä maksoin kerralla. Äiti sai hakea ruokaa tiliini jos en itse ehtinyt kun tein välillä kahtakin työtä. 

Vierailija
26/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intin jälkeen maannut kotona 6 vuotta. Käy jossain työllisyystöissä. Ei tee mitään kotitöitä, eikä maksa mistään mitään. Syö ja haisee. Yöt istuu tietokoneella ja paukuttaa vessan ovea.

Ihan kuin meillä... Paitsi ei käynyt inttiäkään..

Vierailija
27/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu kotona 18 vee lukiolainen ja 20 vee yo-opiskelija.

Kumpikaan ei todellakaan maksa kotiin mitään. Me maksamme myös mm. puhelinkulut.

Vanhempi maksaa itse matkalippunsa, nuorempi saa sen Kelalta.

Vanhempi maksaa itse vaatteensa ja pienet menonsa. Tosin minä olen hyvä bongaamaan kirppislöytöjä joten käytännössä hän kulkee melkein niissä vaatteissa.

Nuoremmalle maksamme ihan kaiken vaatteita myöten.

Vierailija
28/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, säästäköön omansa, kun perintöä jää kuitenkin ja siitä pitää maksaa perintöveroa. Ei me tarvita heidän rahojaan.

Vierailija
29/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa mitään. Säästää omaan asuntoon rahansa.

Me asumme suurimmaksi osaksi kakkosasunnolla joka tapauksessa.

Vierailija
30/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intin jälkeen maannut kotona 6 vuotta. Käy jossain työllisyystöissä. Ei tee mitään kotitöitä, eikä maksa mistään mitään. Syö ja haisee. Yöt istuu tietokoneella ja paukuttaa vessan ovea.

Siinä on kasvatuksensa tulos. Potku sitten persuuksiin asumaan omilleen itsenäistymään jos ei kiinnosta opiskeleminen tai työssä käyminen. Ei pidä antaa jäädä kotiin maate, lorvimaan ja yöksi peli koneet kiinni. 

Kyllä hävettäisi tuollainen kotiin täysihoitoon maate jäänyt tukipummi. Tilaa sossuun aikaa ja alatte laittamaan vuokra-asunto hakemuksia. Siellä selvitetään mitä tukia haetaan ja hän saa varmaankin jotain muutto avustusta ja kierrätyskeskukseen maksusitoumuksen jotta saa jotain huonekaluja. 

Vierailija
31/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Mun tytär on 28 ja muutti suhteen päättyessä takaisin kotiin hetkeksi. Ei tulis mieleenkään pyytää vuokraa vaikka tyttö on opettaja ja palkka hyvä. Mulla ja isällään on silti paremmat palkat. Tyttö säästäköön rahansa rahansa siihen, että pääsee taas jaloilleen.

Vierailija
32/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään. Mun tytär on 28 ja muutti suhteen päättyessä takaisin kotiin hetkeksi. Ei tulis mieleenkään pyytää vuokraa vaikka tyttö on opettaja ja palkka hyvä. Mulla ja isällään on silti paremmat palkat. Tyttö säästäköön rahansa rahansa siihen, että pääsee taas jaloilleen.

Miksi hyväpalkkainen opettaja ei muuttanut suoraan omaan asuntoon? Mitä "jaloilleen pääsemistä" se tarvitsee?

Vierailija
33/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu kotona 18 vee lukiolainen ja 20 vee yo-opiskelija.

Kumpikaan ei todellakaan maksa kotiin mitään. Me maksamme myös mm. puhelinkulut.

Vanhempi maksaa itse matkalippunsa, nuorempi saa sen Kelalta.

Vanhempi maksaa itse vaatteensa ja pienet menonsa. Tosin minä olen hyvä bongaamaan kirppislöytöjä joten käytännössä hän kulkee melkein niissä vaatteissa.

Nuoremmalle maksamme ihan kaiken vaatteita myöten.

No en minäkään opiskelijana mitään maksanut muuta kun sitten olin palkkatyössä päätoimisesti. Kesätöistä ja opiskelu ajan osa-aika töistä ei tarvinnut maksaa mutta osallistuin ihan vapaaehtoisesti ruoka kuluihin kun en ollut mistään hyvin varakkaasta tai rikkaasta perheestä. 

Vierailija
34/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysytään työssäkäyvästä, niin miksi jotkut vastaavat opiskelevasta?

Vierailija
35/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättää joka kk koko palkkansa keittiön pöydälle, ei ostele krääsää.

Pimeästikö se töitä tekee jos palkka tulee käteisenä? Wanhan kansan puhetta, tuo tilipussin kotiin.

Vierailija
36/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin meillä, paitsi nollatuntisopimuksella yrittää ns. pitää jalan oven välissä.

Vierailija
37/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa yhtään mitään kotiin. Me maksamme kaikki laskunsakin plus annamme käyttörahaa.

Kaikkein järkevin tapa jättää ennakkoperintöä.

Vierailija
38/38 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysytään työssäkäyvästä, niin miksi jotkut vastaavat opiskelevasta?

Koska se ap:n lapsikin on opiskelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme