Miksi ihmiset syövät juna- ja bussimatkoilla?
Eikö nykyajan ihminen kestä muutamaa tuntia ilman ruokaa?
Kommentit (89)
On nälkä jos matka on pitkä. Kyllä mä kestän ilman ruokaakin jos tarvitsee, mutta miksi pitäisi jos syödäkin voi? Ja seuraava kysymyshän on tietysti että olenko lihava. En ole.
Jos matka kestää puoli päivää on ihan hyvä syödä siinä välissä ettei verensokeri laske liian alas.
Mulla on paha raskauspahoinvointi ja jos oon tuntia kauemmin ilman pientä välipalaa niin todennäköisyys että oksennan eessä istuvan niskaan kasvaa huomattavasti :-)
Olihan entisajan ihmisilläkin eväät mukana. Minä kyllä syön, jos teen kuuden tunnin bussimatkan, siihen vielä tunti molemmissa päissä aseman ja majapaikan väliseen matkaan. Tulisihan siinä jo pää kipeäksi jos en mitään söisi.
En tule ikinä ymmärtämään miksi tällä palstalla muiden syömiset kiinnostaa jatkuvasti. Lisäksi ainoa oikea tapa syödä tuntuu olevan mahdollisimman harvoin. Elävässä elämässä en ole vastaavaan törmännyt.
Tarvitsen itse muutaman tunnin välein ruokaa, olen hoikka ja normaalipainoinen, urheilen runsaasti ihan päivittäin. Syön usein myös junamatkoilla jos sattuu olemaan nälkä. Tämä sopii minulle ja näin toimien voin ja jaksan parhaiten. Jollekin toiselle sopii toisenlainen syöminen.
Erityisesti, miksi mandariineja. Koko vaunussa leijailee tämä "tuoksu".
Siksi että on nälkä tai haluaa syödä? Pitkällä matkalla syöminen tekee reissaamisesta mukavampaa. Pärjään oikein hyvin pitkiä aikoja ilman ruokaa halutessani.
Mistä oletus muutaman tunnin matkasta?
Tiedätkö ap. moni matkustaa junalla 6-12h.
Kyllä siinä monilla nälkä tulee.
Tai jollakin voi olla takana 4h lento ja päälle vielä 6h junamatka.
Ei tämä ole mikään nykyajan ilmiö. Matkoille on aina pakattu eväät, ja asemilla on myyty pikaruokaa, kuten piirakoita ja rinkeleitä matkustajille.
Kyllähän sitä ilman ruokaa ihminen kestää, mutta miksi pitäisi? Nykyään on saatavilla monenlaista evääksi soveltuvaa ruokaa kaupoissa ja kioskeissa bussimatkoille, ja junien ravintolavaunun tarjontakin on aivan kelvollinen. Kehitys kulkee suuntaan, jossa elämästä halutaan miellyttävämpää, ei epämiellyttävämpää.
Moni tulee junaan ja bussiin suoraan töistä tai koulusta.
Se lounastauko on ollut joskus 11-12 aikohin, ja edessä monen tunnin juna / bussimatka.
Usein näkee jopa paikallisbussissa, miten klo 17 /18 /19 töistä pääsevät, syövät karjalanpiirakan suoraan paperipussista, kun ovat niin nälissään.
Ei esimerkiksi asiakaspalvelussa, voi koskaan lähteä hakemaan mitään välipalaa, kesken työpäivän,
vaikka jo heikottaisi, kun verensokeri laskee liian alas.
Vierailija kirjoitti:
*kaivaa esiin tonnikalasalaatin ja pari laukussa muhinutta banaania*
Koska se on joutavaa aikaa jonka voi hyvin käyttää vaikka syömiseen. Sitten perille päästyä ehti tekemään tuottavampaa.
Taas tää aloitus....
Jos lähen työasioissa Helsinkiin, niin juna lähtee viideltä. Homma menee niin, että mä raahaudun sinne asemalle puolinukuksissa, etin penkkini ja otan pari tuntia unta. Sitten herään ja syön aamiaista ja juon kahvia (menen aina extra-luokassa, siellä on tarjolla kahvia ja hiljaista). Meikkaan myös junassa, koska eihän sitä asiakkaan luo kehtaa ihan naturellina mennä.
Voi teitä askeesiautisteja. Ei saa syödä, ei saa nauttia, ei saa ottaa kaljaa, eikä oikeastaan mitään saa tehdä. Ei saa olla pulska, ei saa hyppiä, ei saa valvoa öisin.
Pitää harrastaa jotain porrasjuoksua, syödä broileria riisillä 2 kertaa päivässä ja olla tylsä.
Ei kiitos.
N42
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä,kamalaa,auts,töks,töks.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että se ärsyttäisi sunlaisiasi kanssamatkaajia 👍🏻😂
Ei haittaa toisten syömiset kunhan eivät syö jotain voimakkaasti haisevaa.
Lähdin junalle aamulla klo 5.30. Olen perillä klo 12. Ei kaikki asu Jyväskylästä etelään.