Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka ei ole kiinnostuneita laskettelusta?

Vierailija
03.03.2023 |

Tuttava ihmetteli, kun en ole koskaan lasketellut enkä halua. Miksi se on oletuksena että se kiinnostaa kaikkia suomalaisia? Itse olen monilapsisesta köyhästä perheestä, joten kun olin lapsi, ei meillä olisi todellakaan ollut varaa mennä laskettelulomalle. Ja itse olen aina vihannut hiihtoa ym. talviurheilua, joten en ole aikuisena itse kokenut vetoa ko. aktiviteettiin. En siis ihan ymmärrä mikä tässä on niin ihmeellistä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan lasketellut. Ei ollut kovin yleistä lapsuudessani (kaikki harrastavat oma perhettäni varakkaampia) ja sitten myöhemmin omilla ollessani en koskaan kiinnostunut. En ole kyllä kokeillut golfiakaan, vaikka yllättävän moni on sitäkin käynyt vähintään koittamassa.

Vierailija
2/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsena opetellut laskettelemaan ja näin nelikymppisenä tuntuisi vähän oudolta lähteä kokeilemaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei IKINÄ !!!!

Vierailija
4/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä-asteelta mentiin bussilla laskettelemaan. Tulin ekan laskun täysillä mäen alas kun en osannut jarruttaa. En ole lasketellut sen jälkeen.

Vierailija
5/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta laskettelu ole mikään tavallinen koko kansan laji ja suuri osa tuttavistani on korkeintaan kokeillut sitä muutaman kerran lapsena. Itse olen kyllä fanaattinen vapaalaskija & laskettelija, joka kesälomallakin lähtee yleensä Etelä-Amerikkaan lumisia vuoria etsimään.

Vierailija
6/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä kuin monella muulla, eipä lapsuudenkodissani lasketeltu. Olen lisäksi aika kömpelö, ja jo murtsikkaa hiihtäessä alamäet vähän pelottivat. 

Vierailija
7/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä kuin monella muulla, eipä lapsuudenkodissani lasketeltu. Olen lisäksi aika kömpelö, ja jo murtsikkaa hiihtäessä alamäet vähän pelottivat. 

Murtsikkasuksilla laskeminen onkin kyllä huomattavasti vaikeampaa kuin laskettelu.

Vierailija
8/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lasketellut. Koulusta kyllä käytiin laskettelureissuilla melko usein, kun rinne oli lähellä. Siellä ne laskettelivat, joilla oli välineet tai varaa vuokrata sellaiset. Loput hiihtivät, minä hiihdin aina. Muistan, että olin laskettelijoille kateellinen kun olisin halunnut kokeilla. En aikuisena sitten ole tullut laskettelua kokeilleeksi. Minulla on nykyään korkean paikan kammo eikä ajatus siksi enää innosta.

Vierailija
9/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan lasketellut. Samoin kasvoin köyhässä perheessä. Saattaisi olla hauskaakin kokeilla, mutta en ole tullut vastaan tilannetta, olisin päätynyt kokeilemaan. Joskus nuorena myös arastelin lähteä mihinkään laskettelua sisältävään opiskelijareissuun tms. kun en ollut ikinä lasketellut, mutta silloinkin oli tietenkin myös rahat vähissä. Asun pääkaupunkiseudulla enkä omista autoa. Laskettelemaan lähteminen ihan vain kokeilemisen vuoksi vaatisi rahan lisäksi vaivannäköä. Kuka sitä nyt yksin sellaiseen edes lähtisi. Pitäisi olla mukavaa seuraa, jossa saa olla rauhassa tumpelo, ja saada tarpeellinen opastus hommaan. Jos joku kaveri ehdottaisi menemistä keski-ikäisten aloittelijoiden laskettelukurssille yhdessä, voisin lähteä!

Vierailija
10/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla kiinnostunut laskettelusta? Ei kaikki ole kiinnostuneita ristipistotöistä tai kvanttimekaniikastakaan.

Vierailija
11/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä monolajit kiinnosta missään muodossa.

Vierailija
12/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin koko nuoruuteni murrosikään asti kunnes tytöt ajoivat harrastuksen ohi. Nyt harrastus on siirretty seuraavalle sukupolvelle ja siellä ne viilettävät mäessä vaikka kaikki päivät. Kuskina olin hiihtoloman muutamaan lähihiihtokeskukseen vain, ja mittariin kertyi yli tuhat kilometriä.

Omassa lapsuudessa kaikilla oli varaa harrastaa laskettelua, nyt siitä on tullut eliitin hupia. 3h laskettelulippu kolmelle teinille 100-120e. Kuskina olin koko hiihtoloman muutamaan lähihiihtokeskukseen vain, ja mittariin kertyi yli tuhat kilometriä.

Kävimme kolmessa eri paikassa ja yhdessäkään ei ollut yhtään tummaa tai pyccaa, meri-rastilasta tai kontulasta ei mäkeeen lähdetä kun raha ja auto puuttuvat. Vaikken itse laskenutkaan, pelkkä ilo että taas tunsi olevansa suomalaisessa suomessa, riitti.

Vierailija
13/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut myös pientä hämmästelyä osakseni, kun en ole koskaan edes kokeillut. Siinä tapauksessa ehkä olisinkin, jos se olisi nuorena aikuisena ollut oman kaveriporukan yhteinen juttu. Ei ollut, eikä ole koskaan kiinnostanut. Itse asiassa tajusin yhtäkkiä, että omat lapsenikaan eivät ole varmaankaan edes kokeilleet. 

Vierailija
14/14 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumilautailu on kirjaimellisesti ainut hyvä asia talvessa. M27