Kannattaakohan ihan tavallisia Askon tuoleja verhoiluttaa uudelleen?
Ovat 16v vanhat mutta tukevat edelleen. Samaa mallia myydään vieläkin: https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/73/36712/helena-nojatuoli-orinoco-ka…
Verhoilu on kärsinyt. Onko noissa jotain että ei kannata/voi vaihtaa kankaita? Onko se niin että vaan antiikkisia puurunkoisia huonekaluja voi verhoilla uudestaan?
Kommentit (9)
No jos rakenne on kunnossa, niin kannattaa. Jos on rahaa nii esim. oppilaitoksissa jossa verhoilua opetetaan voi saada homman hoidettua edullisesti jos ei itse osaa.
Itse olen näppäränä verhoillut uudestaan ihan tavallisetkin huonekalut, jos ovat nuhuisen näköiseksi menneet.
Vierailija kirjoitti:
Voithan kysyä verhoiluliikkeestä arviota. Kangas ja työ kuitenkin varmaan niin kallista, että halvemmaksi voi tulla uusi tuoli.
Varmasti tuleekin, mutta mieluummin korjauttaisin. Saisi samalla juuri sellaiset päälliset kuin haluaa.
Verhoilutin samankaltaisen ja vastaavalla kankaalla maksoi 300.
Vierailija kirjoitti:
Verhoilutin samankaltaisen ja vastaavalla kankaalla maksoi 300.
Missä noin halvalla tehdään?
Samaa mietin, asko ei enää ilmeisesti edes valmista noita Helena-tuoleja enää.
Kannattaahan vanhahkoja autojakin korjuuttaa ja kalliimpaa varmasti. Esimerkiksi omasta autostanu saisin ehkä nyt remontoituna maksimissaan 2500€ ja remontti maksoi yli 3000€ enkä edes epäröinyt viedä korjaamolle.
Kysy arvio verhoilijalta. Paljon uudelleenverhoillaan muitakin kuin antiikkihuonekaluja. Hyvä huonekalu kannattaa laittaa kuntoon. Itse verhoilutin 1970-lukulaisen nahkasohvan istuintyynyt koska siinä on hyvä istua. Ei pärjää nykyajan matalat hempulisohvat vanhalle. En joutunut perikatoon vaan aivan kohtuullinen hinta oli. Ei ollut työllä kiire. Jos olisin kiirehtinyt niin ehkä hintakin olisi ollut kalliimpi.
Helena tuolin verhoilu tulee yhtä kalliiksi kuin uusi, jos niitä olisi myynnissä. Ainakin 500 e.
Voithan kysyä verhoiluliikkeestä arviota. Kangas ja työ kuitenkin varmaan niin kallista, että halvemmaksi voi tulla uusi tuoli.