Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä suomalainen elokuva

Vierailija
03.03.2023 |

Tekisi mieli katsoa joku kotimainen leffa mutta kun ne on niin umpisurkeita. Mikä olisi katsomisen arvoinen kotimainen leffa? Käytössä kaikki suoratoistopalvelut.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekka ja Pätkä n**kereinä.Paras elokuva ikinä.

Paras Pekka ja Pätkä elokuva ikinä.

Vierailija
22/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koputus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuljimme kerran- elokuvalla on ansionsa mutta jää jotenkin pinnalliseksi. Hyvä musiikki.

Vierailija
24/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa keskellä päivää? Hyvä suomalainen elokuva:

Vierailija
25/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ensimmäistä Palmua. Uudemmista Rakkaudella, Maire ja Mies vailla menneisyyttä.

Vierailija
26/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensuela (1973)

Teuvo Tulion viimeiseksi ohjaustyöksi jääneessä kummajaisessa on luovaa hulluutta ja kaunein värisävytys mitä ikinä olen kotimaisessa leffassa nähnyt.

Vierailija
27/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, ette tykkää suomalaisista elokuvista, niin mitä täällä vingutte. Mun ei tulis mieleenkään mennä, jonnee Bond-elokuvien kehuntasivustolle vinkumaan että ne on huonoja, vaikkakin ne on mun mielestä karseita. 

Itselleni on parhaat elokuvat juurikin suomalaisia. Arvottomat, Palmut, Niskavuori, Pohjanmaa. Talvisota, Tuntematon mestari, ja iso kasa muitakin joita en nyt muista.

Vierailija
28/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos, ette tykkää suomalaisista elokuvista, niin mitä täällä vingutte. Mun ei tulis mieleenkään mennä, jonnee Bond-elokuvien kehuntasivustolle vinkumaan että ne on huonoja, vaikkakin ne on mun mielestä karseita. 

Itselleni on parhaat elokuvat juurikin suomalaisia. Arvottomat, Palmut, Niskavuori, Pohjanmaa. Talvisota, Tuntematon mestari, ja iso kasa muitakin joita en nyt muista.

Tämä ei olekaan mikään suomalaisten elokuvien fanitusketju. Ap kyseli jonkin hyvän kotimaisen elokuvan perään, todeten ne itsekin tasoltaan yleensä umpisurkeiksi.

Vierailija
29/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei olekaan mikään suomalaisten elokuvien fanitusketju. Ap kyseli jonkin hyvän kotimaisen elokuvan perään, todeten ne itsekin tasoltaan yleensä umpisurkeiksi.

Laitoin tohon muutaman kannattaa aloittaa noista. Jos ne on niin surkeita, niin miksi se edes yrittää katsoa niitä? Kyllä minä katson, jonki verran (tosin vähän) ulkomaalaisia elokuvia, mutten mene vinkumaan, että ne on akikki huonoja 

Vierailija
30/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta jää. On hyvä.

Vierailija
31/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta jää. On hyvä.

Musta jäästä on myös Korealainen uudelleenfilmatisointi, mikä on harvinaista.

Vierailija
32/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumman veden päällä. Ahdistava toki, mutta hyvä.

Vierailija
33/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene elokuviin ja katso sisu!

Vierailija
34/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komisario Palmu. Uuden vuoden päivä oli ihana, kaikki Palmut peräkkäin. Ja vähän skumppaa seuraksi.

Vierailija
35/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gifu oli hyvä.

Vierailija
36/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanhojakin elokuvia, jotka on hyviä.  Uskokaa tai älkää, mutta esimerkiksi "Gabriel, tule takaisin" on Tarmo Mannin oikea bravuuri.  Kannattaa katsoa.

Ja toinen hyvä on "Hilmanpäivät."  Nimi kuulostaa tylsältä, mutta tarina on mainio.  Ja taas valtavan hyvät roolisuoritukset.   Täynnä hyvää huumoria.  Palopäällikkö Edwin Laine yrittää kuulustella kuuroa ukkoa siitä, missä on pumppuhuoneen avain, on yksi filmin helmistä, ja taas Tarmo Manni hyvässä sivuosassa neuvoo akkoja sammuttamaan tulipaloa.  

Kaikki Komisario Palmut ei kyllä ole hyviä.  Ja myös Niskavuori -elokuvat on minusta hiukan turhan pateettisia.  Ja myös aika epätasaisiakin.

Suomalaisissa vanhoissa elokuvissa on liikaa sellaista kotikutoisuutta, tyhjiä kohtia, teatterimaneerein näyttelemistä jne, jotka aiheuttaa katsojissa nykyään vain myötähäpeää, mutta ainakin nuo kaksi mainitsemaani on erityisen hyvin onnistuneita.  

Vierailija
37/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena varmaan ensimmäinen elokuva, jota kävin katsomassa oli Nuori mylläri.  Tykkäsin kovasti.

Ja yllätys yllätys, kun olen sen muutaman kerran katsonut aikuisena, olen edelleen tykännyt, että se on viihdyttävä, oman genrensä varsin hyvä edustaja.

Ja sitten tämä Pölösen Onnenmaa.  Onpa muuten tosi hyvä.  

Vierailija
38/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripa ruostuu

Vierailija
39/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jonka sain, nyt Katsomossa

Vierailija
40/49 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti Ijäksen ohjaamista elokuvista pidän itse. Esim. Räpsy ja Dolly on aivan hillittömän hauska, mutta myös traaginen elokuva. Risto Jarvalla oli myös hienoja teoksia, mm. Mies joka ei osannut sanoa ei ja Jäniksen vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi