Mikä on nukkumatyyny? Miksi sana nukkuma edessä..
Nukkumatyyny, kyllä se on ihan pelkkä tyyny. Sillä sanalla hyvin käsittää mihin käyttöön on tarkoitettu. Sanaa nukkuma ei tarvita, koska muut tyynyt sisältävät sen etuliitteen : koristetyyny, sisustustyyny, lattiatyyny, istuintyyny...
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mä myös sanon nukkumatyyny eli se tyyny mikä laitetaan tyynyliinan sisään.
Se on ihan tyyny vaan
Ootko sä se eilinen keitinperunavihaaja?
Vierailija kirjoitti:
Ootko sä se eilinen keitinperunavihaaja?
En. En vihaa keitettyjä perunoita?
Minusta pukeutumispaita on myös samanlainen tyhmä sana, mitä muuta varten paidat ovat kuin pukeutumista varten!
Sama kuin olisi pyllynpeittohousut ja käteenvetohanskat...
En ole kuullutkaan tuollaista sanaa.
Tyyny on. Jos keskustelussa puhutaan tyynyistä, vaikka sohva- ja selkätyynyt, voi joku korostaa erikseen nukkumiseen tarkoitettua tyynyä jollain sanalla, että se erottuu muista tyynymalleista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pukeutumispaita on myös samanlainen tyhmä sana, mitä muuta varten paidat ovat kuin pukeutumista varten!
Juuri tätä tulin minäkin ihmettelemään. Mikä halvatun pukeutumispaita?!? Ihan paita vain!
Pistetäänkö pukeutumispaita päälle siksi aikaa kun pukeudutaan ja otetaan se sitten pois kun on pukeuduttu?
Nukkumatyyny on markkinoinnissa käytetty sana jotta mainoksen nähneet/lukeneet ymmärtävät että kyse on sellaisesta tyynystä jota käytetään yleensä sängyssä eikä esim. sohvatyynystä.
Samaa sarjaa on parkatakki. Parka on reisipituinen takki, jossa on karva hupunreunassa. Ei siihen tarvitse erikseen lisätä sanaa takki.
Tai ajorenkaat, jotka minulle myytiin rengaskaupassa. Mitä muuta uusilla autonrenkailla tehdään kuin ajetaan?
Tai naisten rintaliivit. Oletan, että rintaliivit ovat aina naisten. Jos eivät ole, niin sitten voi lisät sanan miesten siihen rintaliivit sanan etten.
Meillä on n. kymmenen koristettyynyä.
Mä myös sanon nukkumatyyny eli se tyyny mikä laitetaan tyynyliinan sisään.