Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ALAT arvo, apua!

Vierailija
02.03.2023 |

Olen asioinut lääkärissä masennuksen vuoksi, ja minulta haluttiin ottaa labrat varmuuden vuoksi, joista mm tuo ALAT arvo otettiin.
No sen pitäisi olla alle 35 naisella, mutta mulla näyttää 39!
Olen stressistä sekaisin jo valmiiksi, ja nyt tällainen! Takerrutaanko lääkärissä nyt tuohon ja aletaan epäilemään alkoholin suurkuluttajaksi, vaikka en sitä ole? Tottahan ne labroja uskoo ennemmin kuin potilaan sanaa :(
Olen kyllä ylipainoinen ja pitkään kestänyt stressi voivat myös selittää tuon, mutta jos otetaan uudet kokeet jotta nähdään, lähteekö laskuun jos sovitaan, ettei tuona aikana juoda alkoholia (ei mikään ongelma koska en sitä käytä kuin kerran kuukaudessa jos sitäkään!), Ja se sitten laskee niin saan jonku alkkis diagnoosin?

Onko noin pieni kohoaminen arvoissa mainitsemisen arvoista edes, vai otetaanko syyniin?

Vastatkaa pliis vaan kysymykseen/kysymyksiin, keillä kokemusta vastaavasta pienestä heitosta yli viite-arvojen, mitä lääkäri sanoi ja mitä tapahtui?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä. Luuydin tuottaa liikaa punasoluja.

Vierailija
22/25 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä hei kun myös e-erytrosyytit on koholla? 82-98 normaali, ja mulla 99. Tuosta kun luin niin viittas lähes aina alkoholin liikakäyttöön, kun hemoglobiini on kuitenkin normaali?? Mikä muu tuon voisi selittää kuin alkoholin liikakäyttö? :(

Ap

Mulla e-erytrosyytti/MCV arvon nosti pernisiöösi anemia, mutta se oli kyl sit vielä tuota aika lailla korkeammalla. Muutkin punasoluarvot oli aika vinksallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä hei kun myös e-erytrosyytit on koholla? 82-98 normaali, ja mulla 99. Tuosta kun luin niin viittas lähes aina alkoholin liikakäyttöön, kun hemoglobiini on kuitenkin normaali?? Mikä muu tuon voisi selittää kuin alkoholin liikakäyttö? :(

Ap

Sanoi ap , että käytät alkoholi kerran kuussa, jos sitäkään. Ei ne sun arvot sitten viinasta johdu, vaikket käyttäisi lainkaan.

Kaikki sokerit ,kovat rasvat , makeutetut juomat jne epäterveellinen pois ja töppöstä toisen eteen.

Siinä paranee labra-arvot ja mieliala parissa huimasti ja läskit katoaa.

Vierailija
24/25 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ainakin B12-vitamiinin puute voi aiheuttaa korkean MCV-arvon. Kilpirauhasen ongelmat voivat ainakin aiheuttaa maksa-arvojen nousua (alat). Onko kilpirauhasarvoja otettu tai aktiivista B12-vitamiinia?

Vierailija
25/25 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät sun muut fruktoosia sisältävät tuotteet pois ja samoin siemenistä puristetut kasvisöljyt. Tilalle hyviä rasvoja kuten voi, kerma, oliivi- ja avokadoöljyt sekä eläinrasvat varsinkin rasvainen kala.

Tässä lista maksan terveyttä edistäviä ruokia: