Korot ovat just 5%
Kommentit (41)
Kesällä ei oo hyvä olla koron tarkistuspäivää
Onnneksi kohta on kesä ja festarit.
Onneksi on korkokatto vielä 2024 asti.
Vierailija kirjoitti:
Onnneksi kohta on kesä ja festarit.
Kesärata 23
Eikös asuntolainan stressitesti tehdä 6%:lla?
Onneksi lainat maksettu ja ihan oma talo.
Vierailija kirjoitti:
Eikös asuntolainan stressitesti tehdä 6%:lla?
Tästä ollut virallistakin juttua ettei huomiotu silloin lisäksi sähkön, ruuan ym reiluja korotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole omaa asuntoa.
No ei tuo hetkauta yhtään vaikka on oma asunto ja sijoitusasuntokin.
VipuJonnet kohta pissassa kun ei flippauskämppä menekään kaupaksi ja rahoitusvastike lähtökuopissa 😢
Niin ne oli ysärillä ja viimeksi vuonna 2008. Oli hyytävää katsoa tilin saldoa, mutta silloinkin selvittiin.
Ei minulla ainakaan kunnon 1.6% korkokatto :)
Eikö nyt palkat nouse kaikilla satasilla? Voi sitten maksaa 400e enemmän korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Hah, mulla on vuoteen 2035 asti!
Onneksi hintojen ja korkojen nousut eivät vaikuta vuorakommuuneissa asujiin.
Naurattaa kun samat reppanat jotka nauraa bensanhinnan nousulle ulísee kun HSL nostaa lippujen hintoja kunnolla.
Seuraavaksi ne on ap sun kukkarolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, mulla on vuoteen 2035 asti!
Toiset meistä on maksanu lainansa jo 2024. Se mitä on jälellä.. vois maksaa heti pois jos sijoitustuotot olis pienemmät kuin nuo korkokulut.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt palkat nouse kaikilla satasilla? Voi sitten maksaa 400e enemmän korkoa.
Brutto palkat voi nousta juuri ja juuri satasen. Netto palkkasta, kun vähennät inflaation 10%.
Eli käteen jäi aiemmin esim. 2000€ siitä vähennetään pakollisten hankintojen inflaatio jää ostovoimaksi 1800€ .
Tuohon lisäät sen 80€ eli verotetun palkankorituksen ts. Jäät 1880€ ostovoimaan. 3,5% palkankorotuksella.
Tosin inflaatioon on laskettu täysin normi palkansaajalle vieraita kuluja.
Energian ja elintarvikkeiden eli pakollisten kulujen inflaatio on lähempänä 30%:ia.
Kikkelis kokkelis, mitäs läksit