Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihme jeesustelua aina kuka tuhlaa vähiten rahaa ruokaan, kahviin, vaatteisiin ym.

Vierailija
02.03.2023 |

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut paljon alapeukkuja kun olen sanonut että meillä menee kahdelta ruokakauppaan (kaikki hygieniajutut yms. mukaan luettuna) noin 300-350e/kk. En yritä säästää, ostan paljon turhaakin. Siinä kyllä varmaan säästää huomaamatta että minä en syö lihaa tai kalaa, mies kyllä syö. Juustoihin menee yli 50e tosta noin 300 eurosta :D niistä en aio tinkiä.

Minä saan alapeukkuja kun kerron että meidän 4 hengen perheessä ruokabudjetti on 400e.

Syytäkin alapeukuttaa, kun pidät selkeästi lapsiasi nälässä. 

Vierailija
22/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäminen on sanana  väärinkäytetyimpien joukossa.  vaikka näin: Kahmin ja rohmuan kaiken itselleni ja siksi pyöritän toimintaani vajaalla miehityksellä-siis "säästän"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 200e kuussa ruokaan ja tarvikkeisiin, yhden henkilön talous.

Nokitan: 500€/kk ruokaan ja tarvikkeisiin yhdeltä henkilöltä. Ei onneksi tarvitse käyttää elämää kituuttamiseen. 

Vierailija
24/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jeesustelua"? Miksi käytät Vapahtajan nimeä lähimmäisesi haukkumiseen?

Jumalauta jeesus jeesustelee, jumalauta minä tässä jeesustele 🎶 jeesusjeesus jumppis hei.

Vierailija
25/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana painu helvettiin siitä!

Oliko parempi?

Vierailija
26/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan alapeukkuja kun kerron että meidän 4 hengen perheessä ruokabudjetti on 400e.[/quote]

Syytäkin alapeukuttaa, kun pidät selkeästi lapsiasi nälässä. [/quote]

Oisko tää näitä jotka marjastaa, sienestää, metsästää ja kalastaa hulluna, ja sittenkin saavat vielä muilta lihoja yms.?

Vierailija
27/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis v.. tuttaa ihmiset jotka tarjoilee vanhaa ruokaa toisille tai ostaa lahjaksi jonkun 1€ vaatteen uff:stä lapselle. Ei kyse edes köyhistä ihmisistä.

Näinpä. Ymmärtäisin jos yhdessä nuukailtaisiin ja tehtäisi "hävikkiruokaa". Ja jos ei olisi kun tuo 1 euro niin laittaisin sen vaikka lapsen säästöpossuun. Uffilta kun ei 1 eurolla mitään saa. 

Kyllä UFFilla on välillä yhden euron päiviä, jolloin mikään myymälässä myytävä tuote ei maksa enempää kuin euron. Silloin voi tehdä todellisia löytöjä.

Vierailija
28/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis v.. tuttaa ihmiset jotka tarjoilee vanhaa ruokaa toisille tai ostaa lahjaksi jonkun 1€ vaatteen uff:stä lapselle. Ei kyse edes köyhistä ihmisistä.

Näinpä. Ymmärtäisin jos yhdessä nuukailtaisiin ja tehtäisi "hävikkiruokaa". Ja jos ei olisi kun tuo 1 euro niin laittaisin sen vaikka lapsen säästöpossuun. Uffilta kun ei 1 eurolla mitään saa. 

Kyllä UFFilla on välillä yhden euron päiviä, jolloin mikään myymälässä myytävä tuote ei maksa enempää kuin euron. Silloin voi tehdä todellisia löytöjä.

Kyllä, jos on koko 34 tai 52. 

Vierailija
29/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun lomailijat kertoo aina miten siellä oli niin ja niin halpaa, sai tingittyä ja ruoka ja olut ei maksanut mitään. Ei kiinnosta!!! Itse matkustan minne tahdon, syön niissä ravintoloissa missä haluan enkä apinoi muita.

Kehutaan jotain tokmannin kumisaappaita ja bilteman työkaluja, on halpaa. On. Halpaa kertakäyttöroinaa.

Vierailija
30/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on noin paljon ylimääräistä rahaa, lahjoittakaa rahaa niille järjestöille, jotka auttavat hädässä olevia maailman ihmisiä. Niin me vähävaraisetkin yritämme tehdä.

Vierailija
31/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan alapeukkuja kun kerron että meidän 4 hengen perheessä ruokabudjetti on 400e.

Oisko tää näitä jotka marjastaa, sienestää, metsästää ja kalastaa hulluna, ja sittenkin saavat vielä muilta lihoja yms.?

Olen eri, mutta sienestäminen ja marjojen poiminta on minusta erittäin hyvä harrastus, paljon mieluummin menen metsään korin kanssa kuin pelaan  golffia hullun tavalla. 

Vierailija
32/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut paljon alapeukkuja kun olen sanonut että meillä menee kahdelta ruokakauppaan (kaikki hygieniajutut yms. mukaan luettuna) noin 300-350e/kk. En yritä säästää, ostan paljon turhaakin. Siinä kyllä varmaan säästää huomaamatta että minä en syö lihaa tai kalaa, mies kyllä syö. Juustoihin menee yli 50e tosta noin 300 eurosta :D niistä en aio tinkiä.

Noin todellakin luulee sellainen, joka ostaa kaiken valmiina eikä tee itse mitään - ei huvita eikä ole hajuakaan kokkaamisesta. Neljällä sadalla kk saa aivan hyvät ja terveelliset elintarvikkeet eikä tarvitse nälkää nähdä kenenkään. 

Vierailija
33/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni piri saarnan tuhlaavaisuudestani: työssäkäyvällä sinkulla menee 15-20€ juustoon kuukaudessa. Kai sitä pitää ripotella tuhkaa päälleni häpeästä.

Vierailija
34/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun semmoisella seudulla ja on sellaisia ystäviä, etten osta ikinä lihaa. Ystäväperheellä on strutsi- ja kalkkunafarmi, sieltä näitä lihoja. Kaksi ystävää käyvät metsällä, saan villisikaa ja peuraa. Naapurille annan kasvimaaltani ylimääräisiä salaatteja kanoille, sieltä kananmunat. Hunajaa ja oliiviöljyä saan edullisesti naapurilta, jolla on monta hehtaaria oliivipuita ja mehiläisiä hoitaa lisäksi. Lihoista ja kananmunista en maksa mitään. Syksyllä on niin paljon hedelmiä puutarhassa joita säilön ja pakastan. Harvoin tulee kaupassa käytyä ja silloin ostelen suuremmat satsit kahvia, jauhoja ym. tarpeellista. Halvinta en osta koskaan, en elintarvikkeita enkä kenkiä, vaatteita.  

Vierailija
35/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni piri saarnan tuhlaavaisuudestani: työssäkäyvällä sinkulla menee 15-20€ juustoon kuukaudessa. Kai sitä pitää ripotella tuhkaa päälleni häpeästä.

Ei pidä. Juustot ovat hyviä jotkut jopa vallan ihania. Mitä väliä mitä siskosi sanoo ja miksi kerrot hänelle.

Vierailija
36/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaaltaan Jumalakin puhuu itsestään armollisena ja sitten välillä tuhoaa miljoonia ihmisiä vain loukatun egon takia.

Vierailija
37/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi aikuista ja noin 800€ ruokakauppaan. Lisäksi lounaat ravintolassa ja aperitiivit baarissa vähintään kolme kertaa viikossa.

Vierailija
38/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatana painu helvettiin siitä!

Oliko parempi?

Älä lausu turhaan Alakerran Herran nimeä!

Vierailija
39/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siskosi ei ole varsinaisesti köyhä, laittaa hän rahat muualle. Sehän on ihmisestä kiinni, mistä pitää. Jotkut arvostavat ranskalaisia homejuustoja toiset hiihtolomaa Lapissa.

Vierailija
40/49 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksjätkä kirjoitti:

Euro säästetty on euro tienattu.

Euro säästetty on kaksi euroa tienattu.

T. Progressiivinen verotus