Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 21 vuotias vielä lapsi sinusta?

Jaska695877
02.03.2023 |

Kyselen

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli jo tossa iässä 2vuotias lapsi.

Jopa yläasteikäisillä on joskus omia lapsia. Mikä ei muuta sitä mihinkään, että normaali lastensaanti-ikä on 30+.

Normaali lastensaanti-ikä on 25-35v.

Todella harvalla 25-vuotiaalla on puitteet kunnossa lasten saantia varten. Vakityöt, talo, autot yms. Keskiverto 25-vuotias elää vielä nuoruuttaan ja todennäköisesti opinnotkin ovat kesken.

Vierailija
42/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Kaikki lapseni muuttivat ulkomaille opiskelemaan 18-vuotiaina ja hyvin pärjäsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa yläasteikäisillä on joskus omia lapsia. Mikä ei muuta sitä mihinkään, että normaali lastensaanti-ikä on 30+.

Normaali lastenteko ikä on 18-30v.

Vierailija
44/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsi. On nuori aikuinen. Aivojen kehitys kesken joo, mutta kuitenkin jo niin pitkällä että voi sanoa aikuiseksi.

Vierailija
45/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali lastenteko ikä on 18-30v.

Ehkä jossain kehitysmaassa on noin.

Vierailija
46/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harvalla 25-vuotiaalla on puitteet kunnossa lasten saantia varten. Vakityöt, talo, autot yms. Keskiverto 25-vuotias elää vielä nuoruuttaan ja todennäköisesti opinnotkin ovat kesken.

Mikä pakko olla talo ja autot valmiina kun alkaa lapsia tekemään? Kyllä monella on puitteet aivan riittävän kunnossa, kaikki eivät ole ikuisuusopiskelijoita. 25-vuotiaiden elämäntilanteissa on paljon eroja.

Vierailija
47/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

24-v saimme ensimmäisen lapsemme opiskelija-asuntoon, vuotta myöhemmin ostimme ensimmäisen asunnon, sitten tuli kakkonen ja ostimme paritalon puolikkaan ja kolmannenkin saimme, kun olimme 30-v. Nuoruutta oli ehditty elää ihan tarpeeksi, biletetty, matkustettu ja pidetty hauskaa.

Vierailija
48/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatustoiminnaltaan monesti vastaa aivovammaista ainakin kun pääsee auton rattiin. Ajokortti pitäisi oikeasti antaa vasta 25 vuotiaille.

Vierailija
49/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v on nuori aikuinen, joka huomioidaan jopa juridisesti tuomioistuimessa, samoin poliisitutkinnassa ja työyhteisössä. Ja toivottavasti myös 21v läheiset ja muut. Hän kaipaa muiden suojelua ja ohjausta.

Vierailija
50/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

24-v saimme ensimmäisen lapsemme opiskelija-asuntoon, vuotta myöhemmin ostimme ensimmäisen asunnon, sitten tuli kakkonen ja ostimme paritalon puolikkaan ja kolmannenkin saimme, kun olimme 30-v. Nuoruutta oli ehditty elää ihan tarpeeksi, biletetty, matkustettu ja pidetty hauskaa.

Meidän esikoinen syntyi kun oltiin 25v, opinnot just päätöksessä. Asuttiin vuokralla ja oltiin totuttu tulemaan toimeen pienellä, joten vanhempainvapaiden aiheuttamat tulonmenetykset ei tuntunut missään. Pari vuotta myöhemmin ostettiin oma asunto ja saatiin toinen lapsi, nyt pikkuisen päälle kolmekymppisinä kun esikoinen menee kouluun on hyväpalkkaiset vakityöt, omakotitalo, pari koiraa, auto jne. keskiluokkaisen elämän puitteet kunnossa.

Vierailija
51/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää lapsi, mutta nuori aikuinen, jonka kehitys on vielä kesken. Lääketiett. ollaan aikuisia 25v.

Vierailija
52/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei ole niin mustavalkoinen.

Lain mukaan, ikänsä puolesta, hän on nuori aikuinen ja niin onkin, mutta mitä tulee aivoihin niin 21v on vielä melko raakile ja keskenkasvuinen ja se näkyy monilta osin käyttäytymisessä, ollaan esimerkiksi "kuolemattomia".

Aivot kehittyy nykytiedon mukaan 30v ikään saakka, ei enää edes 25v ikään vaan tosiaan 30v.

Joo kyllä. Itse olen sitä mieltä, että myös se oma kehitys selittää paljon. Esim kaverini tytär on 21v ja opiskelee kokiksi ranskassa tällä hetkellä ja on hyvin kypsä nuori aikuinen ja erittäin älykäs, kun taas oma tytär 21v, niin en näe hänessä samaa luottamusta ja älyä lähtee maailmalle ja olisin kauhuissani, jos hän lähtisi.

Vierailija
53/53 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on näitä "vanhana syntyneitä", joiden

ajattelu ja toiminta on ikäisiään huomattavasti

kypsempää.