Mitkä asiat ovat parasta Helsingissä?
Terkuin muuttoa suunnitteleva joka asui kauan aikaa sitten siellä.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meren läheisyys, luontoa paljon, palveluita laidasta laitaan, hyvä julkinen liikenne, mahdollisuus lähteä helposti esim. laivalla tai lentokoneella ulkomaille, museot, teatterit, konsertit ym. tapahtumat, tietysti työpaikkojakin on paljon. Nuo tuli ensin mieleen. Tervetuloa vaan takaisin!
Mitä noista, esim Turussa on samat.
Merenrantaan pitää Turussa erikseen lähteä. Helsingissä se on vähän suunnassa kuin suunnassa vastassa, kun tämä on niemi.
Turun keskustan läpi virtaa Aurajoki, joka muuttuu mereksi 500metrin päässä keskustasta, huomaa, että et ole koskaan käynyt edes.
Itse asuin Snadissa 2000-2005 eikä tee mieli takaisin pazca paikka!
Aurajoen ranta on ihan kiva, mutta se ei ole meri. Sitäpaitsi iso osa siitä on pilattu Turun taudilla- tiedät kyllä mitä tarkoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meren läheisyys, luontoa paljon, palveluita laidasta laitaan, hyvä julkinen liikenne, mahdollisuus lähteä helposti esim. laivalla tai lentokoneella ulkomaille, museot, teatterit, konsertit ym. tapahtumat, tietysti työpaikkojakin on paljon. Nuo tuli ensin mieleen. Tervetuloa vaan takaisin!
Mitä noista, esim Turussa on samat.
Merenrantaan pitää Turussa erikseen lähteä. Helsingissä se on vähän suunnassa kuin suunnassa vastassa, kun tämä on niemi.
Joo Malmilta, Haagasta ja Kontulassa se on ihan vieressä. Oliko pikkasen hakemalla haettua kommenttisi? T. Espoolainen
Haagalaisena pyöräilen Seurasaareen tai Munkkaan max 20min. Helsingissä on rantaviivaa yli 100km.
Mites se pyöräily onnistuu, jos on auraamatta ja välimatkat on ihan tolkuttomat...?
Harvemmin sinne merenrantaan halutaan talvella pyöräillä. On jäällä kiva kävellä ja hiihtää tai luistella silloin kun keli sallii, ei siinä mitään. Asun noin 5 minuutin kävelymatkan päässä rannasta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivan kokoinen kaupunki, ei iso eikä pieni. Sen verran porukkaa, että yleensä löytää omanmielisiä.
Kaunista arkkitehtuuria, ainakin Suomen mittakaavassa. Puistot, meri ja muutenkin luonto lähellä.
En ole kummoinen kulttuurinkuluttaja, mutta kun sille tuulelle sattuu, on helppoa löytää tarjontaa.
Minulla teini-ikäisiä lapsia, joten erityisen tärkeää on hyvät koulut, hyvät jatko-opintomahdollisuudet, on harrastuksia mistä valita, niin huipulle tähtääville, harrastelijoille kuin siltä väliltä.
Noi löytyy Turustakin, ei Snadi ole sen parempi paikka, päinvastoin turvaton paikka esim yksinäiselle naiselle ja lapsille.
Päivittäiset ryöstöt, sex jutut jne.
Mikä sua arvon turkulainen nyt Helsingissä noin rassaa? :D Ei kukaan pakota sinne muuttamaan.
Ei rassa, vaan väitätte Snadia ihmeelliseksi paikaksi niin todistin vain että nuo kaikki löytyy muualtakin, eli keksikää edes jotain omaperäistä, mutta kun teillä ei ole.
Turussa sivistys ollut 500 vuotta ennen Snadia ja Turun Tuomikirkkoa on alettu rakentaa jo 1200-luvulla, kuten Turun linnakin, teillä ei ole mitään vastaavaa.
Tuo kaikki on totta, tosin mennyttä aikaa. Olen Helsinkiläinen ja pidän Turusta. Jos minun olisi pakko asua jossain muualla Suomessa kuin Helsingissä, asuisin Turussa.
Harva suomalainen muistaa, että Turku oli pitkään Ruotsin toiseksi suurin ja toiseksi tärkein kaupunki. Hevosella tai hevoskärryillä olemattomilla teillä kulkeminen oli vaivalloista, kun taas Turkuun pääsi kätevästi laivalla. Turulla on upea historia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan palstan kaikkitietäville, kun joku väitti että helsinki olisi ryzza perustettu? Kaupunki perustettiin kyllä 1550, suomi ei kuulunut tuolloin venäjään vaan perustaja oli KustaaVaasa.
Yhtähyvin kaikki suomalaiset on ruotsalaisia ja venäläisiä jos vähänkään historiaa ymmärrän.
Ei se hyvä tule pelkästä historiasta, mutta onhan stadissa ihan mukava käydä, nykypäivänä ihana lomanviettopaikka, asumisesta en tiedä kun ei ole kahtaviikkoa pitempää kokemusta,luulisin että helpoin vaihtoehto jos vaihtaisin paikkakuntaa nyt, muitakin kaupunkeja olen lomilla testaillut.
Sanottiin, että r y z z ä siirsi PÄÄkaupungiksi Helsingin, joka oli pieni maalaiskylä noihin aikoihin.
-Olkiukkoja keksitte ja niille vastaatte, Snadilainen pienimuneinen olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olen asunut muualla, kuin Helsingissä jo jonkun aikaa, niin ylivoimaisesti eniten kaipaa kansainvälistä lentoasemaa. Ärsyttää kun lomalle tai työmatkalle lähtiessä joutu ensin istumaan junassa tai pahimmassa tapauksessa autossa tuntikaupalla.
Turusta pääsee lentokentälle 10 min keskustasta, teillä se on vähintään 40min.
Ja kuinka moneen kohteeseen pääsee Turun lentoasemalta ilman vaihtoja verrattuna Helsinki-Vantaan lentoasemaan?
Ei oikein mihinkään. Mutta itse lennän mieluusti esim. Tukholman kautta koska en halua istua bussissa kolmea tuntia Helsinki-Vantaalle. Nopea lähtöselvitys Matti ja Teppo Internationalissa, ja sitten ihmisten katselua olutta nauttien Arlandassa.
Keskuspuisto, vanha Tapanila, monipuoliset palvelut, anonyymi olo halutessa sekä ison kaupungin mahdollisuudet ihan mihin vain.
Se on sopivan pieni.
Olen asunut yli vuosikymmenen miljoonakaupungissa ja mielestäni Helsinki on juuri sopivan kokoinen. Paljon eri juttuja ja tapahtumia muttei liikaa ihmisiä. Hintataso ei ole kovin korkea ottaen huomioon että Helsinki on pääkaupunki.
Ystävät. Täällä saa koko ajan uusia ystäviä jos haluaa.
Matkustamisen helppous, paljon erilaista tekemistä lähellä joka päivä, työpaikkojen määrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan palstan kaikkitietäville, kun joku väitti että helsinki olisi ryzza perustettu? Kaupunki perustettiin kyllä 1550, suomi ei kuulunut tuolloin venäjään vaan perustaja oli KustaaVaasa.
Yhtähyvin kaikki suomalaiset on ruotsalaisia ja venäläisiä jos vähänkään historiaa ymmärrän.
Ei se hyvä tule pelkästä historiasta, mutta onhan stadissa ihan mukava käydä, nykypäivänä ihana lomanviettopaikka, asumisesta en tiedä kun ei ole kahtaviikkoa pitempää kokemusta,luulisin että helpoin vaihtoehto jos vaihtaisin paikkakuntaa nyt, muitakin kaupunkeja olen lomilla testaillut.
Sanottiin, että r y z z ä siirsi PÄÄkaupungiksi Helsingin, joka oli pieni maalaiskylä noihin aikoihin.
-Olkiukkoja keksitte ja niille vastaatte, Snadilainen pienimuneinen olet.
Ainakin täältä puuttuu tuollaiset ihmiset.
Ohis
Miksi turkulaisille on hirveä hinku tunkea Turkua ketjuun, jossa kysellään Helsingistä?
Vaikuttaa alemmuuskompleksilta, vaikka ei pitäisi olla mitään syytä.
Yhdyn ylläoleviin. Harrastan veneilyä ja laskettelua. Veneilykautena rantaan on 5 min kävelymatka ja talvella Vihtiin on 50km laskemaan.