Mitkä asiat ovat parasta Helsingissä?
Terkuin muuttoa suunnitteleva joka asui kauan aikaa sitten siellä.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivan kokoinen kaupunki, ei iso eikä pieni. Sen verran porukkaa, että yleensä löytää omanmielisiä.
Kaunista arkkitehtuuria, ainakin Suomen mittakaavassa. Puistot, meri ja muutenkin luonto lähellä.
En ole kummoinen kulttuurinkuluttaja, mutta kun sille tuulelle sattuu, on helppoa löytää tarjontaa.
Minulla teini-ikäisiä lapsia, joten erityisen tärkeää on hyvät koulut, hyvät jatko-opintomahdollisuudet, on harrastuksia mistä valita, niin huipulle tähtääville, harrastelijoille kuin siltä väliltä.
Noi löytyy Turustakin, ei Snadi ole sen parempi paikka, päinvastoin turvaton paikka esim yksinäiselle naiselle ja lapsille.
Päivittäiset ryöstöt, sex jutut jne.
Mikä sua arvon turkulainen nyt Helsingissä noin rassaa? :D Ei kukaan pakota sinne muuttamaan.
Ei rassa, vaan väitätte Snadia ihmeelliseksi paikaksi niin todistin vain että nuo kaikki löytyy muualtakin, eli keksikää edes jotain omaperäistä, mutta kun teillä ei ole.
Turussa sivistys ollut 500 vuotta ennen Snadia ja Turun Tuomikirkkoa on alettu rakentaa jo 1200-luvulla, kuten Turun linnakin, teillä ei ole mitään vastaavaa.
Helsinki oli pieni maalaiskunta 1800-luvulle saakka, jolloin venäläiset siirsi pääkaupungiksi Helsingin, olette siis ryz zän perustama kaupunki!
Miksi alapeukutat faktoja?
Helsinki oli tosiaan noihin aikoihin vielä pieni maalaiskylä.
Googlatkee, itse.
Helsinki ei ole nykyään mikään pieni maalaispitäjä, joten aloitukseen liittyen tällaisella tiedolla on 0-arvo.
Ap, Helsingissä ei onneksi ole näitä Helsinki-vihaajia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olen asunut muualla, kuin Helsingissä jo jonkun aikaa, niin ylivoimaisesti eniten kaipaa kansainvälistä lentoasemaa. Ärsyttää kun lomalle tai työmatkalle lähtiessä joutu ensin istumaan junassa tai pahimmassa tapauksessa autossa tuntikaupalla.
Turusta pääsee lentokentälle 10 min keskustasta, teillä se on vähintään 40min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olen asunut muualla, kuin Helsingissä jo jonkun aikaa, niin ylivoimaisesti eniten kaipaa kansainvälistä lentoasemaa. Ärsyttää kun lomalle tai työmatkalle lähtiessä joutu ensin istumaan junassa tai pahimmassa tapauksessa autossa tuntikaupalla.
Aika paljon monipuolisemmat yhteydet on Helsingistä sekä lentäen että laivalla. Tukholmaan on mukava lähteä, kun laivalla ehtii olla. Se lähtee klo 17-18 ja on perillä 9-10 maissa. Tallinnaan pääsee 2h välein.
Lentokenttiä ei voi verratakaan. Helsinki-Vantaalta on yhteydet ympäri maailman ja valinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan, ettei sieltä lentoasemalta sitten pääse mihinkään. Ihan kiva tietysti jos haluaa katsella pienkoneita samalla kun juo kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka moneen kohteeseen pääsee Turun lentoasemalta ilman vaihtoja verrattuna Helsinki-Vantaan lentoasemaan?
Meri, kahvilat, ravintolat, kesä, Espa, Kauppatori, turistit, museot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivan kokoinen kaupunki, ei iso eikä pieni. Sen verran porukkaa, että yleensä löytää omanmielisiä.
Kaunista arkkitehtuuria, ainakin Suomen mittakaavassa. Puistot, meri ja muutenkin luonto lähellä.
En ole kummoinen kulttuurinkuluttaja, mutta kun sille tuulelle sattuu, on helppoa löytää tarjontaa.
Minulla teini-ikäisiä lapsia, joten erityisen tärkeää on hyvät koulut, hyvät jatko-opintomahdollisuudet, on harrastuksia mistä valita, niin huipulle tähtääville, harrastelijoille kuin siltä väliltä.
Noi löytyy Turustakin, ei Snadi ole sen parempi paikka, päinvastoin turvaton paikka esim yksinäiselle naiselle ja lapsille.
Päivittäiset ryöstöt, sex jutut jne.
Mikä sua arvon turkulainen nyt Helsingissä noin rassaa? :D Ei kukaan pakota sinne muuttamaan.
Ei rassa, vaan väitätte Snadia ihmeelliseksi paikaksi niin todistin vain että nuo kaikki löytyy muualtakin, eli keksikää edes jotain omaperäistä, mutta kun teillä ei ole.
Turussa sivistys ollut 500 vuotta ennen Snadia ja Turun Tuomikirkkoa on alettu rakentaa jo 1200-luvulla, kuten Turun linnakin, teillä ei ole mitään vastaavaa.
Helsinki oli pieni maalaiskunta 1800-luvulle saakka, jolloin venäläiset siirsi pääkaupungiksi Helsingin, olette siis ryz zän perustama kaupunki!
Miksi alapeukutat faktoja?
Helsinki oli tosiaan noihin aikoihin vielä pieni maalaiskylä.
Googlatkee, itse.
Helsinki ei ole nykyään mikään pieni maalaispitäjä, joten aloitukseen liittyen tällaisella tiedolla on 0-arvo.
Ap, Helsingissä ei onneksi ole näitä Helsinki-vihaajia.
Paitsi että on heitä. Ja se vasta onkin raskasta kuunneltavaa.
Tämä on oikeasti tosi mielenkiintoista, miten Helsinkiä on ok vihata avoimesti. En voi kuvitellakaan, että mistään muusta paikkakunnasta puhuttaisiin näin rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka moneen kohteeseen pääsee Turun lentoasemalta ilman vaihtoja verrattuna Helsinki-Vantaan lentoasemaan?
SUlla kestää kauemmin ketälle kun mulla vaihtoineen ja Turusta menee esim etelään suoria lentoja, kuten Norjaan, Ruotsiin jjnejne.
Olen nimittäin täältä lentänyt.
Sivistyneisyys ja arvokkuus. Kaksi asiaa joista juntit landelaiset voi vain haaveilla. N43
Pikkugartsal rundaa leijaa sakkia ja naurat niille blehat pääs
Vierailija kirjoitti:
Sivistyneisyys ja arvokkuus. Kaksi asiaa joista juntit landelaiset voi vain haaveilla. N43
Näin paljasjalkaisena stadilaisena, en kyllä allekirjoita tätä. Moukkia ja tyhmiä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan, ettei sieltä lentoasemalta sitten pääse mihinkään. Ihan kiva tietysti jos haluaa katsella pienkoneita samalla kun juo kahvia.
"Matkusta kätevästi Turun lentokentältä. Ei jonoja, ei ruuhkia. Nopein tapa matkustaa. Turusta suorat lennot Gdanskiin, Roomaan, Riikaan ja Tukholmaan. Varaa lentosi nyt! Pysäköinti oven vieressä. Pysäköinti 54€/vko. 20 min matka keskustasta. Turvatarkastusjono 5 min."
Nuo vain yhden firman, itse olen lentänyt täältä Espanjaan, Norjaan ja Ruotsiin.
Kyllä niitä on ja sinä vietät jonossa kauemmin kuin minä olen jo perillä, esim Ruotsi, Norja, Espanja, ehdin kaikkiin nipeammin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi tulla monelle järkytyksenä, mutta minä ja mieheni muutamme myös takaisin Helsinkiin nyt kun lapset ovat aikuisia. Ja vieläpä Itä-Helsinkiin! Vaikka näitä monikulttuuriongelmiakin on, ei ole Helsingin voittanutta. Oikein jo odotan, että pääsen matkustamaan metrolla kaupungin rientoihin. Sitä paitsi tämä akka ei erivärisiä ihmisiä pelkää. Yöllä minulla ei ole tarve kulkea missään. Ja jos on niin sitten taxilla tai omalla autolla.
Juu, noin moni muuki w oCk e ajatteli ennen, kunnes joutuivat rikCastetuiksi.
-Kerrotko vielä, miten päsrjäät naisena 3 tumM malle pojalle, jotka pyrkii jalkoväliisi, sanot etää "MINÄ olen Snadilainen" ja sillä selviät?
Kunnes osuu omalle kohdallesi...
Ja takseissanne jopa julkkiksia rikCastettu.
Siinä faktat.
PS Kulje vaan yksinäsi öisin, onnea vielä sille!
PS 2 HUSsikin kaatunut, ette pääse edes lääkäriin!
Ei kehä3 ulkopuoli mikään lintukoto ole myöskään. Jos avaat iltapäivälehdet tai katsot iltauutisia niin ihan samalla tavalla niitä rikoksia tapahtuu myös muuallakin Suomessa eikä vain pääkaupunkiseudulla. Tilastoja en tähän hätään saa, mutta väkilukuun suhteutettuna moni muu kunta/kaupunki taitaa johtaa tai näin ainakin oli vielä joitakin vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meren läheisyys, luontoa paljon, palveluita laidasta laitaan, hyvä julkinen liikenne, mahdollisuus lähteä helposti esim. laivalla tai lentokoneella ulkomaille, museot, teatterit, konsertit ym. tapahtumat, tietysti työpaikkojakin on paljon. Nuo tuli ensin mieleen. Tervetuloa vaan takaisin!
Mitä noista, esim Turussa on samat.
Merenrantaan pitää Turussa erikseen lähteä. Helsingissä se on vähän suunnassa kuin suunnassa vastassa, kun tämä on niemi.
Joo Malmilta, Haagasta ja Kontulassa se on ihan vieressä. Oliko pikkasen hakemalla haettua kommenttisi? T. Espoolainen
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi tulla monelle järkytyksenä, mutta minä ja mieheni muutamme myös takaisin Helsinkiin nyt kun lapset ovat aikuisia. Ja vieläpä Itä-Helsinkiin! Vaikka näitä monikulttuuriongelmiakin on, ei ole Helsingin voittanutta. Oikein jo odotan, että pääsen matkustamaan metrolla kaupungin rientoihin. Sitä paitsi tämä akka ei erivärisiä ihmisiä pelkää. Yöllä minulla ei ole tarve kulkea missään. Ja jos on niin sitten taxilla tai omalla autolla.
Metro ja itä, okei onnea vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stockmann. Ihanaa että jossain on vielä tavaratalo.
Turussakin on Stocmannin tavaratalo ;D
Kyllä, ei kai tämä mikään kisa olekaan, voisiolla erillinen ketju, mikä Turussa on kivaa.
Npc kirjoitti:
Lentokenttä
Ei taida Malmin lentokentällä liikennettä olla enää.