Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku valottaa miehen ajatuksenjuoksua?

Vierailija
02.03.2023 |

Mies ei kiellä minua menemästä mihinkään, mutta olen huomannut, että selvästi ärtyy kun käyn joskus (harvoin) ulkona kavereiden kanssa tms. Mustasukkaisuutta ilmenee joskus, on esim. suuttunut kun puhuin kerran bileissä niitä näitä hänen kaverinsa kanssa (jolla kuulemma naistenmiehen maine).
No, miehellä on ihme tapa joskus osoittaa etukäteen mieltä menoistani puhumalla tyyliin "Ota kortsut mukaan niin voit sitten panna jotain tms." Sitten kun tiedustelen, mitä hän tarkoittaa, niin vastaa tosi loukkaavasti, että ei häntä haittaa ja, että mulla on hänen lupa. Mitään avointa suhdetta meillä ei todellakaan ole ja mies sanoo tällaisia vain kun on ärtyneenä minun harvoista menoistani. Minua tämä loukkaa, koska olen uskollinen ja rakastan miestäni. Minua tämä mietityttää kovasti. Mies itse ei käy juuri missään, koska ei kuulemma jaksa.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli juuri tuollainen tapaus, tosi mustasukkainen joka suorastaan riiteli jos olin menossa mihinkään.

Sitten itseltään löytyi autosta vajaa kortsupakkaus !

Se että sinulla oli sellainen mies, ei tarkoita miuta kuin että sinulla oli sellainen mies, jonka autosta löyty vajaa kortsupakkaus.

Miksi alapeukut, vääntäkää rautalangasta?

Sairas mustasukkaisuus kertoo siitä, että tietää mitä kaikkea ihmiset voivat kumppaninsa selän takana touhata, koska itsekin tekee niin. Pelkää, että kumppanikin pettää koska itse pettää. Projisoi omat tekonsa siihen toiseen. Voi vielä oikeuttaa pettämisensä itselleen, koska kuvittelee että se toinen pettää kumminkin myös.

Se ei voi kertoa mistään muusta? Omituista. Ehkä sun kannattaisi ottaa asioista selvää.

Voi kertoa myös hylätyksi tulemisen pelosta ja huonosta itsetunnosta tai puhtaasta halusta kontrolloida toista ja pitää kumppaniaan omistamanaan esineenä ja hyödykkeenä. Pettäminen voi liittyä kumpaankin tilanteeseen. Äärimmäinen mustasukkaisuus siis ei kerro harjoittajastaan mitään hyvää eikä ole terveen ihmisen käytöstä.

Mutta ei kerro automaattisesti pettämisestä, joten lakatkaa esittämästä asioita niin, se ei ainakaan edistä mitään hyvää että jokainen leimataan pettäjäksi. Kaikesta mustasukkaisuudesta voi oppia pois, mutta se on varmaan aika vaikeaa kun on oletuksena paha ja arvoton. Mustasukkaiset naiset on pahoja ja pettäjiä? Missä on empatia ja ymmärrys, harkinta arviointi silloin kun pääsee syyttämään miestä?

Älä nyt turhaan tee tästä sukupuolikysymystä. Terve mustasukkaisuus on tervettä. Sairas mustasukkaisuus on sairasta.

Sairaaseen mustasukkaisuuteen voi olla monia syitä. Mustasukkaisuuteen taipuvainen ihminen, voi olla seuraavassa suhteessa sairaanloisen mustasukkainen jos on tullut petetyksi. Aivan samalla tavalla kuin nyt syytetään mustasukkaista pettäjäksi. Tietyt merkit kun täyttyvät, leimataan. Siksi esitin asian sukupuolittuneesti, jos se vaikka saisi ajattelemaan tätä leimaamisen järjettömyyttä. Se ei ole tervettä, mutta siitä voi oppia pois. "Kun et voi hallita itseäsi, alat hallita muita"

Sairaalla tavalla mustasukkainen ei pysty hallitsemaan itseään, joten yrittää hallita muita.

Miksei saisi epäillä ketään pettäjäksi, jos jotkin yleiset merkit täyttyvät? Pettäminen on niin yleistä, että kannattaa ottaa sen mahdollisuus huomioon.

Vierailija
102/102 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että pettäjät ovat aina niitä, joista vähiten uskoisi, mutta ihmettelen kyllä suuresti, jos pettäisi, kun on aina kotona. Mitään pettämiseen viittavaa ei ole koskaan ollut.

Ap

Pettää voi myös laitteilla kotoa käsin ja voi myös toivoa voivansa pettää. 

Jos käy töissä, niin voi pettää siellä tai työmatkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä