Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelisitko entisen rikollisen kanssa joka on sovittanut tekonsa?

Vierailija
01.03.2023 |

Entä rikollisen joka ei ole jäänyt rikoksistaan kiinni? Tuomitsisitko iäksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa moni henkirikos tehdään kännissä, eikä tekijä muista välttämättä teostaan mitään. Uskon, että Suomen vankiloissa istuu myös syyttömiä, oikea tappaja on vapaana. 

Mutta siis: voisinko seurustella entisen rikollisen kanssa? Todennäköisesti en. Ehkä jokin semmoinen ihan marginaalinen mahdollisuus seurusteluun olisi, jos mies olisi tosi nuorena ollut päihteissä ja huonossa seurassa ja syyllistynyt johonkin omaisuusrikokseen. Ja olisi sitten ryhdistäytynyt, sovittanut tekonsa ja muuttanut elämänsä suunnan. Eli rikoksesta olisi kulunut jo tosi kauan, ja mies olisi sen jälkeen osoittanut olevansa kunnollinen.

Vierailija
22/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Maailmat olisivat kertakaikkiaan liian kaukana toisistaan.

Ja tuolle kuvan kuolaajista kommentoineelle. Kuvat, ulkonäkö ja fantasiat ovat aina ihan toinen juttu kuin todellisuus. Minä kuolaan jollekin Alice Cooperin Poison-videolle ihan avoimesti, enkä ikinä silti päästäisi jotain elähtänyttä rokkaria elämääni oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on pitkä rikosrekisteri teinistä lähtien sisältäen vähän kaikenlaista. Ei ole mulle ongelma koska oli rauhoittunut jo useampi vuosi ennen meidän tapaamista.

Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia lain ja auktoriteettien kanssa.

Vierailija
24/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri katsantoa asiaan. Minä olen rikollinen. Yli 1,5-vuotta ehdollista ja pitkälti yli 100 000€:n korvaukset. Kaikki korvaukset olen maksanut pois. Kuitenkin kaikkiin suhteisiini liittyy pohja-ajatus, jossa tietää ettei taustani ole hyväksyttävä. Koen sen ongelmaksi mitään aloittaessa. Asia pitäisi räväyttää kertoa toiselle samantien ja sanoa ota tai jätä. 

Vierailija
25/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousrikos kyllä, henki- tai väkivaltarikos ei.

Vierailija
26/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän eri katsantoa asiaan. Minä olen rikollinen. Yli 1,5-vuotta ehdollista ja pitkälti yli 100 000€:n korvaukset. Kaikki korvaukset olen maksanut pois. Kuitenkin kaikkiin suhteisiini liittyy pohja-ajatus, jossa tietää ettei taustani ole hyväksyttävä. Koen sen ongelmaksi mitään aloittaessa. Asia pitäisi räväyttää kertoa toiselle samantien ja sanoa ota tai jätä. 

Tuo itse asiassa minun mielestäni kannattaisikin. Vastasin juuri ennen sua tähän keskusteluun ja mun mieheni on alusta asti ollut mulle täysin rehellinen menneisyydestään, mikä varmasti osaltaan on vaikuttanut siihen, että olen luottanut hänen myös muuttuneen. Ollaan oltu yhdessä vuosia.

Vierailija
27/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talousrikos kyllä, henki- tai väkivaltarikos ei.

Minä en kyllä ottaisi talousrikollistakaan. Se sisältää ajatuksen, että ihminen pitää valehtelua jossain tilanteessa joillekin ihmisille mahdollisena. Itselleni rehellisyys on tärkeä arvo.

Vierailija
28/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyytyy paskaan mieheen niin saa säännöllisesti turpiinsa.

Tämän takia mulle kelpaa vain mukava ja komea akateeminen. Ei ole perheväkivaltaa.

Vierailija
29/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs pankkirosvo kyllä mutta väkivaltarikollinen ei.

Vierailija
30/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei luottamusta.

Vierailija
31/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoksiaan ei voi hyvittää vankilatuomiolla.

Tämä ei paranna rikoksen uhreiksi joutuneita tai heidän jäljellejääneitä omaisiaan tippaakaan.

Rikolliset jatkavat vankilatuomionsa jälken paskaa elämäänsä ja heidän uhrinsa ovat pahimmassa tapauksessa kuolleita. Poistuneet lopullisesti, heidän elämänsä ja haaveensa lopullisesti mennyttä, omaisilla elinikäinen suru jäljellä ja paskiaiset sen kun porskuttaa.

Hammurabin laki takaisin.

Vierailija
32/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on varmasti superrankkaa ja olen itsekin pahoillani, että näin on. Mutta se ei  muuta sitä, että itse voisin harkita seurustelevani entisen rikollisen kanssa. Minulla on oikeus vetää omat rajani, samoin kuin sinullakin. En myöskään seurustelisi entisen alkoholistin kanssa. Olen alkoholistien lapsi ja haluan suojella itseäni.

Vierailija
33/33 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi