Mihin työhön käy arka, ujo ja ihmispelkoinen??
Olen ollut pienestä asti herkkä ja ihmispelkoinen. Mikään terapia ja läääke ei vie pois. Millaiseen työhön sovin? Minulla on taidelaan koulutus mutta en saa tällä alalla töitä.
Kommentit (38)
Hautausmaalle.Siellä on hiljaista .
Riippuu, mitä haluaisit tehdä. Jos et halua joutua ihmisten kanssa paljon tekemisiin, sairaalan välinehuoltaja voisi sopia. Toisaalta myös bioanalyytikko eli labra-ihminen, koska tutkii näytteitä, mutta ei ota niitä.
Teollisuudessa myös erilaisia teknisiä töitä.
Kannattaa käydä ammatinvalinnan ohjauksessa.
Ehkä lisäksi voisit käydä läpi, mitä kaikkia töitä pystyy tekemään yhden hengen pienyrittäjänä / freelancerina.
Kaukoparantaja, eikö niillä työt lisäänny kun lähihoitajista on pula. Voit työskennellä kotona näkemättä asiakasta. Kursseja löytyy laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, mitä haluaisit tehdä. Jos et halua joutua ihmisten kanssa paljon tekemisiin, sairaalan välinehuoltaja voisi sopia. Toisaalta myös bioanalyytikko eli labra-ihminen, koska tutkii näytteitä, mutta ei ota niitä.
Siis onko näin että bioanalyytikko ei itse ota niitä näytteitä?
Ei kannata mennä työelämään. Joudut stressaamaan liikaa.
Teen etänä käännöstyötä. 100% yksin tehtävää hommaa. Asiakaskontaktit pelkän sähköpostin välityksellä.
Kirjanpitäjä.
Suosittelen kyllä kassamyyjän paikkaa, pätkii kaikki terapiat, kun on vaan oltava ihmisten kanssa tekemisissä. Näin minäkin olen aikoinaan päässyt pikkihiljaa eroon järjettömästä ujoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä ammatinvalinnan ohjauksessa.Siis onko näin että bioanalyytikko ei itse ota niitä näytteitä?
Kyllä. Sairaanhoitaja ottaa näytteen (jos kyseessä ei näyte, jonka potilas antaa itsenäisesi) ja nimensä mukaisesti bioanalyytikko vain analysoi sen.
Siedätyshoito auttaa pelkotiloihin. Rohkeasti vain ihmisten ilmoille.
Koodari. Yksin koneen naputtelua.
Hitsari, varastohenkilö, rekankuljettaja, nostokurkiohjaaja, metsäkonekuljettaja?
Vierailija kirjoitti:
Ne labran näytteidenottajat ovat kyllä pääasiassa bioanalyytikoita.
Väärin. Bioanalyytikoita työskentelee sekä näytteenotossa terveysasemilla ja yksityisillä että labroissa (mm. sairaalat, yksityiset). Sairaalalabroissa työnkiertoon kuuluu melkein aina näytteidenottoa, vaikka pääasiassa analysoisitkin näytteitä. Yksityisissä keskuslabroissa taasen ei näytteenottoa yleensä ole.
Koulutukseen kuuluu useita näytteenottoa sisältäviä harjotteluita (ensimmäinen harkka pelkkää näytteenottoa labrassa ja sairaalassa), joten siinä vaiheessa saattaa opinnot kaatua sosiaalisen kanssakäymisen haasteita potevalla henkilöllä.
Miten ois ap tallentajan/sanelunpurkajan työt? Harvassahan ne kyllä nykyään taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Siedätyshoito auttaa pelkotiloihin. Rohkeasti vain ihmisten ilmoille.
Olen siedättänyt itseäni 30 vuotta, olen vain tullut itsetietoisemmaksi että aiheutan ihmislle epämukavaa oloa olemalla hiljainen ja ujo ja menen enmmän lukkoon. Vielä 16-17 vuotiaaana en pahemmin völittänyt.
toimistotyö, it-hommat, tutkija, etuuskäsittelijä, kääntäjä, kirjailija
Sellaiseen työyhteisöön jossa henkilöstöstä välitetään. Vaikka jonnekin valtiolle. Kun ihmiset voi hyvin, ne myös on mukavempia.
Mutta kannattaisi silti työstää omia mörköjä, koska sieltähän ne on lähtöisin.
Johonkin, missä ei ole ikäviä ja tuomitsevia työkavereita. Tuollaisen paikan löytäminen onkin sitten työ sinänsä.