Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon 6-7 keppanaa joka ilta, en kuitenkaan koe itseäni alkoholistiksi

Vierailija
01.03.2023 |

Kun ei niistä nyt mihinkään känniin mene. Nainen oli eri mieltä ja läks. Nyt sitten istun kalsareissa, uunissa pizza ja kohta alkaa nhl matsi.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vähän kuin yksi kaverini. Käytännössä joka päivä pitää saada kaljaa eikä oman kertomansa mukaan pysty olemaan paria päivää kauempaa ilman. Kutsuu itseään alkoholistiksi, muttei tee asialle mitään. Haisee vanhalle viinalle ja muutenkin pahalle aina tavatessamme. En tiedä mitä tekisin hänen kanssaan.

Vierailija
42/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, miten pahalle haiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholismi ole mikään subjektiivinen kokemus asia..

Vierailija
44/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 6-7 annosta joka päivä on liikaa.

Vierailija
45/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksasi on erimieltä ja Juisea lainaten se sanoo ihan kohta poks.

Vierailija
46/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole subjektiivinen asia, ei. Ammattilainen antaa sinulle jo diagnoosin "juova alkoholisti", vaikka et olekaan  vielä ehkä lähelläkään niitä viimeisiä aikoja ennen ennenaikaista hautaasi. Alkoholismi sairautena etenee (joskus melko hitaasti, vuosikymmenien aikana) kohti vaikeampaa ja vaikeampaa alkoholismia. Hoitoja on, tehokkaita sellaisia. Kieltäminen on yksi vaihe ja keino saada mieli jamaan, joka oikeuttaa juomisen jatkamisen. 

Vierailija
47/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva meistä on nähnyt yhden alkkiksen eläessään. Itse olen keski-ikään yllettyäni kohdannut useita, sekä raitistuneita, edelleen juovia sekä tähän sairauteen kuolleita. Veikkaa, että useimmilla on sama tilanne. Lisäksi suomalaiset ovat melko koulutettua sakkia, eikä ole harvinaista, että ihminen lukee kiinnostavasta aiheesa tieteellistä ja kokemusperäistä kirjallisuutta. Sen verran inhottava ja kärsimystä tuottava sairaus on kuitenkin kyseessä. Tuskantuottaja. 

Vierailija
48/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aikaansaava ja ahkera. Minulle tuottaa ongelmia hakea alkoholia joka päivä, vaikka joka päivä tekee mieli. Juon yleensä lauantaina. Syön myös vähän, noin kolmesti viikossa, koska en jaksa käydä kaupassa usein.

Huolestuin, kun luin tämän. Onko sinulla jokin sairaus, joka vie voimat? Onko totta, ettet syö joka päivä? Sinuna en joisi edes kerran viikossa, koska vointisi ei vaikuta hyvältä - ja näytät miettivän juomista niinäkin päivinä kun et juo.

Työelämä on niin armoton. Kyllä se sitten työttömänä helpottaa. Työttömänä kerkeää käydä kaupassa ja valmistaa ruokaakin. Työttömänä ei tee mieli alkoholia kun ei stressaa.

Vierailija
49/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se tuksukin vedä 2litran humppakuution päivässä, mutta ei hänkään itseään alkoholiongelmaiseksi koe.

Vierailija
50/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aikaansaava ja ahkera. Minulle tuottaa ongelmia hakea alkoholia joka päivä, vaikka joka päivä tekee mieli. Juon yleensä lauantaina. Syön myös vähän, noin kolmesti viikossa, koska en jaksa käydä kaupassa usein.

Alkoholistit tekee eniten työtunteja tässä maassa. Raskaat työt ja huvit.

Vierailija
51/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee joka ilta 4kpl IV B -olutta.

Paitsi pe-iltaisin ja lauantaisin huomattavasti enemmän.

Vierailija
52/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit tekee eniten työtunteja tässä maassa. Raskaat työt ja huvit.

Todellakin tehdään, paradoksaalista että silti meistä puhutaan vastuuttomina sammujina tässäkin ketjussa. Teen todella hyvää uraa ja rahaa tulee sen mukaisesti, joten voin ostaa alkoholia tai mitä tahansa vastaavaa vaivatta, ei se vaikuta toimeentulooni. Olen todella taitava ja menestynyt työssäni. Aina töissä 0 promillea, mutta alkoholisti olen takuulla.

Vierailija
53/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kun ei-alkkikset kertoo millaisia me alkkikset ollaan kun ovat yhden joskus nähneet.

On hyvinkin sairaudentuntoa, suurin osa ketä minä tunnen ovat tajunneet melko varhain ongelman. En minä sitä vähättele tai selittele, tosin juuri kenellekään en myöskään kerro. Kannattais varmaan että noi typerät stereotypiat vähenisi, että yllätys kuinka tämä urheileva aktiivista elämää viettävä iloinen ja sosiaalinen tyyppi onkin alkoholisti!

Joillekin vieraammille joskus sanonut että on ongelmia alkoholin kanssa, kukaan ei usko kun olen niin fresh ja laatikot täyttyy tyhjistä viini- ja vodkapulloista.

Noinhan se menee, alkoholistit pettävät aina itseään ja kuvittelevat etteivät muut huomaa ja tajua mitään.

Alkoholistit luulevat olevansa niin mukavia (eivät muista miten sammuvat tai riitelevät kännissä), uskovat olevansa freshejä (se punoitus poskilla ei ole nuoruuden huumaa, vaan kyse on alkoholin laajentamista hiussuonista), sillä energialla jota alkoholista saa, jaksaa ehkä hetken urheilla ja esittää vilkasta sosiaalisesti, kunnes sammuu tai päätyy siiheen iänikuiseen riitaan tai vänkäämiseen.

Sitten keski-ikäisenä voi olla että alkoholi pahentaa sitä parodontiittia, joten suuri osa hampaista joudutaan vetämään pois -- eipä sekään ketään nuorenna. Alkoholi heikentää unen laatuakin, joten alkkis ei nuku vaan sammuu ja toki kuorsaa kovaa. Unohduksia, ohareita ja kaikenmaailman haavereita sattuu alkkikselle (joka luulee niiden olevan alkoholista riippumattomia juttuja). Ja kirsikkana kakun päällä, alkoholi heikentää stondistakin. Sitten kun ikää alkaa olla lähes 60-vee, alkaakin pumppu ja muut elimet reistailla.

Mitenkäs kauan vaimo tai tyttöystävä tuollaista jaksaa seurata vierestä? Jos on fiksu, ei kovin kauaa.

No tässä taas yksi esimerkki kaikkitietäjistä kenestä kirjoitin! Mä itse tarkkailen juomisen merkkejä ja koen olevani turvoksissa. Se en ole minä joka sanon olevani fresh vaan nämä muut, mutta ethän sinä edes lukenut kun oli taas kiire tulla tietämään paremmin millaisia alkoholistit on, aivan huvittaa taas.

Mä just kirjoitin ettei muutamat ihmiset ole uskoneet lämmin olevan alkkis koska olen heidän mielestä niin fresh. Ei juma.

Kenen kanssa mä riitelen? Sähän et tiedä alkoholismista mitään, mä jos sammun sammun kotonani, en koskaan muiden kanssa. Se enin juominen tapahtuu aina kotona, kuten alkoholistilla aika usein, yksin. Mä en ole riidanhaluinen koskaan humalassa.

Kirjoitit niin monta asiaa pieleen että teit itsestäsi taas yhden pellen muiden joukossa, niputtamalla alkoholistit oman mielikuvasi mukaiseksi.

Tottakai unohtelen asioita ja itse syytän niistä nimenomaan juomista, uskon sen tehneen hajamieliseksi, tosin muut ihmiset tuntuvat unohtavan samalla tavalla osan asioista,m. Ohareita mä en tee koskaan. Itse asiassa olen hyvinkin tunnollinen ja huono omatunto juomisesta lisää sitä, että teen tavallaan aina mahdollisimman oikein. Stondista mulla ei naisena ole koskaan ollutkaan mutta miesystävän kanssa vireä seksielämä kyllä. Mainittakoon etten juo joka päivå, mitä sinä et varmaan myöskään tajua koska mielestäsi kaikki alkoholistit juovat joka päivä ja koska se on sinun mielipiteesi se on sinun mielestäsi myös fakta.

Sellaiset defenssit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä