Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon 6-7 keppanaa joka ilta, en kuitenkaan koe itseäni alkoholistiksi

Vierailija
01.03.2023 |

Kun ei niistä nyt mihinkään känniin mene. Nainen oli eri mieltä ja läks. Nyt sitten istun kalsareissa, uunissa pizza ja kohta alkaa nhl matsi.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selkeästi mietityttää ja tuo on hyvä merkki! Pian oot siinä kunnossa ettet osaa enää kyseenalaistaa ja silloin on menoa.

Nyt korkki kiinni, kun vielä voit. Vai voitko?

Vierailija
22/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitonmoinen väsymys kiusaa sitten kun kuitenkin sitten nukut huonosti vaikka nyt pitäisi rentouttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset sitä kaljaa? Tiesitkö että se ei rentouta? Kahta kauheampi olo huomenna.

Ja se kuitataan sitten vetämällä korjaussatsi?

Vierailija
24/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eukko teki oikean päätöksen. Onnea valitsemallasi tiellä.

Tiedäthän että apua on saatavilla.

Vierailija
25/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti harvoin parantuu, koska miten voi parantua sellaisesta mitä ei itsekään tiedosta? Alkoholismi on sairaus. Siihen kuluu mm. oman juomisen selittely ja hyväksynnän hakeminen muilta. Salailu, piilottelu ym.

Vierailija
26/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti harvoin parantuu, koska miten voi parantua sellaisesta mitä ei itsekään tiedosta? Alkoholismi on sairaus. Siihen kuluu mm. oman juomisen selittely ja hyväksynnän hakeminen muilta. Salailu, piilottelu ym.

Näin on. Mun sukulainen tissutteli myös joka ainoa ilta kotona yksikseen useamman kaljan ja vielä viiniä siihen päälle. Laskin kerran viikon satsin ja tajusin että menee hyvinkin yli kohtuullisenkin annoksen. Kehtasin sitten sanoa hänelle ääneen asiasta, sai hirveät raivarit ja kielsi kaiken, mutta kertoi sitten usean kuukauden jälkeen vähentäneensä juomista "jonkin verran"...

Ikäviä terveysongelmia oli siinä vaiheessa jo tullut ja sosiaaliset suhteet menneet solmuun kun alkoholisti helposti haastaa riitaa ja sanoo ystäville mitä viina suuhun tuo, eikä häntä saa metsälenkille tai mihinkään terveellisiin harrastuksiin, tms. Ja jos juomista pitää piilotella muilta, sekin rajoittaa mitä ja kenen kanssa voi milloinkin tehdä eli aina kieltäytyy tietyistä menoista tai tekee ohareita.

Lähiomaisena in hirveää katsella tämmöistä vierestä. Varsinkin mulle, jolla on takana lasinen lapsuus, oli väkivaltainen alkoholisti-isä joka kuolikin alkoholin aiheuttamiin terveysongelmiin.

Vierailija
27/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toleranssi eli sietokyky on kasvanut, maksa suodattaa enemmän. Miten haiman tila. Hengitys voi haista kotonakin alkoholille? Jos nainen huomasi jotain muutoksia käytöksessä tai meni sukset ristiin. Alkoholille on vaihtoehtoja, ihan kivojakin.

Vierailija
28/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselleni ei tulisi krapulaa, eikä menisi unet pilalle, niin minäkin joisin. Tuntuuhan se pikku nousuhumala ihan hiton hyvältä. Olen siis piiloalkoholisti, joka arvostaa muita asioita kuitenkin enemmän, ja siksi juomista tapahtuu harvoin.

Vierailija
29/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kun ei-alkkikset kertoo millaisia me alkkikset ollaan kun ovat yhden joskus nähneet.

On hyvinkin sairaudentuntoa, suurin osa ketä minä tunnen ovat tajunneet melko varhain ongelman. En minä sitä vähättele tai selittele, tosin juuri kenellekään en myöskään kerro. Kannattais varmaan että noi typerät stereotypiat vähenisi, että yllätys kuinka tämä urheileva aktiivista elämää viettävä iloinen ja sosiaalinen tyyppi onkin alkoholisti!

Joillekin vieraammille joskus sanonut että on ongelmia alkoholin kanssa, kukaan ei usko kun olen niin fresh ja laatikot täyttyy tyhjistä viini- ja vodkapulloista.

Vierailija
30/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikaansaava ja ahkera. Minulle tuottaa ongelmia hakea alkoholia joka päivä, vaikka joka päivä tekee mieli. Juon yleensä lauantaina. Syön myös vähän, noin kolmesti viikossa, koska en jaksa käydä kaupassa usein.

Vierailija
31/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kun ei-alkkikset kertoo millaisia me alkkikset ollaan kun ovat yhden joskus nähneet.

On hyvinkin sairaudentuntoa, suurin osa ketä minä tunnen ovat tajunneet melko varhain ongelman. En minä sitä vähättele tai selittele, tosin juuri kenellekään en myöskään kerro. Kannattais varmaan että noi typerät stereotypiat vähenisi, että yllätys kuinka tämä urheileva aktiivista elämää viettävä iloinen ja sosiaalinen tyyppi onkin alkoholisti!

Joillekin vieraammille joskus sanonut että on ongelmia alkoholin kanssa, kukaan ei usko kun olen niin fresh ja laatikot täyttyy tyhjistä viini- ja vodkapulloista.

Noinhan se menee, alkoholistit pettävät aina itseään ja kuvittelevat etteivät muut huomaa ja tajua mitään.

Alkoholistit luulevat olevansa niin mukavia (eivät muista miten sammuvat tai riitelevät kännissä), uskovat olevansa freshejä (se punoitus poskilla ei ole nuoruuden huumaa, vaan kyse on alkoholin laajentamista hiussuonista), sillä energialla jota alkoholista saa, jaksaa ehkä hetken urheilla ja esittää vilkasta sosiaalisesti, kunnes sammuu tai päätyy siiheen iänikuiseen riitaan tai vänkäämiseen.

Sitten keski-ikäisenä voi olla että alkoholi pahentaa sitä parodontiittia, joten suuri osa hampaista joudutaan vetämään pois -- eipä sekään ketään nuorenna. Alkoholi heikentää unen laatuakin, joten alkkis ei nuku vaan sammuu ja toki kuorsaa kovaa. Unohduksia, ohareita ja kaikenmaailman haavereita sattuu alkkikselle (joka luulee niiden olevan alkoholista riippumattomia juttuja). Ja kirsikkana kakun päällä, alkoholi heikentää stondistakin. Sitten kun ikää alkaa olla lähes 60-vee, alkaakin pumppu ja muut elimet reistailla.

Mitenkäs kauan vaimo tai tyttöystävä tuollaista jaksaa seurata vierestä? Jos on fiksu, ei kovin kauaa.

Vierailija
32/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se alkoi kahdesta oluesta treenien jälkeen, nyt menee kosanderi illassa. Ap on hyvällä tiellä, tosi terveellisellä, ja tien päässä häämöttää ex-naapurini kohtalo. Toiset, jotka teinaavat vähän paremmin voivat kuolla 27 vuotiaina, työttömänä voi kestää jopa viisikymmppiseksi. Ne harvat jotka onnistuvat säilyttämään työpaikkansa juovat vain vähän kalliimpia juomia siihen asti kunnes heidät irtisanotaan.

Onnea vaan ap valintasi kanssa. 😎👍

Vierailija
33/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aikaansaava ja ahkera. Minulle tuottaa ongelmia hakea alkoholia joka päivä, vaikka joka päivä tekee mieli. Juon yleensä lauantaina. Syön myös vähän, noin kolmesti viikossa, koska en jaksa käydä kaupassa usein.

Huolestuin, kun luin tämän. Onko sinulla jokin sairaus, joka vie voimat? Onko totta, ettet syö joka päivä? Sinuna en joisi edes kerran viikossa, koska vointisi ei vaikuta hyvältä - ja näytät miettivän juomista niinäkin päivinä kun et juo.

Vierailija
34/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee, alkoholistit pettävät aina itseään ja kuvittelevat etteivät muut huomaa ja tajua mitään.

Alkoholistit luulevat olevansa niin mukavia (eivät muista miten sammuvat tai riitelevät kännissä), uskovat olevansa freshejä (se punoitus poskilla ei ole nuoruuden huumaa, vaan kyse on alkoholin laajentamista hiussuonista), sillä energialla jota alkoholista saa, jaksaa ehkä hetken urheilla ja esittää vilkasta sosiaalisesti, kunnes sammuu tai päätyy siiheen iänikuiseen riitaan tai vänkäämiseen.

Sitten keski-ikäisenä voi olla että alkoholi pahentaa sitä parodontiittia, joten suuri osa hampaista joudutaan vetämään pois -- eipä sekään ketään nuorenna. Alkoholi heikentää unen laatuakin, joten alkkis ei nuku vaan sammuu ja toki kuorsaa kovaa. Unohduksia, ohareita ja kaikenmaailman haavereita sattuu alkkikselle (joka luulee niiden olevan alkoholista riippumattomia juttuja). Ja kirsikkana kakun päällä, alkoholi heikentää stondistakin. Sitten kun ikää alkaa olla lähes 60-vee, alkaakin pumppu ja muut elimet reistailla.

Mitenkäs kauan vaimo tai tyttöystävä tuollaista jaksaa seurata vierestä? Jos on fiksu, ei kovin kauaa.

No tässä taas yksi esimerkki kaikkitietäjistä kenestä kirjoitin! Mä itse tarkkailen juomisen merkkejä ja koen olevani turvoksissa. Se en ole minä joka sanon olevani fresh vaan nämä muut, mutta ethän sinä edes lukenut kun oli taas kiire tulla tietämään paremmin millaisia alkoholistit on, aivan huvittaa taas.

Mä just kirjoitin ettei muutamat ihmiset ole uskoneet lämmin olevan alkkis koska olen heidän mielestä niin fresh. Ei juma.

Kenen kanssa mä riitelen? Sähän et tiedä alkoholismista mitään, mä jos sammun sammun kotonani, en koskaan muiden kanssa. Se enin juominen tapahtuu aina kotona, kuten alkoholistilla aika usein, yksin. Mä en ole riidanhaluinen koskaan humalassa.

Kirjoitit niin monta asiaa pieleen että teit itsestäsi taas yhden pellen muiden joukossa, niputtamalla alkoholistit oman mielikuvasi mukaiseksi.

Tottakai unohtelen asioita ja itse syytän niistä nimenomaan juomista, uskon sen tehneen hajamieliseksi, tosin muut ihmiset tuntuvat unohtavan samalla tavalla osan asioista,m. Ohareita mä en tee koskaan. Itse asiassa olen hyvinkin tunnollinen ja huono omatunto juomisesta lisää sitä, että teen tavallaan aina mahdollisimman oikein. Stondista mulla ei naisena ole koskaan ollutkaan mutta miesystävän kanssa vireä seksielämä kyllä. Mainittakoon etten juo joka päivå, mitä sinä et varmaan myöskään tajua koska mielestäsi kaikki alkoholistit juovat joka päivä ja koska se on sinun mielipiteesi se on sinun mielestäsi myös fakta.

Vierailija
35/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se alkoi kahdesta oluesta treenien jälkeen, nyt menee kosanderi illassa. Ap on hyvällä tiellä, tosi terveellisellä, ja tien päässä häämöttää ex-naapurini kohtalo. Toiset, jotka teinaavat vähän paremmin voivat kuolla 27 vuotiaina, työttömänä voi kestää jopa viisikymmppiseksi. Ne harvat jotka onnistuvat säilyttämään työpaikkansa juovat vain vähän kalliimpia juomia siihen asti kunnes heidät irtisanotaan.

Onnea vaan ap valintasi kanssa. 😎👍

Minä oon 55 ja hyvin jaksan vielä, olen yrittäjä joten kukaan ei irtisano ja tienaan niin hyvin että juopotteluun on hyvin rahaa. Baareissa en tosin kauheasti käykään. Kaappijuoppo. Oletan että en elä 70 v saakka, mutta varmaan 60-vuotispäiviäni vielä vietän.

Vierailija
36/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et koe, mutta tosiasiassa olet. Ei ihme, että naisesi lähti - en itsekään katselisi tuollaista edes paria viikkoa.

Vierailija
37/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään NHL-matsi ei kyllä ala "kohta"...

Vierailija
38/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo on juoppo

Se ei tosta selittelemällä muutu mihinkään

Vierailija
39/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän miesystävän juuri tällaisen takia. Ei koe itseään juopoksi vaikka juo joka ikinen arkipäivä tuon määrän kaljaa ja viikonloppuna 1-2 lootaa. Työt menettänyt, elämänhallintaa ei ole. Kämppä sotkuinen, lapset ei enää halua tulla luokseen, minä en enää myöskään halua jatkaa suhdetta ihmisen kanssa joka haisee alkoholille joka päivä, ei ole läheskään aina ajokunnossa, kaikki tekeminen pyörii alkoholin ympärillä. Mitään ei tehdä ilman kaljaa. Ihmisestä näkee että on jo juoppo. Ei tajua vaan itse sitä. Mutta sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
40/53 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava määrä rahaa vuodessa kaljaan :(

Tekisit kivan reissun tai jotain tuolla summalla vuodessa. Koitaha sulkea korkit ja aloittaa vaikka pikku lenkillä siitä hyvä

mieli tulee. Pystyt varmaan parempaan kun pissiä rahat pönttöön!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan