Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harrastatko tekohymyilyä ja jos harrastat, niin miksi?

Vierailija
01.03.2023 |

Kyaymys otsikossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan, koska olen asiakaspalvelutyössä.

Vierailija
2/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus töissä, joo.

Miksi? Koska koen, että asiakas ansaitsee aina hymyn. Omasta väsymyksestäni tms syystä hymy ei joskus luonnostaan tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen paljon, ihan luonnostani. Hymyily on minulle helppoa, minun ei tarvitse tekohymyillä.

Ap, onko hymyily sinulle vaikeaa ja siksi se ärsyttää?

Vierailija
4/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilen vain silloin kun oikeasti hymyilyttää. Haluan muutenkin olla vapaa teeskentelystä.

Vierailija
5/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyilen paljon, ihan luonnostani. Hymyily on minulle helppoa, minun ei tarvitse tekohymyillä.

Ap, onko hymyily sinulle vaikeaa ja siksi se ärsyttää?

Otit spekuloinnissasi yhden askeleen liian pitkälle, koska se meni harhaan. En ole väittänyt sen ärsyttävän. Ap

Vierailija
6/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En oo kovin iloinen ihminen mut en halua muiden mieltä pahoittaa.

Vierailija
7/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tämmöinen hyvänlaatuinen mielialahäiriö eli positiivisuus. Hymy on herkässä niin en koe tarvetta sitä väkisin virnistää.

Vierailija
8/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jos joku mulkoilee epäilevänä ja tunnelma on kireä, joskus tulee tekohymy, ellei ole aito. Muttei aina. Lapsena aina tekohymyilin yhdessä kyläpaikassa eräälle mummolle ja papalle, että se näytti ihan friikiltä varmaan. Saattoi kyläily olla myös pitkä ja koko ajan suu korvissa. Luulisi että sellainen pelottaa iäkkäät. Aitoa hymyäkin kyllä oli.

Vierailija
9/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyilen vain silloin kun oikeasti hymyilyttää. Haluan muutenkin olla vapaa teeskentelystä.

Sitten hymyilyttää entistä vähemmän kun tulee valituksia tympeästä asiakaspalvelusta. Vähemmällä päässeet kun teeskentelee.

Vierailija
10/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väksin hymyily kyllä huomaa ja se aiheuttaa oudon tunteen.

11/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tekohymyily määritellään?

Harrastan sosiaalista hymyilyä eli hymyilen sosiaalisissa tilanteissa kohteliaisuutta, myönteisyyttä ja ystävällisyyttä viestittääkseni. Se kuitenkin on enemmän tapa kuin tunnelähtöinen ilme, ja siksi jotkut saattavat pitää sosiaalista hymyäkin tekohymynä.

Itse en pidä sosiaalista hymyä tekohymynä.

Tekohymy on mielestäni sitä, että suhtautuu kohteena olevan ihmisen tunteisiin välinpitämättömästi, mutta hymyilee silti vain siksi, että joku toinen, esim. pomo, käskee tai hän kokee painostusta siihen. Tekohymyilijä saattaa sisimmässään suhtautua jopa kielteisesti siihen jolle hymyilee. Tekohymyilijä saattaa jopa toivoa, että kohde vaistoaa, ettei hänen hymynsä ole aitoa.

Tiivistetysti: sosiaalinen hymy on sisäsyntyistä, myönteisesti motivoitunutta ja vilpitöntä, kun taas tekohymy on ulkosyntyistä, välinpitämättömästi tai kielteisesti motivoitunutta sekä joissain tapauksissa vilpillistä.

Vierailija
12/12 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harjoittanut humyilemistä , ei vaan suulla, vaan kasvolihaksilla laajemmin. Että kasvot olisivat kohotettuina, ei alaspäin vajoavina. Selitinköhän sekavasti