Kannattaako yli 50 vuotiaan edes yrittä hakea keikkatöihin Eezylle, Baronalle ym. vastaaviin firmoihin?
Vai pitääkö paikkansa netistä löytämäni väite että eivät ota kuin nuoria keikkatöihin? Nytkin olisi pari paikkaa joihin ei vaadita alan koulutusta eikä työkokemusta ja alat kiinnostaisivat mutta mietin että kannattaako tällaisen vanhuksen noita edes yrittää hakea.
Kommentit (46)
Jos hakee työhön, johon ei tarvita kokemusta eikä koulutusta, niin voi olla varma, että siihen hakee väh. 200 muutakin. On ihan se ja sama, onko välissä rekryfirma vai ei.
Paikan saa henkilö, jolla on jo kokemusta, koska sellainen aina löytyy niiden kahdensadan joukosta. Älkää menkö halpaan ja kuvitelko, että "kokemusta ei tarvita" tarkoittaisi, että työhön olisi helppo päästä. Asia on juuri päinvastoin.
Minä pääsin rekryfirman kautta töihin ollessani melkein viisikymppinen, mutta kyseessä oli sattuma ja onni.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähettänyt kaikkiin näihin vuokrafirmoihin hakemukset vuosi sitten.
Yksikään ei ole ottanut yhteyttä.
Että semmoista tyovoimapulaa nämä potevat.
No oho, kuulostaa oudolta. Minuun otettiin heti yhteyttä kun hain ekan kerran keikkaa Eezyn kautta. Ja nyt puoli vuotta myöhemmin sain vakkari työn paikasta, jossa olin tämän ajan. Ja tuohon ikäsyrjintään en usko, olen törmännyt moneen lähes eläkeikäiseen jotka tekevät keikkaa Eezyn kautta. Muista firmoista ei ole kokemusta..
NOSTO!!! Aiemmat luettuani, ikäsyrjintä on kokemukseni mukaan voimakasta.........
Kolmekymmentä vuotias luulee että +50 vuotias ei kykene enää mihinkään, eikä sillä ole riittävästi tietoa.
Hullua ajattelua, mutta valitettavan totta ja hyvin tavallista.
sama täällä