Kannattaako yli 50 vuotiaan edes yrittä hakea keikkatöihin Eezylle, Baronalle ym. vastaaviin firmoihin?
Vai pitääkö paikkansa netistä löytämäni väite että eivät ota kuin nuoria keikkatöihin? Nytkin olisi pari paikkaa joihin ei vaadita alan koulutusta eikä työkokemusta ja alat kiinnostaisivat mutta mietin että kannattaako tällaisen vanhuksen noita edes yrittää hakea.
Kommentit (46)
Eezyn/VMP:n kautta olen hakenut kaupan alan töitä useamman kerran. Yhden kerran olen ollut puhelinhaastattelussa. Valituksi en ole tullut kertaakaan. Ikä alle 40 v, ei kaupan alan kokemusta.
Meillä töissä oli Eezylta ja Baronasta viime vuonna vuokrahenkilöstöä ja kyllä heissä oli yli 50 vuotiaita. Ja talon kirjoille vakinaistettiinkin 4 yli 50 vuotiasta.
Tätä minäkin miettinyt. Esim. tiskarin keikkapaikkoja ilman koulutus- tai työkokemusvaatimuksia näyttää olevan jatkuvasti haussa. Luulisi että noihin vanhempikin motivoitunut kelpaa kun koko ajan tarvetta on. Mutta miten sitten todellisuudessa, ottavatko vain nuoria ja samaan aikaan kärsivät työntekijäpulasta?
Boomerit ovat hitaita, eivätkä opi enään uutta kovin helposti. Siihen päälle jos on vielä ylipainoa, niin ei ole työvoimapulassakaan yritykselle hyvä sijoitus. Sijoitushan uusi työntekijä aina on.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin miettinyt. Esim. tiskarin keikkapaikkoja ilman koulutus- tai työkokemusvaatimuksia näyttää olevan jatkuvasti haussa. Luulisi että noihin vanhempikin motivoitunut kelpaa kun koko ajan tarvetta on. Mutta miten sitten todellisuudessa, ottavatko vain nuoria ja samaan aikaan kärsivät työntekijäpulasta?
Eiköhän sieltä palkata ihan tarpeen perusteella. Jos sillä hetkellä ei ole tarvetta, on saattanut jäädä hakemus jäädä ilman vastausta ihan siitä syystä.
Rohkeasti vaan laittamaan hakemusta, ei siinä voi menettää kuin korkeintaan muutaman minuutin elämästään! 😃
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ovat hitaita, eivätkä opi enään uutta kovin helposti. Siihen päälle jos on vielä ylipainoa, niin ei ole työvoimapulassakaan yritykselle hyvä sijoitus. Sijoitushan uusi työntekijä aina on.
No kyllä ne lukutaidottomat ja plösöt on parhaiten edustettuna nuoremmissa polvissa. 😝
Eezylta tuli heti seuraavana päivän "kiitos mutta ei kiitos", olen 51 vuotias ja koulutusta ja kokemusta on. Baronan kautta olin töissä alle 40 vuotiaana, loppui työtarjoukset siihen päivään kun täytin 40, sitä ennen olin hyvin kysytty.
Laitoin hakemuksen pitkän työkokemuksen omaavana kaupan hyllyjen täyttäjäksi, ei tullut yhteydenottoja.
Lapseni 17 v laittoi saman hakemuksen ja soitettiin...
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne ota. Tietysti yli 50sen todennäköisyys tulla työllistetyksi tässä maassa liikkuu prosentin desimaaleissa jokatapauksessa.
Puhutko omakohtaisesta kokemuksesta vai oletusten perusteella? Ja tässähän ei nyt ollut kyse vakityön hausta, vaan keikkatyöstä, veikkaisin että siihen todennäköisyys päästä kuitenkin aika paljon isompi kuin vakipaikkaan.
Esim 0,3 prosentin todennäköisyys on KOLME kertaa isompi, kuin 0,1 prosentin todennäköisyys. Eli olet toki oikeassa.
Olen Eezyn kirjoilla 56 v. Töitä on tarjolla jatkuvasti, tosin 4 tunnin vuoroja. Myös Transvalilla olin 2 v töissä. Sielläkään ei ollut ikäsyrjintää, useita yli 50 v.Nyt on siellä hiljaisempaa. Monet eläkeläiset ovat Eezyn kautta töissä. Ainakin tässä kaupungissa on työvoimapulaa keittiö- ja ravitsemus puolella.
Itsellä runsaasti kokemusta asiasta ja vaihtelevia pätkätöitä tehnyt yli 45-vuotiaana usealle firmalle. Olen sitä mieltä, että kannatti, kun vaihtoehtona kotona työttömänä makaaminen. Nykyään olen vakityössä, johon pääsin vuokratyön kautta. Sellainen seikka tosin mainittava, että Baronalle en ikinä päässyt edes haastatteluun, vaikka hain varmaan 30 eri paikkaa (ihan alalta, jolle minulla oli työkokemusta ja koulutusta)...
Vierailija kirjoitti:
Olen Eezyn kirjoilla 56 v. Töitä on tarjolla jatkuvasti, tosin 4 tunnin vuoroja. Myös Transvalilla olin 2 v töissä. Sielläkään ei ollut ikäsyrjintää, useita yli 50 v.Nyt on siellä hiljaisempaa. Monet eläkeläiset ovat Eezyn kautta töissä. Ainakin tässä kaupungissa on työvoimapulaa keittiö- ja ravitsemus puolella.
Jep. Alue- ja alakohtaiset erot ovat todella isoja.
Laitoin noihin avoimia hakemuksia, kun ei muuten löytynyt vaadittavaa neljää työpaikkaa haettavaksi. Ei ole kuulunut mitään.
T. KTM
Vierailija kirjoitti:
Itsellä runsaasti kokemusta asiasta ja vaihtelevia pätkätöitä tehnyt yli 45-vuotiaana usealle firmalle. Olen sitä mieltä, että kannatti, kun vaihtoehtona kotona työttömänä makaaminen. Nykyään olen vakityössä, johon pääsin vuokratyön kautta. Sellainen seikka tosin mainittava, että Baronalle en ikinä päässyt edes haastatteluun, vaikka hain varmaan 30 eri paikkaa (ihan alalta, jolle minulla oli työkokemusta ja koulutusta)...
Omakin kokemukseni on, että tuo Barona on tässä suhteessa heikoin vaihtoehto. En enää lähetä heille hakemuksia.
Yli viiskymppisen ongelma on liian vanha töihin ja liian nuori eläkkeelle. Alle kuukauden pätkiä ei kannata ottaa niillä sotkee vain vähät työttömyyskorvaukset ynnä muun kelan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tiskarin homma on yleensä todella nopeatahtista. Vaatii kuntoa, nopeutta, joissain tapauksissa organisointikykyä, jos on sellainen täytettävä ja tyhjennettävä kone. Itse en ole ollut, mutta katsonut vierestä ja ollut auttamassa, kun oli sairaslomia. En pärjäisi. Yksi tuttu oli nuorena yhden päivän ja ei otettu enää toisena. Koulutustahan siihen ei tarvutse.
Eiköhän se kuitenkin ole osaaminen ja asenne jotka useimmissa paikoissa ratkaisevat. Listaa hakemuksissasi taitosi, älä lapsenlapsilukuasi ja terveysvaivojasi.
Silver senior hakee varttuneempia, en tiedä onnistuuko tuolla kuinka hyvin työllistämiset.
Mun kaveri 55v, sai töitä tuon Eezyn kautta. Tekee keikkaa s-ryhmän kauppojen kassalla, pk-seutu.
Tosin hän ei ehtinyt olla työttömänä kuin 3kk.
Enpä tiedä miten suhtautuvat pitkäaikaistyöttömiin.