Asunnot ei käy kaupaksi ja se ruokkii kierrettä
Ihmiset ei eivät osta, koska odottavat hintojen alenevan lisää.
Kommentit (25)
Höpö höpö taas, Pietarissa voi näin toki ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö taas, Pietarissa voi näin toki ollakin.
Vai Pietarissa 😂 Luulen, että v-trolleilla on vähän eri aiheet.
Olen tehnyt elämässäni kolme asuntokauppaa, kaksi ostajana ja yksi myyjänä. Yhdessäkään ei kaupat syntyneet alkuperäisellä pyyntihinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri myymässä, hyvällä sijainnilla, kuukauden ollut nyt myynnissä. En aio laskea kamalasti hintaa, jos ei mene kaupaksi niin sitten ei mene. Myydään sitten myöhemmin. Tässä asunnossa arvo ei tule alenemaan sijainti on sen verran hyvä. Halvalla tämä ei lähde.
Parasta on kun ahneet saa näpeilleen ja vielä spekuloi ja luulee.
Ostin juuri asunnon -30% alennuksella normaaliin verrattuna. Harmillista vaan, että omaa ei saisi kaupaksi kovin hyvin nyt, vaan ajattelin odottaa sen myynnissä pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri myymässä, hyvällä sijainnilla, kuukauden ollut nyt myynnissä. En aio laskea kamalasti hintaa, jos ei mene kaupaksi niin sitten ei mene. Myydään sitten myöhemmin. Tässä asunnossa arvo ei tule alenemaan sijainti on sen verran hyvä. Halvalla tämä ei lähde.
Ei se tulekaan menemään, ellet tingi hinnasta.
Möin asuntoni juuri ennen hintojen laskua ja nyt aion jemmata rahat ja asua teltassa loppuelämäni. Ihanaa.
Deflaatio lienee tuttu termi joillekin palstailijoille.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt elämässäni kolme asuntokauppaa, kaksi ostajana ja yksi myyjänä. Yhdessäkään ei kaupat syntyneet alkuperäisellä pyyntihinnalla.
Me ostettiin pyyntihinnalla. Ihan super hyvä asunto ja nyt mietitään välillä, että miten näin halvalla tämän sai ostettuakin.
Vierailija kirjoitti:
Möin asuntoni juuri ennen hintojen laskua ja nyt aion jemmata rahat ja asua teltassa loppuelämäni. Ihanaa.
Tämä on hyvä neuvo kaikille asuntojen hinnoista huolissaan oleville. Ei asuntoa, ei huolia.
Lisää sotaa ja pakotteita Venäjälle, romutetaan nyt oikein kunnolla Suomen talous.
Vain hölmöt ostaa Helsingistä asunnot näillä hinnoilla.
Paskinta on omistaa omakotitalo kuolevalta maaseudun kylältä. Eihän tänne kukaan halua muuttaa. On sitten isekin jumissa täällä kun ei taloa pidä tappiollakaan myydä pois puoli-ilmaiseksi.
Jossain ihmisen pitää asua.
Joten ei ne asuntokaupat pitkäksi aikaa täysin hyydy.
Ensiasunnon ostajia löytyy aina - ihmiset perustaa perheitä ja lisääntyy ja elämäntilanteet muuttuu.
Hinnat on yhä ihan Ok, myyntiaika hieman pidempi ja ostaja tarvitsee enemmän vakavaraisuutta kuin jokin aika sitten, mutta kun asunto "pidetty hyvässä kunnossa" ja ennen muuta "oikeassa paikassa" niin kyllä se siitä liikkuu.
(Oikea paikka ostajalle siis: esim laadukas lähikoulu, hyvä sijainti työpaikkaan nähden, alueen kelvollinen demografia jne...)
Kun joku noista ei mätsää niin sitten se lähtee se ostoaika venymään..
Vierailija kirjoitti:
Paskinta on omistaa omakotitalo kuolevalta maaseudun kylältä. Eihän tänne kukaan halua muuttaa. On sitten isekin jumissa täällä kun ei taloa pidä tappiollakaan myydä pois puoli-ilmaiseksi.
Paitsi minä ostin pari vuotta sitten talon kuolevalta kylältä. 15v vanha hirsitalo 85 000€. Vähän pieni tämä on mutta talli on iso niin ei tarvi tavaraa talossa pitää. Töihin lähimpään kasvukeskukseen ajaa polkupyörällä 35min, talvella vähän kauemmin, myrskyssä voi hilpasta autolla. Vieläkun saadaan kuntaliitos aikaan niin saa viedä tenavat samaan kaupunkiin kouluun jopparilla. Vähän dieselin hinta irvistyttää mutta korot ei paina.
Myös paremmin tienaavia ajautui pokaan. -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi minä ostin pari vuotta sitten talon kuolevalta kylältä. 15v vanha hirsitalo 85 000€. Vähän pieni tämä on mutta talli on iso niin ei tarvi tavaraa talossa pitää. Töihin lähimpään kasvukeskukseen ajaa polkupyörällä 35min, talvella vähän kauemmin, myrskyssä voi hilpasta autolla. Vieläkun saadaan kuntaliitos aikaan niin saa viedä tenavat samaan kaupunkiin kouluun jopparilla. Vähän dieselin hinta irvistyttää mutta korot ei paina.
No sinä oletkin puolihullu. Vähintään.
Ei tule nousukautta kiinteistöpuolelle varmaan 10 vuoteen, koska pitää ensin ukrainan sota loppua, sitten inflaation laskea, korkojen laskea ja sitten tulla nousu kausi jonka jälkeen ehkä asunnot alkaa taas vetämään (tässä järjestyksessä).