Paras kahvinkeitin?
Kertokaa teidän kahvinkeitin kokemuksia, mikä on hyvä kahvinkeitin. Tähän asti ollaan käytetty tuollaisia huntin maksavia keittimiä. Nyt uuteen kotiin haluttaisiin joku laadukas ja hyvä keitin.
Kommentit (789)
Itse käytän tätä ja tulee ihan juotavaa kahvia.
Siemens EQ.9 plus connect s700.
Ei ole halvin keitin, mutta juotavasta kahvista kannattaa vähän maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän tätä ja tulee ihan juotavaa kahvia.
Siemens EQ.9 plus connect s700.
Ei ole halvin keitin, mutta juotavasta kahvista kannattaa vähän maksaa.
Niin 🤔. Ehkä syötävä kahvi on keitettäväkin kattilassa.
Joskus oli jossain kuuluttajalehdessä tms testi jossa oli kalliita ja halpoja keittimiä. Halvin keitin teki parhaat kahvit. :-D
Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?
Braun, Philips, Melitta, Sage, Moccamaster, Wilfa, OBH Nordica, Bosch,...
Moccamaster on paras valinta! Koska se on niin suosittu, niin siihen saa myös 20 vuoden päästä hankittua uuden pannun hajonneen tilalle,
Esim. kun testataan ja vertaillaan kahveja, niin käytetään Moccamasteria, se on käytännössä standardi.
Mikä siinä on kun uusiin kavinkeittimiin ei osata muotoilla kaatoa niin ettei siitä läiky pöydälle? Vattu mulle on kertynyt kolme joissa on kaikissa sama vika. Yks niistä on mocamaster. Yhtään niistä en ole itse ostanut enkä mä piip tarvi kolmea kahvinkeitintä. Sen mokamasterin saa ilmaiseksi kuka vaan joka viitsii sen hakea. Kaikki osat ja pahvilaatikkokin on tallessa.
Oikea kahvipannu ois muuten hyvä mutta kun mä roikun liikaa netissä. Aivan varmasti mulla kiehuisi se yli ja tulisi lisää siivoamista. On tää niin omituista kun satelliitteja osataan lähettää avaruuteen mutta kahvinkeittimeen ei osata suunnitella kannua mistä ei lorise pöydälle.
Teräksinen kahvipannu, joka pestään huolellisesti jokaisen käytön jälkeen kaatonokkaa unohtamatta.
Mulla on OBH Nordican joku blooming juttu. Ihan hyvää kahvia tulee ja todella kiva muotoilu kannussa, vähän kuin Moccamaster. Ei ruiki pitkin kaadettaessa ja aloittaa keittämisen sillä, että on tiputtaa ensin hetken vettä ja antaa papujen olla kosteassa ja sitten jatkaa. Moccamaster oli joskus, mutta hyi mitä palaneen kahvin makua sillä teki. Ihan joka ikinen pannullinen paloi ilmeisesti, vaikka kuinka sitä keitti ohjeistuksen mukaan. Oli joskus myös niitä keittimiä, jotka jauhoi pavuista suoraan. En tykännyt ajatuksesta, että siellä seisoo parikin päivää ne pavut säiliössä. Se rasva, mikä niistä irtoaa on ihan mieletön. Oli myös todella haastavaa saada se rasva sieltä pois. Eli huolto niissä laitteissa oli noin 5-vuotta sitten aivan olemattoman huonoa. En tiedä nykyään.
Huh huh liian pitkä aloitusteksti. Saisko 5s TikTokkina?
Kasvatuksessa vika. Parempi onni ensi kerralla.
Eipä perus kahvinkeittimillä ole käytännössä mitään eroa, jos ne ovat kunnossa ja toimivia.
hei ei jäbäl ois mitään mitään ihan akuuttii jeesii joku ihan skidi kulma vaan mä jeesaan sit takas kyl sä tiiät et mä heitän sit bäkkii muistaksä ku mä jeesasin sillon joku iha akuutti pala vaa
Juuri näin vain tyhmä maksaa liikaa!
Itsellä MM, mutta kaiholla muistelen yhtä pientä kahvinkeitintä, jonka sain tuttavaltani. Se oli kahden kupin keitin ja niin alkeellinen ettei siinä ollut virtapainiketta vaan aina piti pistokkeella laittaa se käyntiin. Ja sitten täytyi odottaa ja odottaa. Se oli nimittäin äärettömän hidas mutta sillä sai todella hyvää kahvia. Harmittaa kun erossa jätin sen eräälle ääliölle. MM jää kirkkaasti häviölle.
Olen joutunut kaveripiiristäni poistamaan köyhiä kun en jaksa kuunnella heiltä aina sitä samaa valitusta ja sitten ihastelua kun "teillä on niin varaa hankkia ja tehdä kaikenlaista".