Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen töiden ohessa AMK:ssa ja alkaa vähän ahdistaa kun opintovapaiden takia lomapäivät palaa

Sh-opiskelija
28.02.2023 |

Lomankertymiskaudella kertyy vain kuukauden jaksolta lomaa opintovapaalla ja loput kuukaudet ei sitten kerrytä mitään.

Opintovapaata on ollut pakko ottaa harjoittelujen vuoksi. Tulevasta lomakaudesta jää uupumaan neljä päivää. Syksyllä voin joutua ottamaan lisää opintovapaata ja lomaa kertyisi ehkä 10+ päivää vuodelle 2024. Ahdistavaa.

Omalla työpaikalla en voi tehdä kuin ehkä yhden työharjoittelun koska työpaikkani ei sovellu kaikkii harjoitteluihin. Opiskelen siis sairaanhoitajaksi ja pitää olla erilaisia harjoittelupaikkoja. Palkattomana pitää harjoittelut tehdä ja ehkä kun 140 opintopistettä on täynnä niin voisi tehdä palkallisena harjoittelun jos hyvä tuuri käy ja löytää paikan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh-opiskelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen opintovapaa?

Kun mä luin insinööriksi, päivät oltiin töissä ja illat koulussa. Koulutehtävät sitten vapaa-ajalla.

Eikä valitettu, vaan tehtiin.

Ehkä sen takia palkka on minimissään 100% isompi kuin hoitajilla.

T. iNssi29

Voi luoja. Mä olen koulutukseltani lähihoitaja ja töissä paikassa missä tehdään kolmivuorotyötä. Kun on koulussa teoriajakso menossa niin opiskelua on kahtena päivänä viikossa päivisin, ei iltaisin. Lisäksi todella paljon itsenäisesti opiskeltavaa. Harjoittelujen ajaksi pakko ottaa opintovapaata koska ei mulla ainakaan riitä energia tehdä kahta työtä 100% työajalla. Ei edes vähemmillä tunneilla oma työ onnistu harkan aikana, ei vain riitä voimat sellaiseen. 

Harjoittelua opiskelujen aikana on yhteensä n. vuosi ja ainoastaan ensimmäisen perushoidon 7 viikon harjoittelun olen saanut ahotoitua.

Miesvaltaisten alojen miehet ei tätä voi ymmärtää, koska heillä on luppoaikaa ja sen verran kevyttä töissä, että helposti voivat lisätä työpanosta 100% opiskeluiden aikana. Hoitajilta odotetaan jo siitä pienipalkkaisesta normaaliajan työstä 100% panosta niin ei siinä ole enää resursseja tehdä lisää.

Vierailija
22/22 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se opiskelu on. Koeta nyt ymmärtää että satsaat tulevaisuuteen ja muutaman vuoden panostus näkyy sitten jatkossa parempana palkkana. Lomia ennättää pitää myöhemminkin.

T: Myös alaa vaihtanut

Minä yritän näin ajatella. Teen kylläkin opiskelujen ohella keikkaa, mutta teen sitä paljon jotta raha riittää elämiseen.

Oman jaksamisen kannalta parempi ratkaisu oli jättäytyä vakinaisista töistä. Olihan se taloudellisesti iso muutos, mutta olen sopeuttanut menot tuloihin.

Mutta ajattelen juurikin, että satsaan tällä tulevaisuuteen ja töitä ehdin sen jälkeen tekemään. Ja kun taloudellisesti pärjää muutoin ok, niin ei tässä sinällään hätää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän