Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin uuteen asuntoon 2 kuukautta sitten, ja joka viikko oveni eteen ilmestyy uusi tavara tai tuote: kahvipaketti, muki..

Vierailija
28.02.2023 |

Muutin joulukuun lopulla joulun jälkeen uuteen asuntoon, jossa asui ennestään iäkkäämpi pariskunta.

Noin viikon jälkeen muutosta oveni eteen on alkanut ilmestymään tavaroita.

En muista tarkkaa järjestystä ja viikkoja, mutta muistikuvani mukaan toisella viikolla talooni ilmestyi kahvipaketti (Nescafé pikakahvi), sen jälkeen valkoinen pienehkö arabiakuppi (noin 2dl mahtuu nestettä) ja kahvikupin jälkeen ilmestyi Pauligin Guetamalan kahvipaketti.

Ensin jätin Nescafén pikakahvin oven taakse ja siirsin sen kauemmas ovesta. Seuraavan kerran kun avasin oven, kahvipakettiin oli kiinnitetty post it -lapulla viesti, jossa luki "Ota minut =)".

Otin pikakahvin ja ajattelin sen olevan naapurilta "tervetuliaislahja".

Sen jälkeen alkoikin tulemaan lisää tavaraa. Arabiakupin otin heti kotiini oven takaata.

Pauligin Guetamalan kahvipakettia en ottanut, vaan jätin oven taakse. Kahvipaketti ehti olla siinä pari vuorokautta, kunnes siihen ilmestyi uusi post it -lappu, jossa luki "Ota minutkin =)".

Tämä tapahtui neljän viikon sisällä muutosta.

Tammikuun lopulla - helmikuun alussa oveni eteen ilmestyi taas Nescafén pikakahvi.

Tuttuun tapaan otin kahvipussin sisälle.

Seuraavalla viikolla ilmestyi Iittalan Taika pieni kahvikuppi (sininen, jossa kuvioita). Tämän jälkeen oli pitkä tauko eikä oven eteen tuotu mitään tavaraa.

Viime viikolla oven eteen oli laitettu uudestaan Nescafén pikakahvi.

Olen tässä välissä jutellut kavereideni kanssa ja kaikki ovat naureskelleet asiaa, mutta minua on alkanut pelottamaan! Kuka tätä tekee ja miksi? Taloyhtiöön pääsee avaimella, joten "kiusantekijän" on pakko olla joku naapureistani. En saa vain selville, kuka tätä tekee ja miksi? Harkitsin ostavani valvontakameran ovisilmään, mutta se ei ole sallittua taloyhtiössä (otin asiasta selvää). Löytyykö av-palstalta vinkkejä, miten saisin selville, kuka tätä tekee ja miksi?

PS. terkkuja vaan tutuille jos luette palstaa!

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään päivystystä tähän?

Vierailija
42/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koske tavaroihin, älä laita mitään omaa lappua niihin. Stalkkeri saa kiksejä kaikesta reagoinnista ja innostuu lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kammottavaa. En todellakaan koskis tavaroihin. Joku sekopää asialla.

Vierailija
44/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullutkaan Guetamalan kahvista.

Vierailija
45/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä googlesta?

Vierailija
46/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä googlesta?

Juu, Guatelemalan kahvi löytyy, mutta se on eri asia kuin Guetamalan kahvi.

Vierailija
47/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä googlesta?

No etsipäs.

Vierailija
48/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä googlesta?

Eipä löydy silläkään.

Vierailija
49/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat ovisilmään siksi aikaa kameran että saat syyllisen kuvaan ei siitä taloyhtiö saa tietää. Otat pois sitten kun lahjoittelija on selvinnyt.

Vierailija
50/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ilmiselvä vinkki päiväkahviseuralle. Joku haluaa sinua naimaan. Onko naapurin mies esim. silmäillyt sinua kun kohtaatte rapussa?

Vierailija
51/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota niitä, älä edes koske niihin, anna istua siinä.

Käy pimputtelemassa kaikki muut ovet läpi ja kysy jättääkö he niitä lahjoja.

Vierailija
52/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitus isännöitsijälle. Kyllä selviää tekijä, jos ulko-/ alaovi lukollinen. Laita kamera kuvaamaan oman kotisi sisäpuolelle ovisilmään..valjasta joku luotettava naapuri kyyläämään kuka käy ovellasi..

Itse olen kokenut samanlaista.

Autoni pyyhkijänsulkaan laitettu ruusu, oveeni tuotu ruusu ja autoni kattoon talvella piirretty sika kuvio, jonka sisälle piirretty sydän..

En välittänyt/ reagoinut niin loppui siihen

Tästäpä tuli oma kokemus mieleen, kaukaa nuoruudesta.

Olin kesätyöpaikassa, jossa oli työkaverina ehkä 40-50-vuotias mies. Hän oli sellainen vähän "reppana", äitinsä kanssa asuva, tietääkseni naissuhteita ei ollut ollut, vaikka kovasti olikin aina yrittänyt. Itse olin n. 20v. Mies alkoi tuoda kukkia autoni tuulilasiin, ensin itse poimittuja, sitten ostettuja. Se jo ahdisti, ja lisänä oli pientä härnäämistä töissä, joka ärsytti vielä lisää minua.

Kerran sitten tuo mies oli autoni likaiseen kylkeen sormella piirtänyt tekstin "olet ihana pirjo rakas". Ja juuri tuona päivänä olin sopinut, että töiden jälkeen isäni tuo minulle pakettiautonsa, ja isä ottaa minun autoni. En ehtinyt nähdä koko tekstiä, kun lähdin isän autolla. Näin vain miehen kauhistuneen ilmeen, kun autooni menikin isäni enkä minä. Ihmettelin, miksi hän oli niin pelästyneen näköinen, kunnes isäni myöhemmin kertoi asiasta. Sen jälkeen sanoin tyypille suorat sanat, ja loppuipa kukkien tuontikin!

Pahoittelen, jos ketju lähtee laukalle, mutta tuosta tuli jostain syystä mieleen tapaus, joka oli lehdissä: 

Lähi-idän sota-alueella uransa tehnyt kuvaaja (naispuolinen) palasi viettämään loppuelämäänsä Pohjanmaalle rauhallisiin maalaismaisemiin. Kohtellias kun oli, tervehti vanhaa yksin elävää miespuolista naapuriaan.

Se riitti rakkauden puhkeamiseen miehen rinnassa. Kun nainen torjui lähentelyn, mies otti haulikkonsa ja ampui naisen.

Jäi mieleen tuon kontrastin takia; sota-alueella oli säilynyt hengissä.

Vierailija
53/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai lappu ilmoitustaululle nimettömänä. Siihen voisi myös laittaa:  Älkää tuoko ovelleni lahjoja.

Vierailija
54/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on vain ihastunut sinuun. Mikä nyt on kun ensin sanotaan että pois sieltä Tinderistä ja sitten kun koittaa irl tutustua niin torjutaan?

M33

Vierailija
55/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin uuteen asuntoon ja naapurin mummo alkoi rimputella ovipuhelinta ja olisi halunnut tutustua. Kun en lämmennyt, alkoi häiriköidä poliisille ja isännöitsijälle soitteluilla, että metelöin.

Vanhukset ovat tällaisia. Kauhutarinoissa se on aina mies, jolle ei sanota ei ja joka jää kostamaan, kun se tulee torjutuksi, Todellisuudessa kostajia ovat vanhukset, erityisesti vanhat naiset, jotka eivät ota eitä vastukseksi ja alkavat tavalla tai toisella rangaista, kun kokevat, että heidät on torjuttu. Per-voa ja ahdistavaa. t: Samaa kokenut.

Vierailija
56/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai lappu ilmoitustaululle nimettömänä. Siihen voisi myös laittaa:  Älkää tuoko ovelleni lahjoja.

Joo, mutta voi sen sanoa myös nätisti, esim. kiittää lämpimästä jo saaduista lahjoista, joista ollut iloa ja perään sitten tieto siitä, että enempää lahjoja ei kuitenkaan tarvitse antaa. Antaja tuskin on tarkoittanut pahaa ja särkee sydämensä, jos hänelle ollaan häijyjä. Tilanne voi olla sekin, että antaja antaa väärälle henkilölle lahjansa. Tai tosiaan on esim. jotenkin yksinkertainen. Ei sellaista ihmistä tarvitse satuttaa, vaikka lopun kaiken pitäisikin torjua. Myös isännöitsijälle voi soittaa, hän saattaa tuntea talon asukkaat ja tietää ehkä ehdottaa, kuka voisi olla kyseessä.

Vierailija
57/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli kyllä nyt niin uskomaton aloitus, etten pysty edes uskomaan sitä' todeksi. Eikä vakuuttelut auta. Hyvä juttu, jos tempaisit omasta päästäsi. Vielä hulvattomampi, jos et.

Vierailija
58/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta voi sen sanoa myös nätisti, esim. kiittää lämpimästä jo saaduista lahjoista, joista ollut iloa ja perään sitten tieto siitä, että enempää lahjoja ei kuitenkaan tarvitse antaa. Antaja tuskin on tarkoittanut pahaa ja särkee sydämensä, jos hänelle ollaan häijyjä. Tilanne voi olla sekin, että antaja antaa väärälle henkilölle lahjansa. Tai tosiaan on esim. jotenkin yksinkertainen. Ei sellaista ihmistä tarvitse satuttaa, vaikka lopun kaiken pitäisikin torjua. Myös isännöitsijälle voi soittaa, hän saattaa tuntea talon asukkaat ja tietää ehkä ehdottaa, kuka voisi olla kyseessä.

Niin esim. yksinäisen aikamiespojan sydän särkyisi jos julmasti laitettaisiin heippalapulle viesti että "lopeta pervo!". Monella ei ole oikein keinoja tutustua ihmisiin muuten ja rakastumisellehan ei voi oikein mitään. Mutta ei saa särkeä viattoman sydäntä!

Vierailija
59/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie poliisilaitokselle säkissä ne kaikki, ilahtuvat ja kohta kyselevät lisää :D!

Vierailija
60/74 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaisin kielloista huolimatta ja jättäisin "lahjat" siihen paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän