Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksineläjä, paljonko jää rahaa kuussa ruokaan?

Vierailija
28.02.2023 |

Jos vähennät palkasta asumisen ja kaikki toistuvat kuukausittaiset kulut (sähkö, auto, vakuutukset, harrastukset), niin millä summalla per kk syöt ja ostat uudet hankinnat (vaatteet jne)?
Olen vuokraamassa asuntoa ja kaiken jälkeen jää 1044€. Eikös tuolla syö hyvin ja välistä uusi vaatetusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun asun maassa.

Vierailija
2/6 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohimennen en ole yksinasuja, mutta ostin viime vuonna 1 takin joka maksoi 14e alennuksesta. Miksi pitäisi joka kuukausi ostaa vaatteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ohimennen en ole yksinasuja, mutta ostin viime vuonna 1 takin joka maksoi 14e alennuksesta. Miksi pitäisi joka kuukausi ostaa vaatteita?

En nyt tarkoittanut ostavani uusia vaatteita joka kuukausi, vaan lähinnä ajatuksen tasolla, kun joku nyt aina kuluu loppuun tai hajoaa niin keskiverrosti vuodessa joku euro menee vaatteisiin, vaikken olekaan vaatteilla koreilija. Ap

Vierailija
4/6 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasujana itselläni jäis ruokaan ja muuhun ylimääräiseen joku 740e about. Että kyllä tuolla 1044e:llä pärjää.

Vierailija
5/6 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää noin 150-200 € kuussa ruokaan. Kun itse tekee niin noin kerran-kaksi viikossa voi syödä entrecotepihviä punaviinikastikkeessa kera ankanrasvassa paistettujen pariisinperunoiden, muuten sitte perus jauhelihakastiketta, carbonaraa, stroganoffia, Burgundin pataa jne halpaa. 

Jos ostais eineksiä tai söis ulkona, niin tiukkaa tekis. Itse kokkailemalla 200 € / kuussa riittää mainiosti ihan kuninkaallisen tason ateroihin.

Vierailija
6/6 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen 3400e puhtaana kulujen jälkeen käteen, tosin ei ole paljoa kuluja kun asuntoetu, vapaa autoetu, polttoaine-etu, ruokaetu, puhelin, netti ja veroton päiväkuluraha tulee työpaikan piikkiin.