Aaargh, tytär sai enkun sanakokeesta vitosen
luettuaan tehtävänannon väärin ja kiukkuaa nyt mulle sitä. On siis lukiossa. Kuulemma ahdistaa ja kaikki on pilalla, uhkaa lopettaa koko lukion. Aina tätä pskaa ja tappelua. Sanoin lopulta, etten puutu enää, kun mikään sanomani ei auttanut, vaan mä olen tässä se tyhmä idiootti. Autismin kirjolla likka on ja se ei jää huomaamatta. En jaksa.
Kommentit (41)
Oletteko harkinneet kotihoitajaa, tai lääkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varoa. Oma elämäni lähti jyrkkään alamäkeen nimenomaan ruotsin sanakokeesta. Nyt täällä ollaan, työttömänä, neitsyt poikamiehenä vauva palstalla keskellä päivää
M33
Oih, voinko ottaa sinut päivähoitoon? N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten luki tehtävänannon väärin? Eivätkö sanakokeet nyt ole aika yksiselitteisiä.
No se luki, että käänä ruotsiksi vaikka oli englanniksi.
Ap
Voi toista. Varmasti se suurin tunne tuossa on hävetys. Todella nolo mokahan tuo on.
Minulle olisi voinut tulla tuo ihan sama virhe.
Hän tietää, minkä virheen hän on tehnyt. Ei hän siihen mitään neuvoja tarvitse. Hän tarvitsee lohdutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten luki tehtävänannon väärin? Eivätkö sanakokeet nyt ole aika yksiselitteisiä.
Ap
Miten sai sitten noinkin hyvän arvosanan?
Siellä kysyttiin sanoja "mopedi" ja "hanska" ja vastasi niihin "moped" ja "gauntlet" niin niistä tuli sitten pisteet tohon vitoseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennyt, että lukioissakin on vielä sanakokeita.
Porvoon lukioissa on sanakokeet 2 kertaa viikossa.
Oletko ihan tampio?
Tottakai lukiossa on sanakokeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi?
Hyvähän se varmasti on, en sitä tarkoita. Jotenkin luulin, että se on sellaista peruskouluhommaa, kun pitää vähän vahtia, että sanat tulee varmasti opiskeltua. Lukiossa on kuitenkin koeviikot ja oppilaat ovat siellä omasta halustaan, niin luulin, että kokeetkin ovat laajempia. Mutta olin väärässä.
Yksi sanakoe. Ei mitään vakavaa. Kukaan ei kuollut.
Eikös diginatiivien pitänyt osata natiivisti englantiakin paremmin kuin natiivia suomenkieltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi?
Hyvähän se varmasti on, en sitä tarkoita. Jotenkin luulin, että se on sellaista peruskouluhommaa, kun pitää vähän vahtia, että sanat tulee varmasti opiskeltua. Lukiossa on kuitenkin koeviikot ja oppilaat ovat siellä omasta halustaan, niin luulin, että kokeetkin ovat laajempia. Mutta olin väärässä.
?
Eihän nuo asiat liity toisiinsa mitenkään!
Tottakai lukiossa on sanakokeita, kirjoituksissa kirjoitetaan eri kieliä joloikn sanaston ja niiden taivutusten tietäminen ja muistaminen on ensiarvoisen tärkeätä.
T. Ressulaisen äiti ja ei ollut kerta tai kaksikaan, kun kyselin 2-3 sivun laajuisia sanastoja 3 eri kielessä.
Tiesikö hän ollenkaan missä luokassa hän on ja mitä kieltä englannin kielen opettaja opettaa?
Ennustan todella vaikeaa loppuelämää, kun pimahtaa yhdestä sanakokeesta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varoa. Oma elämäni lähti jyrkkään alamäkeen nimenomaan ruotsin sanakokeesta. Nyt täällä ollaan, työttömänä, neitsyt poikamiehenä vauva palstalla keskellä päivää
M33
Itselläni alamäki alkoi epäonnistuneesta inssin teoriakokeesta. Ei ollut varaa heti osallistua uudelleen ja haistatin paskat systeemille. Ilmaiset tuet kyllä otan, mutta muuten en tee mitään yhteiskunnan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi?
?
Eihän nuo asiat liity toisiinsa mitenkään!
Tottakai lukiossa on sanakokeita, kirjoituksissa kirjoitetaan eri kieliä joloikn sanaston ja niiden taivutusten tietäminen ja muistaminen on ensiarvoisen tärkeätä.T. Ressulaisen äiti ja ei ollut kerta tai kaksikaan, kun kyselin 2-3 sivun laajuisia sanastoja 3 eri kielessä.
Minunkin lapseni on ollut sattumoisin Ressussa, ja olen se sanakokeista tietämätön. Meillä on ollut useampi muutkin lukiolainen perheessä. Eivät vain ole tulleet ilmeisesti maininneeksi, että sellaisiakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siellä kysyttiin sanoja "mopedi" ja "hanska" ja vastasi niihin "moped" ja "gauntlet" niin niistä tuli sitten pisteet tohon vitoseen.
Ap
Sanoit että vastasi ruotsiksi. Nuohan on englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sanoit että vastasi ruotsiksi. Nuohan on englantia.
Ap taitaa olla muistisairas. Ei taida olla sitä tytärtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ennustan todella vaikeaa loppuelämää, kun pimahtaa yhdestä sanakokeesta.
Takuulla tulee olemaan vaikeaa, kun on autismin kirjolla, lukihäiriö ja vaativa luonne. Se on sellainen setti, että helppoa ei tule olemaan.
Voi olla todella haastavaa käsitellä tällaista tilannetta. On tärkeää muistaa, että et ole vastuussa muiden tunteista tai reaktioista. Yritä säilyttää rauhallisuus ja empatia. Kannattaa kuitenkin pyrkiä keskustelemaan tyttäresi kanssa myöhemmin, kun tilanne on hieman rauhoittunut. Jos hän on ahdistunut tai tarvitsee tukea, voi olla hyödyllistä kannustaa häntä puhumaan ammattilaisen kanssa. Autismin kirjon henkilöillä voi olla erityisiä haasteita, ja ammattilaiset voivat tarjota sopivaa tukea ja ohjausta. Muista myös huolehtia omasta jaksamisestasi, sillä tilanne voi olla stressaava sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lukio hälle oikea paikka?
Jos on, niin muistakaa, että kirjoituksiin saa lisäaikaa, jos lukihäiriö ihan virallisesti diagnosoituna.
Mun mielestä ei, koska kuormitus, mutta ammattikoulu olisi kuitenkin hänen kohdallaan liian helppoa. Älyssä ei ole vikaa, mutta autismin tuomat aistiyliherkkyydet yms. kuormittavat.
Lisäaikaa voi saada myös kokeisiin, mutta toistaiseksi ei ole tarvinnut.
Just, kivasti piilovihjaat, että ammattikoululaiset olisivat vähä-älyisempiä.
Miksei olisi?