Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tt-tuen takia jouduttiin muuttamana halvempaan asuntoon, kauakasi lapsen koulusta

Vierailija
28.02.2023 |

Nyt sitten tulee vielä köyhyyden lisäksi lapselle pitkät kävelymatkat kouluun lakon takia.

Ei ole varmaan knenenkään mieelstä mikään harmittelun asia, mutta kyllä tämä kaiken muun päälle pahalta tuntuu. Lapsi on joutunut muutenkin paljosta luopumaan isän kuoleman jälkeen. :(

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko alunperinkin kannattanut asettua asumaan semmoiseen paikkaa missä omat varat riittää asumiseen ilman että pummii tukia yhteiskunnalta kun asuu siellä missä haluaa eikä siellä mihin varat oikeasti riittää. Lapsi saa nyt kärsiä sinun omista valinnoista ja se ei ole kenenkään muun vika kuin itsesi

AP:n olisi pitänyt nähdä kristallipallosta, että lapsien isä kuoli tän vuonna?

Ap:n olisi pitänyt olla aikuinen jo ennen lasta ja laskea elämä niin, että se ei ole miehen tai yhteiskunnan varassa.

Vierailija
42/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukyytijärjestelmä ei ole aina oikeudenmukainen. Kaverin ala-asteen koulumatka oli lähes 7km per suunta, mutta se tulkittiin alle 5km mittaiseksi koska sen voi oikaista pellon reunaa ja metsäpolkua pitkin harjun yli. Pellon reunassa on periaatteessa polku, mutta käytännössä se on kosteikkoalueen mutaa keväällä ja syksyllä ja paksun lumen peitossa talvella. Metsäpolullakaan ei ole mitään talvikunnossapitoa, ja se nousee jyrkästi harjun yli. Pyörää reitillä ei voi käyttää, eli nopeammin pääsee ajaen 7km reittiä kuin lyhyempää tietä kävellen.

Jos kyse ei ole lähikoulusta, ei saa koskaan koulukyytiä. Ap:n lapsi ei käy lähikoulua, joten loogisesti hän maksaa sitten matkansa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole töihin ajatellut mennä?

Työtön aloitentekijä oletetavasti mies ja kesii näitä aloituksia päivitäin tänne.Katsellen miten ihmiset reakoi asiaan.Tutavan kuin puoiso kuoli jäi 3 alaikästä lasta.Kaikentuen sai äityslomalla sosialivrastosta uin leskiryhmä ja siski aikaa sosialiveasto järjesti hoitajan lapsille. Lisäksi jo aloiten tekiä talous heikko? Mihin laitat lapselle kuuluvan orvon eläkkeen kuin omasi lesken eläkeen?

Todennäköisesti ap ei sitä leskeneläkettä saa. Hän puhui lapsen isästä, ei miehestään. Oletko vähän dorka? 

Ja 'orvon eläke' jos nyt viittaat lapsen eläkkeen määrään, on muutama hassu kymppi kuukaudessa.

Miksi pitää olla noin hemmetin idiootti ja tulla tänne sönköttämään? 

Ei pidä paikkaansa nuo määrät lapseneläkkeestä. Tällä hetkellä kun mun 17 v poika asuu jo omillaan, Kelalta tuleva osuus on n 75 e ja eläkevakuutusyhtiöstä n 250 e. Aiemmin Kelan eläke oli isompi.

Ei kaikki saa mitään vakuutusyhtiön eläkkeitä. Ja tosiaan, 75e euroa kelalta, eli muutama hassu kymppi. Sillä ei ketään elätetä.

Tiedätkö mitä? Olet tyhmä. Toivottavasti et tuolla äo:lla ole vastuussa yhtään kenestäkään. 

Ja ehkä olet myös katkera. Onneksi en joudu olemaan lähipiirissäsi. 

Tyhmä ja katkera. Voiko olla huonompaa yhtälöä?

Katso työeläke.fi- sivulta tietoa lapseneläkkeestä. Lasteni isä kuoli kun olivat 5 ja 6- vuotiaita. Jäin leskeksi turhan nuorena.

Siitä huolimatta en ole katkera, enkä lienee kovin tyhmäkään, koska lapset ovat tänä päivänä fiksuja nuoria, hyväkäytöksisiä ja mukavia, joten jossain määrin olen siis onnistunut, vaikka isänsä menettivätkin niin pieninä. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
44/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön aloitentekijä oletetavasti mies ja kesii näitä aloituksia päivitäin tänne.Katsellen miten ihmiset reakoi asiaan.Tutavan kuin puoiso kuoli jäi 3 alaikästä lasta.Kaikentuen sai äityslomalla sosialivrastosta uin leskiryhmä ja siski aikaa sosialiveasto järjesti hoitajan lapsille. Lisäksi jo aloiten tekiä talous heikko? Mihin laitat lapselle kuuluvan orvon eläkkeen kuin omasi lesken eläkeen?

Todennäköisesti ap ei sitä leskeneläkettä saa. Hän puhui lapsen isästä, ei miehestään. Oletko vähän dorka? 

Ja 'orvon eläke' jos nyt viittaat lapsen eläkkeen määrään, on muutama hassu kymppi kuukaudessa.

Orvon eläke on kyllä enemmän kuin muutama kymppi kuukaudessa. Ja Ap saa leskeneläkettä jos lapsi on yhteinen.

Vierailija
45/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko alunperinkin kannattanut asettua asumaan semmoiseen paikkaa missä omat varat riittää asumiseen ilman että pummii tukia yhteiskunnalta kun asuu siellä missä haluaa eikä siellä mihin varat oikeasti riittää. Lapsi saa nyt kärsiä sinun omista valinnoista ja se ei ole kenenkään muun vika kuin itsesi

Ap:n olisi pitänyt olla aikuinen jo ennen lasta ja laskea elämä niin, että se ei ole miehen tai yhteiskunnan varassa.

Voi elämä, kyllähän nyt melkein jokainen joutuu muuttamaan halvempaan asuntoon jos jää perheen ainoaksi elättäjäksi. Eikä sitä edes tarvitse niin isoa asuntoa sitten joten ei järkeä maksaa siitä.

Vierailija
46/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä, kyllähän nyt melkein jokainen joutuu muuttamaan halvempaan asuntoon jos jää perheen ainoaksi elättäjäksi. Eikä sitä edes tarvitse niin isoa asuntoa sitten joten ei järkeä maksaa siitä.

Mutta ei kaikki joudu minkään tt-tuen varaan ja niin köyhiksi, ettei ole varaa autoon/taksiin tarvittaessa.

Vierailija
47/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten minulta pyydettiin suostumusta siihen, että vanhemmat tekevät ehdotuksen mahdollisen kuolemansa varalta, että minut nimetään huoltajaksi. Toivetta ei ole pakko toteuttaa. Sanoin suostuvani mielelläni, mutta talous tulee vastaan. Lasten isä, poikani arveli, että tulisimme hyvin toimeen reilulla 7k€ kuukausieläkkeellä. Eläkkeessä ei ole ylärajaa. Nyt se olisi jo lähempänä 10 k€/kk.

Vierailija
48/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luen näitä vastauksia niin en yhtään ihmettele, miksi suomalaiset eivät tee enää lapsia.

Ei myöskään tarvitse ihmetellä jos ollaan ennemmin kokonaan tukien varassa kuin etsitään matalapalkkatöitä. Jos pienipalkkaisessa työssä raataessaan on yhtä halveksittu kuin pelkillä tuilla eläessään, niin miksi enää vaivautuisi tekemään sitä työtä? Aloittaja käy töissä, mutta palkka ei riitä elämiseen ja täällä ollaan sitä mieltä, että oma vika ja muuta jonnekin hornan tuuttiin missä on varaa asua (sitten ei kyllä todennäköisesti ole enää sitä työtäkään). Se, että monista erittäin tarpeellisista töistä saatu palkka on niin pieni, että sillä ei kunnolla elä, on iso yhteiskunnallinen ongelma eikä tavallisen duunarin syy. Kaikki eivät voi olla hyväpalkkaisten töiden tekijöitä.

Ja minulla ei ole lapsia, enkä saa mitään tukia, mutta olen itsekin matalapalkkatyöläisenä kyllästynyt kuulemaan sitä, että pienipalkkaisen työn tekijä on kuin joku roska jonka työpanos ei ole minkään arvoinen. En aio jättäytyä pois töistä, itse asiassa teen kahta työtä koska yhdellä ei vain elä, mutta todellakin alkaa näiden kommenttien lukeminen syödä työmotivaatiota.

Vierailija
49/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa nuo määrät lapseneläkkeestä. Tällä hetkellä kun mun 17 v poika asuu jo omillaan, Kelalta tuleva osuus on n 75 e ja eläkevakuutusyhtiöstä n 250 e. Aiemmin Kelan eläke oli isompi.

pelle. toivon sulle kaikkea pa skaa elämääsi. Toivon sitä samaa, mitä niität muille. Olet ihmiss aasta. Oikeasti. Jankkaat, vaikka et tiedä mistään mitään. Jankkaaja ja tyhmä pelle. Siksikö elät? Sekö on elämäsi tarkoitus? vit tu

Tämä kommenttini, mihin raivoasi purit oli ensimmäinen kommenttini tässä keskustelussa. Se ei liene ole jankkaamista. Sinulla taitaa olla huono päivä, toivottavasti se paranee : )

Vierailija
50/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun luen näitä vastauksia niin en yhtään ihmettele, miksi suomalaiset eivät tee enää lapsia.

Ei myöskään tarvitse ihmetellä jos ollaan ennemmin kokonaan tukien varassa kuin etsitään matalapalkkatöitä. Jos pienipalkkaisessa työssä raataessaan on yhtä halveksittu kuin pelkillä tuilla eläessään, niin miksi enää vaivautuisi tekemään sitä työtä? Aloittaja käy töissä, mutta palkka ei riitä elämiseen ja täällä ollaan sitä mieltä, että oma vika ja muuta jonnekin hornan tuuttiin missä on varaa asua (sitten ei kyllä todennäköisesti ole enää sitä työtäkään). Se, että monista erittäin tarpeellisista töistä saatu palkka on niin pieni, että sillä ei kunnolla elä, on iso yhteiskunnallinen ongelma eikä tavallisen duunarin syy. Kaikki eivät voi olla hyväpalkkaisten töiden tekijöitä.

Ja minulla ei ole lapsia, enkä saa mitään tukia, mutta olen itsekin matalapalkkatyöläisenä kyllästynyt kuulemaan sitä, että pienipalkkaisen työn tekijä on kuin joku roska jonka työpanos ei ole minkään arvoinen. En aio jättäytyä pois töistä, itse asiassa teen kahta työtä koska yhdellä ei vain elä, mutta todellakin alkaa näiden kommenttien lukeminen syödä työmotivaatiota.

Kyllä on meitä, jotka ihan oikeasti arvostaa todella paljon matalapalkkatyöläisten tekemää työtä. Koska ilman teitä tämä meidän yhteiskunta ei oikeasti pyörisi lainkaan.

Vierailija
51/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelin 3 kilsaa kouluun ala-asteen 3 luokalla. Ei ollut autoa meidän perheellä koska äitini oli alkoholisti eikä se vienyt minua kouluun. Kerran me myös muutettiin ja eksyin kun tulin koulusta kotiin niin en muistanut missä asutaan. Muistan tän eksymisen hyvin enkä löytänyt moneen tuntiin kerrostaloa missä me asutaan. Lopulta löysin kun kävin kymmenen taloa läpi ja muistin sitten.

Vierailija
52/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko ei muuttanut. 3 lasta. Sanoi hän ei ala lasten ympäristöä muuttamaan. Kaupunki ohjasi hänelle itiksen luota asuntoa. Sanoi fattan tyypille mene käymään tuolla talossa, ihan milloin vaan. Ja kerro sitten laittaisitko alaikäisiä lapsia asumaan, lähikouluun opiskelemaan.

Sai pitää asunnon

Vierailija
53/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörällä ei ole matka eikä mikään, kohtahan on kevät.

Täälläpäin mukulat on menneet koko talven kouluun pyörällä. Olen ihan ylpeä meidän kunnan lapsista, ne pyöräilee kouluun vaikka olisi -20 astetta. Täällä toki on oikein kattava pyörätieverkosto, että sikäli helppoa.

Noin muuten en ymmärrä ap:n ruikutusta. Lakko kestää niin vähän aikaa että lapsi voisi olla vaikka sen ajan kotona. Tai toisaalta, pari päivää jaksaa suurempaakin fyysistä rasitusta, kun tietää ettei se ikuisesti kestä.

Vierailija
54/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, mikä ketju... 

Oikeasti sitä välillä miettii, mikä tekee ihmisistä niin julmia.

Eikö me ihmiset oikeasti parempaan pystytä?

Ap:lle paljon voimia! Onneksi lakko ei kestä kauaa.

Onko julmaa jos olettaa, että aikuinen ihminen selviää vinkumatta kuljetusalan lakon kaltaisista pitkällisistä ja hirvittävistä kriiseistä?

Ap on sitäpaitsi tyypillinen nyyhkyprovo, ei oikea ihminen.

Vierailija
55/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, mikä ketju... 

Oikeasti sitä välillä miettii, mikä tekee ihmisistä niin julmia.

Eikö me ihmiset oikeasti parempaan pystytä?

Ap:lle paljon voimia! Onneksi lakko ei kestä kauaa.

Onko julmaa jos olettaa, että aikuinen ihminen selviää vinkumatta kuljetusalan lakon kaltaisista pitkällisistä ja hirvittävistä kriiseistä?

Ap on sitäpaitsi tyypillinen nyyhkyprovo, ei oikea ihminen.

Provoamisessa ei ole mitään vikaa, mutta se kannattaa tehdä älykkäästi niin, että se herättää keskustelua. Nyt huomio kiinnittyy Ap:n tietämättömyyteen lapseneläkkeestä.

Vierailija
56/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sairaslomaa.

Vierailija
57/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että asunnon koko vaikuttaa vain asumistukeen. Tuskin kukaan pakottaa muuttamaan, mutta ns "liikakulut" joutuu maksamaan ihan itse.

Tt-tuki voi vaatia että muuttaa XX päivämäärään mennessä halvempaan asuntoon, tai tuki lakkautetaan. Kokemusta on. Ja mun vuokra oli sentään ruhtinaalliset 60 euroa yli sen "kohtuullisen" vuokran joka Kelan mielestä on ok kaupunkiasueella. Se "kohtuullinen" vuokra oli 570 euroa. Onneksi tarvitsin itse tukea vain pariksi kuukaudeksi, enkä joutunut muuttamaan. 

Vierailija
58/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että asunnon koko vaikuttaa vain asumistukeen. Tuskin kukaan pakottaa muuttamaan, mutta ns "liikakulut" joutuu maksamaan ihan itse.

Tt-tuki voi vaatia että muuttaa XX päivämäärään mennessä halvempaan asuntoon, tai tuki lakkautetaan. Kokemusta on. Ja mun vuokra oli sentään ruhtinaalliset 60 euroa yli sen "kohtuullisen" vuokran joka Kelan mielestä on ok kaupunkiasueella. Se "kohtuullinen" vuokra oli 570 euroa. Onneksi tarvitsin itse tukea vain pariksi kuukaudeksi, enkä joutunut muuttamaan. 

Höpöhöpö. Ei lakkauteta tt-tukea liian kalliin asunnon takia. Normin yli menevä osuus pitää kustantaa itse perusosasta, jos haluaa liian kalliissa asua.

Vierailija
59/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki saa mitään vakuutusyhtiön eläkkeitä. Ja tosiaan, 75e euroa kelalta, eli muutama hassu kymppi. Sillä ei ketään elätetä.

Tiedätkö mitä? Olet tyhmä. Toivottavasti et tuolla äo:lla ole vastuussa yhtään kenestäkään. 

Ja ehkä olet myös katkera. Onneksi en joudu olemaan lähipiirissäsi.

Tyhmä ja katkera. Voiko olla huonompaa yhtälöä?

Kuvailit viimeisessä lauseessa selvästi itseäsi. Mikä saa sinut noin haukkumaan tuntematonta ihmistä?