Kutsuin lapsen synttäreille kaikki luokan pojat, mutta
nyt kutsutut sanoo ettei tule, koska synttäreille on kutsuttu luokan kiusattu poika. Mä en siis yhtään hyväksy että yhtä sorsitaan. Tää tilanne on koulussa jatkunut jo pidempään, eikä ope eikä kukaan saa kiusaamista loppumaan. Tuo kiusattu poika on hieman omalaatuinen, mutta se ei ole minkäänlainen syy hylkiä saati kiusata.
Miten tämmöisissä tilanteissa menetellään? Vaihtoehto ei ole jättää yhtä kutsumatta.
Kommentit (12)
Voit näyttää vanhempana esimerkkiä, että ketään ei syrjitä eli jotka jäävät pois, se on heidän häpeä.
En haluaisi pilata lapseni synttäreitä joten jättäisin tuon yhden kutsumatta. Oma lapsi kuitenkin tärkein.
Hienoa, että yrität tehdä oikein. Eikä vain kuten olisi helpointa.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi pilata lapseni synttäreitä joten jättäisin tuon yhden kutsumatta. Oma lapsi kuitenkin tärkein.
Eli osallistut kiusaamiseen? Häpeä! Miten tällaisia aikuisia on! Ikinä ei kiusaaminen lopu, jos aikuisetkin tukevat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä juuri luin, että hänet on jo kutsuttu.
Itsestäni kuulostaa niin oudolta tuo tilanne, että vastaavassa tilanteessa pohtisin, onko oma lapseni sittenkin se kiusattu. Eräänlaista kiusaamistahan tuollainen ehtojen sanelu jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestäni kuulostaa niin oudolta tuo tilanne, että vastaavassa tilanteessa pohtisin, onko oma lapseni sittenkin se kiusattu. Eräänlaista kiusaamistahan tuollainen ehtojen sanelu jo on.
Ei välttämättä ole vielä mutta helposti tulee. Enemmistö päättää mitä tehdään ja jos et noudata ehtoja putoat helposti itse ulkopuolelle ja kiusatun rooliin. Tätä moni aikuinen ei tunnu ymmärtävän, vaikka tämä on yksi tärkeimmistä syistä sille miksi lasten välistä kiusaamista on niin vaikea saada loppumaan. Puuttuva lapsi asettaa oman asemansa ja tulevaisuutensa vaaraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole vielä mutta helposti tulee. Enemmistö päättää mitä tehdään ja jos et noudata ehtoja putoat helposti itse ulkopuolelle ja kiusatun rooliin. Tätä moni aikuinen ei tunnu ymmärtävän, vaikka tämä on yksi tärkeimmistä syistä sille miksi lasten välistä kiusaamista on niin vaikea saada loppumaan. Puuttuva lapsi asettaa oman asemansa ja tulevaisuutensa vaaraan.
Mikä on porukkaan kuulumisen hinta? Tuolla sinun asenteellasi lapset tuovat lopulta rahaa ja merkkivaatteita kiusaajalleen kun yrittävät miellyttää tätä.
Ap:n lapsen kannattaa ensi vuonna reilusti jättää päämasinoija tai masinoijat kutsumatta. Ja opettajan kanssa keskusteluyhteys päälle.
Vierailija kirjoitti:
Hienoapa kasvatusta siinä annettaisiin lapselle. Ja joku päivä se kiusattu voi olla oma lapsi. Jolle on jo opetettu ihan vanhempien taholta, että kiusaaminen on ok.
Meiltä ei osallistuttaisi jos ehtona olisi että kiusattu ei saa tulla. Eikä kiusaajat saisi meille kutsua. Mieti oikeasti nyt ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiusattu. Poika on pitkä ja roteva muihin verrattuna, sekä verbaalisesti taitava. Hän on suosittu kaveri ollut aina. Siltikin on todella iso kynnys vastustaa muuta porukkaa. Ymmärrän tämän hyvin. Voi olla että tehdään niin, että poika vie kouluun kaikille karkkia, ja sitten pidetään juhlat vain perheen kesken, ja esim. lähdetään jonnekin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kiusattu. Poika on pitkä ja roteva muihin verrattuna, sekä verbaalisesti taitava. Hän on suosittu kaveri ollut aina. Siltikin on todella iso kynnys vastustaa muuta porukkaa. Ymmärrän tämän hyvin. Voi olla että tehdään niin, että poika vie kouluun kaikille karkkia, ja sitten pidetään juhlat vain perheen kesken, ja esim. lähdetään jonnekin.
Ap
Kyllähän tuossa ilmiselvästi juuri kokeillaan, että voiko poikaasi uunottaa tekemään, mitä toiset sanovat.
Kannattaa pysyä lujana nyt. Ensi kerralla voi olla jotain vakavampaa.
Jos ne lapset ei siitä yhdestä pidä niin sitä ei väkipakolla aikaan saada. Voitte järjestää synttärit, mutta lapsellakaan ei ole velvollisuutta viettää vapaa-aikaansa ihmisen kanssa josta ei pidä. Eli todennäköisesti paikalle tulee vain hän ja ehkä lopulta joku toinen joka ei aivan yhtä ehdoton inhossaan ole.