Verenpaine 121/61. Mistä kertoo?
Kommentit (28)
Nuohan on ihan normaalit verenpaineet. Mitä ihmettä?
Lähes täydelliset paineet sulla. Ei ole missään lähelläkään huonoa.
Eikö tuo kerro valtimoiden jäykistymistä?
Olen kuullut myös, että kielisi valtimoiden jäykistymisestä. Mutta unohtakaa, toisella mittauksella verenpaine 111/70. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut myös, että kielisi valtimoiden jäykistymisestä. Mutta unohtakaa, toisella mittauksella verenpaine 111/70. -Ap
Erittäin hyvät paineet!
Olet ilmeisesti lähes kuollut. Elinaikaa korkeintaan viikko.
Ymmärrätkö mitään verenpaineiden päälle? Oon kuullu, että tuo 124/60 about alkaa olla semmonen tosi hyvä paine ja sulla on aika lähellä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Sekö, jos alapaine on matala?
Nyt on tulossa uudet verenpaineohjeet, lääkitys heti käyttöön, jos liian alhainen tai korkea, etenkin tuollatavalla ääripäissä sojottavat arvot erityisen haitallisia, ohjeiden mukaan yksikin tulos jossa matala arvo toisena ja korkea toinen on ei nyt sentään kuolemaksi,mutta lähes.
Toinen jos arvot heittelee muutenkin se on hyvin vakavaa, siihen on myös uusi lääke ja tulee ajoissa ottaa käyttöön.
Nämä on tulossa käypäsuosituksiin viimestään syksyllä.
Nämä vanhat suositukset joutaa unhoittaa viimestään syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät paineet.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö mitään verenpaineiden päälle? Oon kuullu, että tuo 124/60 about alkaa olla semmonen tosi hyvä paine ja sulla on aika lähellä tuota.
Pulssipaine kova verenpaine matala.
Kertoo Sepelvaltimotaudista ja sydämen vajaatoiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuinka vanha?
30-vuotias. -Ap
Täydelliset paineet. Olisipa itselläkin 110/70.
Kertoo siitä, että olet neuroottinen.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, että olet neuroottinen.
Neuroottista ei ole kysyä terveydestään. Hölmö kommentti.
Jos olet jo iäkkäämpi mies, niin nuo arvot kertovat, ettei ota enää eteen!
Sehän on vaan positiivista. Ei kerro välttämättä yhtään mistään, voit olla joko pelkästään onnekas perimäsi suhteen tai sitten terveellisesti elävä esimerkkitapaus. Meitäkin on, joilla on lääkitys perinnöllisistä syistä, koska mikään itse tehty asia ei vaikuta positiivisesti verenpaineeseen. Hoikkaakin hoikempi työkaveri sai lääkityksen jo 30-vuotiaana ja omaa verenpainettani on tarkkailtu teini-iästä asti, mutta lääkitys aloitettiin lopulta nelikymppisenä.