Miten toimin kun naapurin rakit vie hermot!
Haukkumista taukoamatta monta tuntia!
Aina kun jäävät keskenään.
Kommentit (51)
Joo, muuta pois kun et osaa asua ihmisten seassa. Maaseudulta saa kymppitonnilla kyläkoulun. Asumiskulut vähän eri luokkaa sitten ja tarvitset auton.
Mene töihin. Vietät liikaa aikaa kotona.
Nuo on asunu tossa muutaman kuukauden, me 20 vuotta.
Ihmisten kanssa oon aina tullu toimeen ja koirienkin jos ne on normaaleja!
Me omistetaan kotimme.
Nuo on vuokralla!
Ap.
Ovatko varmasti rakkeja ettei vaan puhdasrotuisia?
Kerro niille asiallisesti että koirat haukkuu. Minun naapurissa koira haukkuu parvekkeella koska ilmeisesti kun lähtevät jonnekkin niin laittavat rekun parvekkeelle.
Elainsuojeluyhdistykseen yhteyttä, koirat eivät voi hyvin.
Nauhoita haukkumista ja kysy muidenkin naapureiden näkemys asiasta. Sitten ihan ystävällisesti mene näiden todisteiden kertomaan niille koiran omistajlle, että heidän koiransa kärsivät eroahdistuksesta ja että heidän pitää tehdä asialle jotain heti. Ihan uhkailematta millään. Jos asia ei muutamassa kuukaudessa parane, sitten varmaan on aika olla yhteydessä esim isännöitsijään, että mitä tehdään. Koiran haukunta on käsitykseni mukaan normaalin elämisen ääni, joka ei oikeuta esim häätöön, mutta ainahan sitäkin sitten miettiä voi. Eniten mua nyt tässä surettaa ne koirat, heillä ei ole hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, muuta pois kun et osaa asua ihmisten seassa. Maaseudulta saa kymppitonnilla kyläkoulun. Asumiskulut vähän eri luokkaa sitten ja tarvitset auton.
Häirityksi tullut ei ole se joka muuttaa. Se on itse häirikkö! Asiasta on mm. raastuvassa käsiteltyjä ennakkotapauksia, joissa on määritelty mikä on vielä siedettävää räkyttämistä. Ja terve ja hyvin huolehdittu/koulutettu koira ei yleensä edes räkytä, vaan jossain on silloin pahasti vika. Tai rotu on valittu väärin. Meillä naapurissa mäyräkoira jotka ovat haukkuherkkiä kuulemani mukaan. Onneksi on yksi naapuri meidän ja häirikön välissä.
Ap ottaa vaan yhteyttä naapurin vajukkiin ja kertoo ettei halua kuunnella sitä kidutusta koko päivää. Vihjaat, että eläinsuojeluunkin voit soitella. Siitä sitten vaan isännöitsijään yhteys, jos ei vajukille valkene missä mennään. Koirien räkytys ei todellakaan ole normaaliin elämään kuuluva ääni, joita ovat mm. suihku, imurointi, pyykkikone, lapset, hissillä kulkeminen jne. Koira ei ole pakollinen kenellekään, paitsi opaskoira, jotka eivät haku.
Tietyt rodut haukkuu erityisen paljon. Se on normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Nauhoita haukkumista ja kysy muidenkin naapureiden näkemys asiasta. Sitten ihan ystävällisesti mene näiden todisteiden kertomaan niille koiran omistajlle, että heidän koiransa kärsivät eroahdistuksesta ja että heidän pitää tehdä asialle jotain heti. Ihan uhkailematta millään. Jos asia ei muutamassa kuukaudessa parane, sitten varmaan on aika olla yhteydessä esim isännöitsijään, että mitä tehdään. Koiran haukunta on käsitykseni mukaan normaalin elämisen ääni, joka ei oikeuta esim häätöön, mutta ainahan sitäkin sitten miettiä voi. Eniten mua nyt tässä surettaa ne koirat, heillä ei ole hyvä olla.
Tuntikausia kestävä ja/tai öinen koiran haukunta ei ole normaalia elämisen ääntä ja siitä voi saada varoituksia ja häädön.
Mitä naapurisi vastasi, kun kerroit hänelle, että hänen koiransa haukkuvat?
Kannattaa nyt ensin huomauttaa ihan asiallisesti haukkumisesta. Voi olla ettei naapuri edes tiedä asiasta, kun on itse silloin pois ja on kiitollinen, jos joku kertoo. Tietysti voi myös olla ettei välitä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Elainsuojeluyhdistykseen yhteyttä, koirat eivät voi hyvin.
Kuulostaa eroahdistukselta, ei se ole asia joka eläinsuojeluyhdistystä kiinnostaisi.
Naapurille taas kannattaa asiasta mainita. Paras olisi ihan kasvokkain sanoa asiasta, mutta jos ei uskalla niin (ystävällinen) heippalappukin varmaan toimii. Naapuri ei välttämättä tiedä ongelman laajuutta, koirat kun haukkuvat silloin kun hän ei ole paikalla. Ja jos ei tiedä niin asialle on vaikea myöskään tehdä mitään. Toki voi olla ettei naapuria edes kiinnosta tehdä sille mitään, mutta kannattaa ainakin antaa mahdollisuus, siinä ei häviä mitään.
Muutenhan noista on kyllä vaikea päästä eroon, ei kovin helposti esimerkiksi häätöä saa kun meteli tapahtuu vain päiväaikaan. Ainakin pitkällinen prosessi tiedossa, mutta voihan sitä ainakin koittaa valittaa. Etätyötä tekevänä ymmärrän kyllä ongelman, rakastan koiria mutta keskittyminen olisi vaikeaa jos koko päivän joutuisi kuuntelemaan taukoamatonta räkytystä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on asunu tossa muutaman kuukauden, me 20 vuotta.
Ihmisten kanssa oon aina tullu toimeen ja koirienkin jos ne on normaaleja!
Me omistetaan kotimme.
Nuo on vuokralla!
Ap.
Luulisi ettei omakotitalon sisältä kuulu toisen talon sisälle haukunta. Vai jättävätkö ne koirat ulos?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rodut ovat toki haukkuherkempiä ja niille voi olla normaalia haukahtaa vaikka postimiestä käytävässä tai kylään tulevia vieraita, mutta jos koira haukkuu tuntikausia yksin jäädessään niin ei se ole normaalia vaan eroahdistusta.
Ota yhteyttä asunnon omistajaan, hän voi antaa näille varoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset rodut eivät asu kerrostalossa.
Muuta pois.