Kumppani vie hapen jatkuvilla viesteillä ja änkeämällä
Onko normaalia? Seurustelukumppani tulee koko ajan iholle ja jos ei nähdä niin hän tekee sen viesttittelemällä ja soittelemalla. Hän saattaa soittaa minulle kolmekin kertaa päivässä ja sydänviestejä, kaikenlaisia seks vihjailuja tulee joka päivä useita. Meillä on etäsuhde (kummallakin lapsia) ja kun vietämme viikonloppuja yhdessä hän haluaa koko ajan kiehnätä vieressä. Tykkään hänestä tosi paljon mutta minua häiritsee, ärsyttää ja ällöttääkin hänen seks viestinsä jos olen vaikka juuri herännyt ja on kiire laittaa lapset päiväkotiin ja kouluun ja heti ensimmäisenä puhelimen ruudulla on joku alapää juttu tai voivottelu miten ikävä on. Olen yrittänyt olla välittämättä koska ei minulta vie paljon aikaa laittaa joku nopea sydän takaisin ja puheluihin en vastaa jos on kiire. Jos hän on soittanut kolme kertaa niin sitten olen ajatellut että on pakko vastata, koska muuten alkaa varmaan jo vaikuttamaan mielenosoittamiselta tai ghostaamiselta. Sitten jaaritellaan päivän tapahtumat ja minusta tuntuu että toista ei edes kovinkaan kiinnosta keskustella, hän haluaa vain saada jonkun kontaktin. Minua väsyttää keksiä puhuttavaa hänelle jos olen vaikka väsynyt tai pahalla päällä. Tavatessa on yleensä ihanaa, mutta tuntuu että koko ajan tämä ihminen vie minulta happea koko ajan ja yhteydenpito on tyhmää ja menee vain hänen ehdoillaan. Miten tästä voisi puhua niin ettei toinen loukkaannu, tuntuisi varmaan aika pahalta jos toinen sanoisi että viestit ja soitot häiritsee ja muutenkin tarvitsevuus, jos joku sanoisi minulle niin niin varmaan loukkaantuisin ja tulisi paha mieli. Olemme olleet yhdessä jo 4 vuotta joten mitään alkuhuumaa tämä ei ole ja suhteen alussa sydänviestit olivat ihania tietysti. Tuntuu että kohta jätän koko tyypin ihan vain tästä ärystyksestä.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä vetoo kymmenen vuoden päästä se ei tee noin ja sinä olet täällä valittamassa, kun kaikki on muuttunut.
Tämä palsta on täynnä naisia, jotka valittaa ettei mies huomioi enää mitenkään... Koskaan ei taida olla hyvä. Aina vähän ärsyttää ja inhottaa ja ällöttää ja syy on aina miehessä. Tietysti.
Miehet eivät ymmärrä sitä kultaista keskitietä. Ei naisia saa häiriköidä mutta pitää myös välillä huomioida.
Tai sit voi olla, ettei naiset ole aina niitä, jotka määrittelee aina kaiken hyvän ja oikean? Ja mies kuuliaisesti noudattaa... Voisko olla?
Jos haluaa menestyä naisten kanssa kannattaa noudatta naisten ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä neljän vuoden jälkeen pitää jo pystyä puhumaan. Sanot vaan, että kiva kun huomioit, mutta en ehdi enkä jaksa kesken päivää tiirailla puhelinta. Ja voit jatkaa, että ymmärräthän, että minulla on kaikenlaisia kiireitä aamuisin ja päivällä niin seksiviestit eivät oikein sovi tunnelmaan vaikka ne alkuaikoina olivatkin kivoja.
Tuohan se ratkaisu olisi, mutta ei ap halua ratkaisua, hän haluaa huomiota. Hän tulee jatkamaan jankutustaan vielä useamman tunnin, saatpa nähdä. Tunnistin hänet.
Mä en kestäisi kumppania joka lähettelee jatkuvasti viestejä tai on muuten iholla. Pakkomielteistä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä vetoo kymmenen vuoden päästä se ei tee noin ja sinä olet täällä valittamassa, kun kaikki on muuttunut.
Tämä palsta on täynnä naisia, jotka valittaa ettei mies huomioi enää mitenkään... Koskaan ei taida olla hyvä. Aina vähän ärsyttää ja inhottaa ja ällöttää ja syy on aina miehessä. Tietysti.
Miehet eivät ymmärrä sitä kultaista keskitietä. Ei naisia saa häiriköidä mutta pitää myös välillä huomioida.
Tai sit voi olla, ettei naiset ole aina niitä, jotka määrittelee aina kaiken hyvän ja oikean? Ja mies kuuliaisesti noudattaa... Voisko olla?
No kyllä ne määrittelee sen omalta kohdaltaan. Samoin miehet määrittelee omalta kohdaltaan. Jos nainen ei pidä jatkuvasta viestittelystä ja seksiviesteistä niin sitten se ei pidä niistä, ei se ole mitään miehen käskyttämistä. Toki mies voi jatkaa niiden viestien lähettelyä vaikka nainen sanoisi ettei halua niitä, mutta sitten on turha suuttua jos nainen ottaa etäisyyttä tai jättää.
Ei huolta. Agressiivisen lovebombing vaiheen jälkeen tulee devaluaatio vaihe ja silloin et saa kiinni häntä ikinä. Kannattaa käyttää se vaihe kaikessa hiljaisuudessa tyypin ghostaamiseen. Hän ei todellakaan tee tuota muuta kuin siksi, että pudotus tuntuu mahdollisimman isolta sitten kun kaikki hellyys ja huomio sekä seksi loppuu. Manipulointia.
Minä olen tuo mies. En siis juuri tuo mies, mutta teen itse samaa uudessa suhteessa. Olemme tapailleet n. puoli vuotta. Nainen on aivan ihana ja tiedän että hän on myös minuun rakastunut. Ihmisenä hän on kuitenkin sellainen, joka kaipaa suhteessa enemmän omaa aikaa ja tilaa hengittää. Tämän hän on myös minulle suoraan sanonutkin, joten olen vähentänyt viestittelyä, vaikka se onkin vaikeaa ja tekee suorastaan fyysistä pahaa olla. Vähennettyäni viestittelyä huomattavasti sain häneltä viestin, että haluaa taukoa ja olla yksin. Oletan siis suhteen olevan nyt ohi, mutta pyrin kunnioittamaan hänen asettamaansa taukoa parhaani mukaan. Se raastaa minua sisältä.
En ole koskaan mielestäni ollut näin päällekäyvä aiemmissa suhteissani, rakkaushuuma tekee vain hulluksi.
Ajatuksena kuitenkin että ihmisiä on erilaisia. Teillä on jo pitkä suhde takana, viimeistään nyt on aika puhua toisillenne millaisen suhteen haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä neljän vuoden jälkeen pitää jo pystyä puhumaan. Sanot vaan, että kiva kun huomioit, mutta en ehdi enkä jaksa kesken päivää tiirailla puhelinta. Ja voit jatkaa, että ymmärräthän, että minulla on kaikenlaisia kiireitä aamuisin ja päivällä niin seksiviestit eivät oikein sovi tunnelmaan vaikka ne alkuaikoina olivatkin kivoja.
Tuohan se ratkaisu olisi, mutta ei ap halua ratkaisua, hän haluaa huomiota. Hän tulee jatkamaan jankutustaan vielä useamman tunnin, saatpa nähdä. Tunnistin hänet.
En ole tänne kirjoittanut pitkään aikaan mutta olet oikeassa, tulin hakemaan huomiota tälle omalle harmilleni. Siksi kai nämä palstat lähinnä on, vertaistueksi, keskustelun takia. Mutta lopetan tämän "jankutuksen" nyt ettei sinun päivä mene pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin noista seksiviesteistä mainitsisin, etten tykkää sellaisia saada. Ja muutenkin voisin ihan ystävällisesti sanoa, että aika ei riitä kokoaikaiseen puhelimen kyttäykseen.
Frigidin vanhanpiian puhetta.
Perustelisitko? Se, että naisilla on muutakin elämää, kuin katsella munankuvia puhelimestaan päivät pitkät tekee naisesta frigidin vanhanpiian?
No väärin meni.
Vierailija kirjoitti:
Osaan olla hänen seurassaan ihan oma itseni. Tuntuu että hän vain koko ajan vaatii ja tulee iholle. Olen yrittänyt sanoa ja viestiä käytökselläni rajoistani, mutta tämä vain jatkuu. Tuntuu että ongelma ei voi olla vain minusssa, koska ei minulla ole muiden ihmisten kanssa tällaisia ongelmia, vaan ihmiset osaavat antaa tilaa ja happea toinen toisilleen ilman että asiasta nostetaan kissaa pöydälle.
Mun mielestä tuo miehen käytös kuulostaa todella vastenmieliselle, sekä viestittely ja soittelu että se ettei hän lue sun käytöstä ilmeisesti ollenkaan. Kyllä fiksu aikuinen jotain tajuaa toisen käytöksestä ilman että se sanotaan ihan suoraan, ja varsinkin kun kyse on seksipuheesta jossa pitäisi erityisen herkällä korvalla kuulostella mistä toinen pitää ja mistä ei. Minusta tuossa on selvästi kyse siitä että mies paikkaa vain omia tarpeitaan ja vähät välittää siitä mistä sinä pidät.
Todellakin neuvoisin sinua kuuntelemaan omia fiiliksiä ja vaatimaan itsellesi sellaista kohtelua joka ei ahdista. Tai sitten hankkiutumaan eroon tuosta miehestä, jos hän ei halua muuta kuin ns. käyttää sinua.
Jos se niin paljon häiritsee ja ahdistaa sua, nii kannattaa vaan sanoa hälle suoraan mitä mieltä olet. Ja parempi vaihtoehto on että eroatte, toi jatkuva "iholla" oleminen kielii siitä että tyypillä itsellään saattaa olla toinen kun etäsuhteessa ootte, saatan tosin olla väärässä,mut toi jatkuva viestittely kielii ehkä muusta. En tosin voi tietää mut olen kokenu saman ja mun eksä teki samaa ja sain sit tietää että hällä olikin jo sutinaa toisen tyypin kanssa.
Sun pitää pitää omista rajoistasi kiinni. Et ole tähän asti pitänyt ja siksi sua on alkanut jo ällöttää ja ärsyttää. Sanot vain "voitaisiko lopettaa seksiviestien laittaminen, en oikein pidä niistä" ja puhelussa "nyt mun täytyy lopettaa, nähdään xx päivänä/soitellaan huomenna/tms". Voit myös sanoa, että sun mielestä tuntuu uuvuttavalta roikkua puhelimessa siinä vaiheessa, kun ei ole enää mitään asiaa.
Tuo mies kirjoitti:
Minä olen tuo mies. En siis juuri tuo mies, mutta teen itse samaa uudessa suhteessa. Olemme tapailleet n. puoli vuotta. Nainen on aivan ihana ja tiedän että hän on myös minuun rakastunut. Ihmisenä hän on kuitenkin sellainen, joka kaipaa suhteessa enemmän omaa aikaa ja tilaa hengittää. Tämän hän on myös minulle suoraan sanonutkin, joten olen vähentänyt viestittelyä, vaikka se onkin vaikeaa ja tekee suorastaan fyysistä pahaa olla. Vähennettyäni viestittelyä huomattavasti sain häneltä viestin, että haluaa taukoa ja olla yksin. Oletan siis suhteen olevan nyt ohi, mutta pyrin kunnioittamaan hänen asettamaansa taukoa parhaani mukaan. Se raastaa minua sisältä.
En ole koskaan mielestäni ollut näin päällekäyvä aiemmissa suhteissani, rakkaushuuma tekee vain hulluksi.Ajatuksena kuitenkin että ihmisiä on erilaisia. Teillä on jo pitkä suhde takana, viimeistään nyt on aika puhua toisillenne millaisen suhteen haluatte.
Aivan samoin käynyt, edellisessä suhteessa toinen halusi vain tapailla harvakseltaan hamaan tappion asti ja itse yritin vaan ymmärtää ja olla ahdistamatta toista enkä tajunnut että tuollainen etäinen suhde ei riitä täyttämään omia tarpeita.Onneksi erottiin ja löysin ihmisen jonka kanssa voi olla läheisemmässä suhteessa.Jos suhteessa tarpeet on eri,ei ole välttämättä kummankaan syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin noista seksiviesteistä mainitsisin, etten tykkää sellaisia saada. Ja muutenkin voisin ihan ystävällisesti sanoa, että aika ei riitä kokoaikaiseen puhelimen kyttäykseen.
Frigidin vanhanpiian puhetta.
Siellä taas mies, joka on viimeksi nähnyt pillun kun on syntynyt,
Tuo mies kirjoitti:
En ole koskaan mielestäni ollut näin päällekäyvä aiemmissa suhteissani, rakkaushuuma tekee vain hulluksi.Ajatuksena kuitenkin että ihmisiä on erilaisia. Teillä on jo pitkä suhde takana, viimeistään nyt on aika puhua toisillenne millaisen suhteen haluatte.
Sovitteko yhteen, jos pitää olla niin, että tuntuu pahalta? Itse haluan tiivistä yhteydenpitoa, joten se on yksi erittäin oleellinen kriteeri suhteelle, koska tiedän sen vaikuttavan hyvinvointiini.
Happea vievät ihmiset on perseestä. Eivät tajua ilmeisesti että muut eivät jaksa mitään jatkuvaa viestispämmiä ja hölötystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa energiasyöpöltä. Vaikka olisi sinälläån miten kiva tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että on myöhäistä kun en ole aikaisemmin jo sanonut. Hän varmaan ajattelee että ne ovat minusta kivoja, vaikka harvoin vastaan niihin kovin kummemmin. Mutta ehkä minun pitää sanoa. Jotenkin huolestuttaa että se vaikuttaisi hänestä siltä että suhteen edetessä toisesta tulee hapannaama. Mikä onkin kai asian toinen puoli koska tosiaan alkuhuumassa oli ihan sama mikä dic pic tuli kun kaikki oli vain niin ruusuisen täydellistä.
Tehän olette seurustelleet jo neljä vuotta? Kai tuossa vaiheessa voi jo suoraan asioista puhua. Ja varsinkin jostain dick piceistä sanoisin, että eiköhän nämä ole jo nähty edestä ja takaa. Tunnut kävelevän munankuorilla (heh), jos pelkäät hänen pitävän sinua hapannaamana. Etkö osaa muutenkaan olla oma itsesi hänen seurassaan?
Osaan olla hänen seurassaan ihan oma itseni. Tuntuu että hän vain koko ajan vaatii ja tulee iholle. Olen yrittänyt sanoa ja viestiä käytökselläni rajoistani, mutta tämä vain jatkuu. Tuntuu että ongelma ei voi olla vain minusssa, koska ei minulla ole muiden ihmisten kanssa tällaisia ongelmia, vaan ihmiset osaavat antaa tilaa ja happea toinen toisilleen ilman että asiasta nostetaan kissaa pöydälle.
Tuo ihminen on sairas. Entä sinä?
Mikä sun ymmärryksessä on vialla?
Sanotko masentuneellekin jolla on stereotyyppisesti naama väärinpäin ja sadepilvi pään päällä että piristypä nyt kun mua häiritsee?
Voin kokemuksesta kertoa että jos rämisee yli rajojen nyt niin sun täytyy juosta ja ehkä piiloutua jonnekin lukkojen taa.
Ruokit toisen pakkomiellettä ja ihmettelet mikä meni pieleen kun säkin päädyt pakastearkkuun sen exien viereen
Onnee
Tuo mies kirjoitti:
Synkistelyn sijaan voit ottaa opiksi. Seuraavassa suhteessa kunnioitatte toistenne rajoja.
Se on mustasukkainen ja kontrolloi näin sinua.