Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmainen vinkki teille jotka olette kiinni kalliissa sähkösopimuksessa

Vierailija
26.02.2023 |

Muuttakaa. Kun muuttaa, sähkösopimus raukeaa. Muuton tarvitsee kestää vaikka yksi päivä. Tehkää muutto päikseen vaikka naapurin tai kaverin kanssa. Tavaroita ei tietenkään tarvitse siirtää osoitteesta toiseen vaan muutto on pelkästään paperilla. Olkaa hyvä

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... mutta joo. Saattaa toimia, mutta varaudu siihen että tulee sähkökatko ellei joku muu samalla "muuta" sinun asuntosi osoitteeseen ja tee uutta sähkösopimusta.

No siis tietysti tehdään uusi sopimus alkamaan heti kun edellinen päättyy. Fortumille ilmoitus että muutan asunnosta pois 28.2. ja uusi osoite on poste restante, sit Oomin nettisivuilta ottaa samaan osoitteeseen sähkösopimuksen alkaen 1.3. Sit vaan muuttaa sieltä poste restantesta 2.3. takasi vanhaan osoitteeseen

Vierailija
22/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapariskunta aikoo "erota", että pääsee eroon kalliista määräaikaisesta sopimuksesta.

Tämähän on ihan pöljä ajatus.

Ajatteliko he että sähköyhtiöt pitää kirjaa ihmisten siviilisäädystä? 

Ajattelitko itse yhtään mitään tätä kirjoittaessa? Siellä on tietyt sopimusehdot joilla noita määräaikaisia sopimuksia on tehty ja jos muutokset esim. sivilisäädyssä on syy saada sopimus purettua, niin eihän tuossa ole mitään pöljää.

Onkko sopimusehdoissa maininta siviilisäädystä? En oikein usko siihen.

En osaa sanoa, mutta itselläni on ollut määräaikainen sopimus (ei sähkö), jossa purkamisen ehtona oli merkittävät muutokset elämäntilanteessa ja yksi niistä oli avioero. Avioerosta seuraa yleensä myös toisen osapuolen poismuutto, joka nyt vähintääkin on syy purkaa sopimus varsinkin jos muuttaja on sopimuksen tehnyt osapuoli.

Nyt oli kyseessä tapaus jossa pariskunta aikoi erota päästäkseen eroon kalliista sähkösopimuksesta.

Esittelet ihan erilaista kuviota. Sinun esimerkissä pariskunta on eronnut ja puntaroivat sähkösopimuksen tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... mutta joo. Saattaa toimia, mutta varaudu siihen että tulee sähkökatko ellei joku muu samalla "muuta" sinun asuntosi osoitteeseen ja tee uutta sähkösopimusta.

No siis tietysti tehdään uusi sopimus alkamaan heti kun edellinen päättyy. Fortumille ilmoitus että muutan asunnosta pois 28.2. ja uusi osoite on poste restante, sit Oomin nettisivuilta ottaa samaan osoitteeseen sähkösopimuksen alkaen 1.3. Sit vaan muuttaa sieltä poste restantesta 2.3. takasi vanhaan osoitteeseen

Tämä on ihan selvä sopimusrikkomus.

Ilmiselvä.  

Tuohan on ihan järjetön tuo "muuttokuvio". Kuviossa sama henkilö tekee uuden sopimuksen jonka johdosta vanha määräaikainen loppuu?

Eihän tuo parin päivän muutto ole se oleellinen ja ratkaise mitään. Voi voi voi voi....

Voi voi voi.Kyllä menee niin metsään tuo ajatusrakennelma että oikein:(

Vierailija
24/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapariskunta aikoo "erota", että pääsee eroon kalliista määräaikaisesta sopimuksesta.

Sähkösopimus on miehen nimissä. Mies "muuttaa pois eron takia" vanhempiensa lue eli siirtää kirjat sinne. Nainen tekee uuden sähkösopimuksen omalle nimelleen. Yllättäen ero peruuntuu ja mies "muuttaa takaisin" perheen yhteiseen kotiin.

Oliko edelleen pöljä ajatus?

Vierailija
25/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä pääse eroon määräaikaisesta sähkösopimuksesta, että muuttaa pois asunnosta :)

Kuka tahansa voi tehdä määräikaisen sähkösopímuksen asuntoon missä ei asu.

Kun muuttaa asunnosta pois niin määräaikaisesta sähkösopimuksesta pääsee eroon, koska asuntoon, josta lähtee,  joku toinen henkilö tekee uuden sähkösopimuksen.

Vierailija
26/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä muutan kotoa pois, niin ei minun määräaikainen sähösopimus sillä katkea ja lopu:)

Eikä saakaan loppua, koska kiintestö jäisi kylmilleen.

Kyllä katkeaa. Sinua ei voi velvoittaa maksamaan vanhan asunnon sähköä, jos muutat toiseen asuntoon.

Vierailija
27/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut, että se määräaikainen sopimus seuraa uuteen asuntoon. Jos tuo aloituksen tieto on totta, niin kyllä siitä tiedosta on apua itselleni.

Vierailija
28/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkösopimus on miehen nimissä. Mies "muuttaa pois eron takia" vanhempiensa lue eli siirtää kirjat sinne. Nainen tekee uuden sähkösopimuksen omalle nimelleen. Yllättäen ero peruuntuu ja mies "muuttaa takaisin" perheen yhteiseen kotiin.

Pariskunnat voivat asua eri osoitteessa. Ei tarvitse erota.

Vierailija
29/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1litran maito maksaakin ensikuussa 6e ,niin onko se halpaa jos keskiyöllä sen voi hakea pörssihintaan 2e litra......työntäkää se pörssinne perceeceenne.

Vierailija
30/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä muutan kotoa pois, niin ei minun määräaikainen sähösopimus sillä katkea ja lopu:)

Kyllä katkeaa. Sinua ei voi velvoittaa maksamaan vanhan asunnon sähköä, jos muutat toiseen asuntoon.

Eli jos minä omistan kaksi asuntoa ja muutan toiseen asumaan, niin vanhasta asunnosta sähköyhtiö katkaisee sähköt?

Vierailija
31/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos tällänen vi tun pörssihinta liitetään kaikkeen .......käy paskoassa pörssihintaan yleisö wessassa yöllä.

Vierailija
32/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariskunnat voivat asua eri osoitteessa. Ei tarvitse erota.

No eivät he oikeasti eroa, vaan muuttavat vain miehen kirjat miehen vanhemmille hetkeksi aikaa. Näin miehen nimissä ollut määräaikainen sopimus raukeaa.

Vierailija
33/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos minä omistan kaksi asuntoa ja muutan toiseen asumaan, niin vanhasta asunnosta sähköyhtiö katkaisee sähköt?

Jos haluat irtisanoa toisesta asunnosta sähkösopimuksen, niin tietysti sähköyhtiö katkaisee sähköt.

Vierailija
34/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydään äkkiä vesi ja vesijohdot pois ulkomaille , ostetaan heti perään pörssivettä ja pörssivedensiirtoa ja tietenkin paskavedelle oma pörssisiirto......

Vierailija
35/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuyhteenvetona:

Käytännöt vaihtelee tilanteen mukaan.

Vierailija
36/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai "ottaa" hetkeksi vuokralaisen. Asun vuokralla kämpässä, jonka määräaik. sähkösopimus on asunnon omistajan eli vanhempani nimissä. Sähköyhtiön mukaan sopimus päättyy ilman sakkoa, jos teen jossain vaiheessa oman sopimuksen.

Vierailija
37/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat irtisanoa toisesta asunnosta sähkösopimuksen, niin tietysti sähköyhtiö katkaisee sähköt.

Aika pöljä pitää olla että irtisanoisi sähkösopimuksensa talvella. Vesijohdot jäätyisi.

Vierailija
38/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vinkki hyvä. Suurin osa keskustelijoista niin tyhmiä, ettei erota päätään ja percettään. Miten voikin olla luetun ymmärtäminen ysiluokkaiswn tasolla?

Vierailija
39/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pöljä pitää olla että irtisanoisi sähkösopimuksensa talvella. Vesijohdot jäätyisi.

No tietysti. Siksi kannattaa ottaa vaikka joku "vuokralainen" siihen toiseen asuntoon hetkeksi, sitten se muuttaa pois ja solmii uuden sähkösopimuksen.

Vierailija
40/48 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut, että se määräaikainen sopimus seuraa uuteen asuntoon. Jos tuo aloituksen tieto on totta, niin kyllä siitä tiedosta on apua itselleni.

Ei seuraa. Mulla on halpa määräaikainen sähkösopimus. Olisin syksyllä muuttanut halvempaan asuntoon mutta olisin joutunut tekemään uuden kalliin sähkösopimuksen. Laskin että halvempaa asua tässä kalliimmassa asunnossa halvan sähkön kanssa kuin halvemmassa asunnossa kalliin sähkön kanssa