Ilmainen vinkki teille jotka olette kiinni kalliissa sähkösopimuksessa
Muuttakaa. Kun muuttaa, sähkösopimus raukeaa. Muuton tarvitsee kestää vaikka yksi päivä. Tehkää muutto päikseen vaikka naapurin tai kaverin kanssa. Tavaroita ei tietenkään tarvitse siirtää osoitteesta toiseen vaan muutto on pelkästään paperilla. Olkaa hyvä
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskunta aikoo "erota", että pääsee eroon kalliista määräaikaisesta sopimuksesta.
Tuokin on hyvä vaihtoehto. Se jonka nimissä sähkösopimus on, muuttaa päiväksi vaikka poste restanteen
Tuohan on ihan pöljä ehdotus. Ei järjen hiventäkään.
Olen kiinni kalliissa vesisopimuksessa ja kalliihkossa sähkösopimuksessa. Jos muuttaisi sähkö voisi muuttua vielä kalliimmaksi. Joku voi olla kiinni kalliissa vuokrassa tai yhtiövastikkeessa. Ennen niihin kuului energiamaksuista ainakin vesi.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapariskunta aikoo "erota", että pääsee eroon kalliista määräaikaisesta sopimuksesta.
Tämähän on ihan pöljä ajatus.
Ajatteliko he että sähköyhtiöt pitää kirjaa ihmisten siviilisäädystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Siten ,kun lukee ap:n viestin.
Itse otitte vapaaehtoisesti ne määräaikaiset sopimukset. Toivon todella, että jäätte kiinni tästä kikkailusta ja saatte helvetin kalliit sopimussakot.
oli pakko solmia joulukuussa kallis soppari mikä silloin oli muka halpaa kun kaikki oli kallista eli 39 senaa ja 2 vuotta voimassa
nyt ei auttanut kuin tehdä muuttoilmoitus ja samana päivänä kaveri teki uuden sopparin samaan osoitteeseen ja hintaan 12 cenaa
joku tuossa kyseli kannattaako
vastaappa mulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko itse yhtään mitään tätä kirjoittaessa? Siellä on tietyt sopimusehdot joilla noita määräaikaisia sopimuksia on tehty ja jos muutokset esim. sivilisäädyssä on syy saada sopimus purettua, niin eihän tuossa ole mitään pöljää.
Jos minä muutan kotoa pois, niin ei minun määräaikainen sähösopimus sillä katkea ja lopu:)
Eikä saakaan loppua, koska kiintestö jäisi kylmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelitko itse yhtään mitään tätä kirjoittaessa? Siellä on tietyt sopimusehdot joilla noita määräaikaisia sopimuksia on tehty ja jos muutokset esim. sivilisäädyssä on syy saada sopimus purettua, niin eihän tuossa ole mitään pöljää.
Onkko sopimusehdoissa maininta siviilisäädystä? En oikein usko siihen.
Vierailija kirjoitti:
oli pakko solmia joulukuussa kallis soppari mikä silloin oli muka halpaa kun kaikki oli kallista eli 39 senaa ja 2 vuotta voimassa
nyt ei auttanut kuin tehdä muuttoilmoitus ja samana päivänä kaveri teki uuden sopparin samaan osoitteeseen ja hintaan 12 cenaa
vastaappa mulle
Tyhmästi tehty. Toisen kerran määräaikainen sopimus. Miksi kaverisi ei tehnyt pörssisähkösopimusta, kesä tulossa?
Kaverisiko maksaa sähkösi pari vuotta, vai muuttaako hän pois ja sinä palaat asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta itselläni on ollut määräaikainen sopimus (ei sähkö), jossa purkamisen ehtona oli merkittävät muutokset elämäntilanteessa ja yksi niistä oli avioero. Avioerosta seuraa yleensä myös toisen osapuolen poismuutto, joka nyt vähintääkin on syy purkaa sopimus varsinkin jos muuttaja on sopimuksen tehnyt osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
vastaappa mulle
Joulukuussakin oli tarjolla pörssisähköä kun se on tuote jota kaikkien sähköntoimittajien on pakko tarjota.
... mutta joo. Saattaa toimia, mutta varaudu siihen että tulee sähkökatko ellei joku muu samalla "muuta" sinun asuntosi osoitteeseen ja tee uutta sähkösopimusta.
Vierailija kirjoitti:
vastaappa mulle
Mikä ihmeen PAKKO ottaa kallis soppari?
Mä olen mennyt pörssisähköllä jo monen monta vuotta. Kukaan ole pakottanut ottamaan mitään ryöstöhintaisia määräaikaisia.
Kaikki normaalit ihmiset ovat tienneet tämän aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, mutta itselläni on ollut määräaikainen sopimus (ei sähkö), jossa purkamisen ehtona oli merkittävät muutokset elämäntilanteessa ja yksi niistä oli avioero. Avioerosta seuraa yleensä myös toisen osapuolen poismuutto, joka nyt vähintääkin on syy purkaa sopimus varsinkin jos muuttaja on sopimuksen tehnyt osapuoli.
Avioerossa vaan sellainen jännä juttu että siinä on harkinta-aika 6kk ennen tuomiota avioeroon.
Aloittaja on ymmäränyt muuttamisen väärin, ei siinä osoitetta muuteta vaan elämäntapoja ja kulutustottumuksia, sillä se lähtee.