Lihominen escitalopram ja aripipratsol
lääkärin mukaan noiden ei pitäisi lihottaa. Onko muilla lihottanut? Olen lihonut 20kiloa eikä muut asiat ole elämässäni muuttuneet paitsi että syön noita kahta lääkettä
Kommentit (49)
Jälkimmäisellä painoni nousi 10kg/6kk. Ruokailutavat eivät muuttuneet. Lääkkeen jälkeen paino palautui vuodessa. Muuttavat aineenvaihduntaa, uskon.
Söin joskus venlafaksiinia.
Toimi mulle eikä lihottanut.
Lääkäri nimenomaan sanoi että tämä lääke ei lihota ja totta oli.
Oli hyvä lääke, ainoastaan lopettaminen oli kurjaa pari viikkoa
Kyllä escitalopramia käyttäessä aloin lihoa pienissä erissä. Mutta johtui ihan siitä, että ruokahalu parani ja tuli syötyä enemmän mm. Paistopistetuotteita
Olen lihonut essitalopraamilla yli 30 kg. Aikaisemmin olin alipainoinen, nyt lievästi ylipainoinen. Ennen oli pieni ruokahalu, nyt jäätävä. Mätän kaiken minkä käsiini saan enkä koskaan ole kylläinen. Voisin syödä koko ajan ja niin tuntuu että teenkin... :(
Vanha ketju, mutta vastaansa silti. Itse olin vielä vuonna 2019 172/58. Aloitin escitalopramin kesällä 2020 ja oikeastaan jo heti ensimmäisen puolen vuoden aikana lihoin n. 10kg. Mitta siihen onneksi jymähti. Liikun paljon, juoksulenkkejä, punttia, uimista jne, ja lisäsin entisestään liikuntaa kun aloitin lääkkeen. Nyt olen pienentänyt annosta niiin, että menee enää 2,5mg. Toivon todella, että myös paino lähtee toipumaan pikkuhiljaa. Eniten ärsyttää se, että koko vaatekaapin sai uusia.
Olen syönyt escitalopramia pariin otteeseen. Kummallakin kerralla olen lihonut noin 5 kiloa. Iso määrä muuten pienikokoiselle.
Escitalopram ilman reseptiä - https://onlinecheappills.com/escitalopramfi.html Mulla on ollut taipumusta ahdistukseen, masennukseen ja ylisuorittamiseen koko elämän. Olen usean kerran tippunut pohjalle ja escitalopramin avulla sieltä noussut ylös suht nopeasti. Tää on superhyvä lääke ahdistukseen ja masennukseen.
Aiheuttaa metabolisoireyhtymän. SSRI-lääkkeet, kuten Esitalopram, estävät serotoniinin kuljetusproteiinia, mikä mahdollistaa sen, että enemmän serotoniinia jää aivoihin prosessi, joka auttaa parantamaan mielenterveyttä niitä käyttävillä henkilöillä. Tutkimukset kuitenkin osoittavat, että serotoniinin kuljettajaproteiinin estäminen vähentää aineenvaihduntaa ja lisää ruokahalua, koska serotoniinilla ja sen kuljettajalla on vaikutusta ruokahaluun [5,6].
Kyllä ne lääkkeet muuttaa ruoansulatustakin, että kyllä se ihan niistä johtuvaa lihomista on.
Ap:lle tiedoksi, että itse lihoin escitalopramista aika tavalla ihan lyhyen ajan sisällä. Syön normaalistikin todella vähän, joten ylensyönnistä ei ollut kyse. Aripipratsolia taas söin vuosia, ja paino pikemminkin laski. Mutta näiden vaikutukset on yksilöllisiä joka ihmisellä, ei niitä saa selville muuten kuin kokeilemalla.