Lihominen escitalopram ja aripipratsol
lääkärin mukaan noiden ei pitäisi lihottaa. Onko muilla lihottanut? Olen lihonut 20kiloa eikä muut asiat ole elämässäni muuttuneet paitsi että syön noita kahta lääkettä
Kommentit (49)
Sehän lukee jo pakkausselosteessa, molemmat voipi lihottaa. Jos lekuri väittää ettei lihota niin lykkäät sille tuoteselosteet nenän alle ja lukee siitä suoraan mustaa valkoisella. Loppuu se psykiatrien valehtelu.
Sinällään masennuksen oire saattaa olla ruokahaluttomuus eli jos oire helpottaa niin onko helpommin nälkä?
Täyttä paskaa. Nuo lääkkeet tekee käyttäjistä hajamielisiä ja sivuhaitat mukana. Tuohon lääkekierteeseen ei kannata mennä enää syvemmälle jos et vielä todella pitkään ole syönyt niitä. Parempi ottaa maalaisjärki ja vierottautua, koska kokemukset puhuu puolestaan jo ihan monesta suunnasta. Mutta tee päätös minkä itse näet parhaaksi sulle. Kokemukset näistä mielialalääkkeistä nyt vaan on aika negatiiviset yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata syödä noita mielipidelääkkeitä. Aiheuttaa läskistymistä ja impotenssia, sun muuta. Silläkö se masentunut mieli saadaan kuntoon? Epäilen. En itse ole tosin koskaan ollut masentunut, mutta olen sivusta nähnyt mitä nuo tuollaiset lääkkeet saavat ihmisten elämässä aikaan. Syökää psykedeelejä ja harrastakaa seksiä. Se on hyvää lääkettä kaikenlaiseen vaivaan.
Mut oikeesti, lääkkeissä ei ole caloreita. Eli ei ne lääkkeet lihota.
Kyllä ne voi lisätä rasvan kertymistä ja muutoksia kehossa. Minun lääke aiheuttaa rasvamaksaa, selitäpä se muuten?
Lopettakaa pitkäaikainen turhien lääkkeiden syönti. Se jos joku lisää painoa ja muidenkin sivuvaikutusten todennäköisyyttä. Masennus ja mielialahäiröt helpottavat parhaiten kun niiden syitä työstetään. Eli psykoterapia+liikunta, ruoka+ väliaikaisesti lääke nukkumiseen/paniikkiin/ahdistukseen (jos on tarve).
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa pitkäaikainen turhien lääkkeiden syönti. Se jos joku lisää painoa ja muidenkin sivuvaikutusten todennäköisyyttä. Masennus ja mielialahäiröt helpottavat parhaiten kun niiden syitä työstetään. Eli psykoterapia+liikunta, ruoka+ väliaikaisesti lääke nukkumiseen/paniikkiin/ahdistukseen (jos on tarve).
Minä yritin noilla keinoin 7 vuotta ja välttelin lääkkeitä. Nyt otan venlaa. Hyvä lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata syödä noita mielipidelääkkeitä. Aiheuttaa läskistymistä ja impotenssia, sun muuta. Silläkö se masentunut mieli saadaan kuntoon? Epäilen. En itse ole tosin koskaan ollut masentunut, mutta olen sivusta nähnyt mitä nuo tuollaiset lääkkeet saavat ihmisten elämässä aikaan. Syökää psykedeelejä ja harrastakaa seksiä. Se on hyvää lääkettä kaikenlaiseen vaivaan.
Mut oikeesti, lääkkeissä ei ole caloreita. Eli ei ne lääkkeet lihota.
Jokainen ihminen on yksilö ja eri aineet ym. vaikuttavat jokaiseen yksilöön eri tavalla. Lisäksi ei voi tietää mitä muita asioita kyseisen henkilön elämään ja terveyteen liittyy. Eikö olisi jo aika kuopata tuo fraasi mitä käytit. Lähinnä se tuo kyseisen fraasin käyttäjästä mieleen vanhoihin aikoihin jumiutuneen yksilön, jolla ei ole kapasiteettia muuttaa ajatuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
VOI OLLA IHAN VAIN TURVOTUSTAKIN KOKONAAN TAI OSITTAIN. SE __EI__ OLE LIHOMISTA EDELLEENKÄÄN.
Turvotusta kymmeniä kiloja? Hmm
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisia neuvoja vaikeasti psyykkisesti sairaille. Ei kaikilla ole mitään traumoja tai syitä jota terapiassa purkaa. Terapiassa toki voi saada psykoedukaatiota ja keinoja sairauden kanssa elämiseen.
Siinäpä ohjaa vaikka harhaisen tai itsemurhavaarassa olevan ihmisen lenkille ja ostamaan salaattia niin paranee ilman lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän lukee jo pakkausselosteessa, molemmat voipi lihottaa. Jos lekuri väittää ettei lihota niin lykkäät sille tuoteselosteet nenän alle ja lukee siitä suoraan mustaa valkoisella. Loppuu se psykiatrien valehtelu.
Psykiatria et saa lääkehaittoja myöntämään vaikka mitä tekisit. :D Ainakin jos lääkäri katsoo (potilaan puolesta) että hyödyt ovat suuremmat kuin haitat. Lisäksi itseäni on ihmetyttänyt se että näitä listassa olevia "harvinaisia haittavaikutuksia" tuntuu olevan vähän helvetin monella lääkkeiden kanssa.
T. Ei enää ikinä psykiatrian traumatisoitavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisia neuvoja vaikeasti psyykkisesti sairaille. Ei kaikilla ole mitään traumoja tai syitä jota terapiassa purkaa. Terapiassa toki voi saada psykoedukaatiota ja keinoja sairauden kanssa elämiseen.
Siinäpä ohjaa vaikka harhaisen tai itsemurhavaarassa olevan ihmisen lenkille ja ostamaan salaattia niin paranee ilman lääkkeitä.
Kyllä. Parempia keinoja löytyy paljonkin kuin nämä mielialalääkkeet. Niistä ei hyvä seuraa ainakaan mitä kuullut ympärillä kokemuksia ja oma kokemus myös. Hirveetä shaissea. Toki kaikilla vapaus tehdä se valinta itse ja sen mukaan mikä tuntuu itsestä parhaimmalle. Itse en suositte. En todellakaan.
En suosittele. * Myrkkyä on ja parempia vaihtoehtoja löytyy jos jaksaa etsiä tietoa. Nämä myrkyt vie pitkällä käytöllä vain paskempaan suuntaan eikä näitä voi suositella ikinä kenellekkään.
Ennen Escitalopramia koko elämäni alipainoinen, en koskaan painanut yli 50 kiloa. Escitalopramia pari vuotta ja paino 80 kg. Ruokahalu kasvanut äärimmilleen, en ole koskaan kylläinen ja mätän jatkuvasti jotain. Ilmankaan en voi olla eli ollaan sitten lihava.
Vierailija kirjoitti:
Sinällään masennuksen oire saattaa olla ruokahaluttomuus eli jos oire helpottaa niin onko helpommin nälkä?
No senhän tietää ihminen itse kun mietti onko syöty 200kcal/vrk vai 2000kcal/vrk ennen lääkkeitä. Ei nälkävelan tunnistamiseen tarvita niin paljoa että pitäisi ydinfyysikko olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö masennukseen vaan muuhun mt ongelmaan ja siihen vain lääkkeet auttavat.
Psykoosi?
Mulla meni ahdistukseen. Katsos kun ahdistuslääkkeet halutaan poistaa vaihtoehdoista vaikka potilaan hengen kustannuksella. Lääkäreillä ei ole motia auttaa.
Mun kaveri ainakin oli lihonu just sen parikytkiloa aripipratsolilla. Sanoi, että siitä tuli semmonen "hermostunut olo, että pitääkokoajan olla jotain, seksiä, ruokaa, jotain...". Mullekin määrättiin kerran vuosia sitte. Kävin kuukausien päästä hakeen apteekista, mutta en uskaltanu lopulta ottaa yhen yhtä pilleriä. Hyvin oon pärjänny psykoosieni kanssa, niinkuin tein jo parikyt vuotta ennen kuin mulle määrättiin siihen mitään pillereitä. Pärjään pahimpina aikoina puhumalla harhoistani ja "harhoistani" luotettaville ystäville. Välillä niitä taas ei ole harhoja... Ammatti-ihmisille ei nykyään kannata niistä puhua, koska sitten alkaa lääkkeet lääkkeet jurnutus ja sitten mua alkaa ahdistaa ja elämänpiirini kapenee. Harhoissa ja psykooseissa ja niiden kokijoissa on eroja. Jotkut päätyy viiltämään itteään tai hyppimään silloilta niitten vaikutuksesta, kyllä silloin on varmaan parempi ottaa vaikka lääkettä, jos se auttaa, vaikka vähän lihottais.
Lopetin citalopramiinin syönnin ja paino
tuli 10 kiloa alas. Tosin jouduin sittemmin
sairaalaan, koska psykoosi. Nykyisillä
lääkkeillä painoni nousi taas 20 kiloa, josta
olen laihduttanut 10 kiloa pois. Lopetin sokerin
ja karkin syömisen sekä syön normiterveellisesti.
Lääkkeissä on usein tuo, että lisäävät ruokahalua.
Lähes kaikki psykoosilääkkeet saattavat aiheuttaa painonnousua. Minäkin lihoin 15kg puolessa vuodessa , ruokailutottumukset eivät muuttuneet merkittävästi. Liikuntaa en juuri harrastanut sairauden luonteesta johtuen en poistunut juuri kotoa tai tehnyt paljon muuta kuin olin makuuhuoneessa piilossa.
mielummin 15kg ylipainoa kuin psykoosit, jos pitää valita.