Voiko ottaa 2 x 400 mg buranaa yhtä aikaa?
Kommentit (47)
Senkus otat vaikka viisi. Se on vaan Buranaa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi ottaa Burana 400mg ja Panadol Forte 1000mg.
Mutta panadolia ei, jos on ottanut alkoa (koska maksa).
Siinä 400 mg:n tablettien pakkauksessa sanotaan, että kerralla voi ottaa 1-2 tablettia, joten en ymmärrä, miksi tätä pitää edes kysyä.
Mulla toimii flunssaan (päänsärky+kuume) tai pelkkään päänsärkyyn parhaiten 600mg buranaa. 400mg ei auta mitään ja 800mg taas on tarpeettoman suuri annos.
MAKSASI VINKUU MITÄÄN FLUSSAA LIEVITTÄVIÄ PURANASSA EI OLE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3x800mg voi päivässä ihan hyvin ottaa. Sen enempää ei kannata.
Ei missään nimessä pidä suositella tuollaista annostusta muuten kuin lääkärin määräyksestä!
Hyvin voi ottaa jos tietää mitä tekee. Pienemmillä annoksilla ei välttämättä saada aina haluttavaa vaikutusta. Esim lihasjumi tai hammaskipu. Pienemmät menee kuurina hukkaan eikä rentouta lihaksia samalla tavalla.
Nimenomaan jos tietää mitä tekee. Ei pidä omin päin mennä ottamaan vaan hakeutua lääkäriin. Ammattilainen osaa arvoida juuri sinun kohdallasi mikä on oikea määrä.
Kannattaa muistaa, että monessa maassa ei edes myydä ilman reseptiä kuin 200 mg ibuprofeenia!
Voi ottaa. Reseptillä saa tuon vahvuisia = 800 mg. Otan aina itse 4002 , silloin kun otan ibuprofeenia.
Vierailija kirjoitti:
Voi ottaa. Reseptillä saa tuon vahvuisia = 800 mg. Otan aina itse 4002 , silloin kun otan ibuprofeenia.
Siis 4002 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 4002 🙃
Vielä yksi yritys: siis 4002 😉
Tuplat ja kaljaa perään. Kyllä siinä kipu hellittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3x800mg voi päivässä ihan hyvin ottaa. Sen enempää ei kannata.
Ei missään nimessä pidä suositella tuollaista annostusta muuten kuin lääkärin määräyksestä!
Reumakipuihin söin tuota annosta useamman viikon. -eri
Mulla reumakivut lähti kun lopetin vehnän syönnin ja aloitin pätkäpaaston. Burana peitti vain oireita.
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi ottaa yli 1200mg/vrk.
Aha. Lääkäri monesti määrännyt minulla 3-4 kertaa vrk 600mg.
Oispa tyhmyyteen auttavia pillereitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ottaa Burana 400mg ja Panadol Forte 1000mg.
Mutta panadolia ei, jos on ottanut alkoa (koska maksa).
Kyllä on typerää ottaa alkoholia särkylääkkeen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomioida, ettei se lääkkeen teho toimi lineaarisesti sillä tavalla kuin kuvittelet. Jos särky ei hellitä 400 mg annoksella niin tuskin 800 mg auttaa juuri enempää. Lähinnä vain haittavaikutukset lisääntyy.
Lääkäritkin määrää yleensä ibuprofeeniin kanssa yhdessä parasetamolia yhteisvaikutuksen aikaansaamiseksi ennemmin kuin pelkästään suurempaa annosta yhtä.
Höpsis. Riippuu mm. siitä, hoidetaanko lääkkeellä kipua vai tulehdusta tulehdukseen isompi annos yleensä parempi. Samoin kovaan kipuun.
2x400mg ylittää ibuprofeenin kriittisen massan, jolloin elimistössä käynnistyy hallitsematon ketjureaktio, joka johtaa sekunnin sadasosissa välittömään meltdowniin ja terminoitumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Oispa tyhmyyteen auttavia pillereitä...
Mistäs sulle niitä saataisiin 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi ottaa yli 1200mg/vrk.
Aha. Lääkäri monesti määrännyt minulla 3-4 kertaa vrk 600mg.
On hieman eri asia myös se, ottaako lääkettä omatoimisesti vai lääkärin ohjeella. Turvarajat eivät tietenkään sillä sinänsä muutu, mutta monesti menee niin, että itselääkinnässä se suositeltu raja on matalampi ja lääkärin ohjeella voi sitten ottaa turvallisesti enemmänkin.
Ja vielä parempi kun ottaa kaksi Buranaa, ehkä jopa kolme