Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneen nousu jännittää joka kerta yhtä paljon

vierailija
26.02.2023 |

Nopeus nousee, moottoreissa kierrokset kasvaa ja meteli on huumaava. Asento penkissä on taaksepäin nojaava.
Pelkään joka kerta että kone lähtee tippumaan alaspäin

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tippuukin. Katso Lentoturmatutkintaa.

Vierailija
2/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röllölöö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jännittää myös, etenkin loivat käännökset nousussa ja laskussa, kun tuntuu et kone on ihan liikaa vinossa.

Mulle auttoi kyllä lentoturmatutkinnan katsominen :D koneen asentoa saa korjattua ties millaisista sakkauksista ja vinouksista.

Myös se fakta, et lento-onnettomuudet on harvinaisia. Finnair ei oo myöskään koskaan ollut isossa onnettomuudessa.

En välttämättä uskaltais lentää jollain nepal airlines tai ethiopian airlines lennoilla.

Vierailija
4/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, vaikka olen lentänyt kymmeniä, ellen satoja kertoja. Juuri tuo nousu pelottaa aina, sydän hakkaa niin että tuntuu tulevan rinnasta läpi.

Vierailija
5/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jännittää myös, etenkin loivat käännökset nousussa ja laskussa, kun tuntuu et kone on ihan liikaa vinossa.

Mulle auttoi kyllä lentoturmatutkinnan katsominen :D koneen asentoa saa korjattua ties millaisista sakkauksista ja vinouksista.

Myös se fakta, et lento-onnettomuudet on harvinaisia. Finnair ei oo myöskään koskaan ollut isossa onnettomuudessa.

En välttämättä uskaltais lentää jollain nepal airlines tai ethiopian airlines lennoilla.

Kyllä Finnairilla on ollut isojakin onnettomuuksia. Nimen muutos ei niitä poista.

Vierailija
6/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ripulit aina housuun nousussa ja laskussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousun jälkeiset minuutit onkin lennon vaarallisimmat.

Vierailija
8/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa lentopelkoani on myös auttanut Lentoturmatutkinnan katsominen. Olen oppinut ymmärtämään paremmin koneen tekniikkaa, lennon eri vaiheita, ja sitä että oikeasti tosi monta asiaa pitää mennä samanaikaan pieleen, jotta onnettomuus pääsisi tapahtumaan. Aiemmin tapahtuneista onnettomuuksista myös opitaan koko ajan, jottei sama toistuisi, joten onnettomuuksien todennäköisyydet pienenevät koko ajan. Lennän kyllä ainoastaan länsimaisilla yhtiöillä, niihin luotan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa musiikin kuunteleminen kuulokkeilla. Ei kuule kaikkia koneen ääniä ja saa vähän ajatukset muualle.

Vierailija
10/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousun aikana tulee aina yksi sellainen vaihe, jolloin tuntuu, että kone alkaa pudota, vaikka oikeasti nouseekin koko ajan. Olen lukenut tästä jonkun selityksen, se liittyy jotenkin koneen tekniikkaan, mutta en muista .mikä se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tai meillä oli ihan tuo sama tunne: kaverin autolla lähdettiin motarilla ohittamaan eikä vauhti juuri kiihtynyt. Muu ei auttanut kuin painettin selkä tiukasti selkänojaa vastaan.

Vierailija
12/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jännittää myös, etenkin loivat käännökset nousussa ja laskussa, kun tuntuu et kone on ihan liikaa vinossa.

Mulle auttoi kyllä lentoturmatutkinnan katsominen :D koneen asentoa saa korjattua ties millaisista sakkauksista ja vinouksista.

Myös se fakta, et lento-onnettomuudet on harvinaisia. Finnair ei oo myöskään koskaan ollut isossa onnettomuudessa.

En välttämättä uskaltais lentää jollain nepal airlines tai ethiopian airlines lennoilla.

Mitä nyt viimeksi 22 kuoli, sitä edellisellä kerralla 25.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää mennä lentokoneeseen tuohon ilmaa saastuttavaan pötkylään.

Vierailija
14/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousun jälkeiset minuutit onkin lennon vaarallisimmat.

Eikö se vaarallisin vaihe ollutkaan laskeutuminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää mennä lentokoneeseen tuohon ilmaa saastuttavaan pötkylään.

Priorisoin omat hupireissut saastuttamattomuutta korkeammalle. Ei kai siihen muuta syytä ole.

Vierailija
16/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se kone ei saa jostain syystä tarpeeksi ytyä niihin moottoreihin noustakseen ilmaan? Miten tää varmistetaan?

Vierailija
17/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen aina silloin koneen vessaan lentoemännän kanssa. Nousee muukin kuin kone. Ei pelota niin paljon.

T. Ralph Fiennes

Vierailija
18/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Minuakin nousu jännittää, ei suorastaan pelota mutta jännittää, mutta silti tykkään lentämisestä, siis siitä tunteesta, en nyt varsinaisesti lentokoneessa ahtaasti istumisesta vaan siitä pilvien yllä kiitämisestä, lintuperspektiivistä, vuorten yli lentämisestä erityisesti. Tsemppaan itseäni sillä, että nousu on se pakollinen paha ennen kuin pääsee fiilistelemään.

Myöskin oman jännityksensä ääneen sanominen helpottaa. Kanssaihmiset ovat yllättävän empaattisia ja samanlaisia jännittäjiä on joukossa paljon.

Vierailija
19/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousu ja lasku ovatkin vaarallisimmat hetket matkalla

Vierailija
20/61 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menen aina silloin koneen vessaan lentoemännän kanssa. Nousee muukin kuin kone. Ei pelota niin paljon.

T. Ralph Fiennes

Vieläkö sä sitä muistelet. Eikö siitä ole jo parikymmentä vuotta aikaa.

T. Lentoemäntä💋

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän