Miten rivarissa saa vedet poikki?
Hana pitäisi vaihtaa, mutta pääkatkaisijaa ei löydy.
Kommentit (20)
Kyllä joka hanassa pitäisi olla sulku itsessään, ei tarvitse pääkatkaisijaa. Toki senkin sulkeminen tuo lisää turvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysy isännöitsijältä, tai yleensä hallituksen jäsenetkin tietää, missä sulku on. Yleensä jossain yleisissä tiloissa. Etkä tietenkään voi mennä katkaisemaan vettä tuosta noin vaan, koska se yleensä katkeaa muistakin asukkailta samalla. Siitä pitää ilmoittaa ennakkoon.
Ja höpö. Siellä oman tiskialtaan alla on sulku. Tai sitten ennen hanaa on sulku putkessa het seinän vieressä.
Taitaa AP trollata, toivottavasti. Ammattimies ei käyttäisi sanaa "pääkatkaisija" vesiputkihommissa...
Asuntokohtainen usein kylppärin alakatossa.
AP, jos tietosi on noin huonot niin älä koske koko hanaan.
Meillä on lämminvesiboilerin päällä vesimittari ja sulku.
Vanhoissa taloissa ei ole välttämättä kuin koko talon sulku pannuhuoneessa tai jossain yleisessä tilassa.
Hallituksen PJ väittää, ettei hanaa saa itse vaihtaa. Voiko olla näin? Haluan sähköisen hanan. Aika kalliiksi tulee putkimies. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko hana helppo vaihtaa? Ap
Yhtiössä et saa itse vaihtaa hanaa.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen PJ väittää, ettei hanaa saa itse vaihtaa. Voiko olla näin? Haluan sähköisen hanan. Aika kalliiksi tulee putkimies. Ap
Et saa vaihtaa itse. Ja asioiden haluaminen usein maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap voi tulla tuhat kertaa kalliimmaksi. Rippuu vesivahingon laajuudesta.
Kyllä saa itse tehdä vesihommat omassa kodissa, ei ole luvanvaraista putkiasennus. Ihmiset sekoittaa aina LV-ilmastointi lupiin, jotka ovat luvanvaraisia.
Tää on vartin homma, eli sahalla/ leikkureilla katkaiset hanan juuresta putken ja tulppaat sen roiskuvan veden siitä teipillä, sitten uusi hana tiskipöytään ja puristat letkun hanan uuteen liittimeen.
Vierailija kirjoitti:
Se ei voi tietää kuka hanan on vaihtanut. Sen kuin vaihdat itse, se on helppo homma. Vesi poikki, hana pois ja uusi tilalle. Monesti hanan alla niissä putkien päissä mistä vesi tulee on pieni meisselillä käännettävä vipu jolla veden saa poikki.
Joskus voi olla että vanhan hanan liittimet on eri kokoiset kuin uuden jolloin väliin tarvitsee kierre-adapterin. Ja kierteisiin pitää laittaa sitä valkoista putkistoteippiä mikä estää veden tihkumisen ulos välistä.
Riippumatta siitä saako vesikalusteita vaihtaa taloyhtiössä itse (ei saa), sun lähtötiedoillasi en kyllä lähtisi vaihtamaan edes tavallista hanaa uuteen, saatika että jonkin sähköisen siihen virittelisin. Kutsu suosiolla se putkimies, niin selviät vähemmillä vahingoilla. Ajattele edes naapureitasi.
Vesihana on tiputtanut jo pidemmän aikaa, joka on aiheuttanut unettomuutta ja spontaania housuihin ripulointia äänekkään rutinan säestämänä. ap
Palokunta voi tulla nopeastikin imemään vettä ja huoltomieskin samana päivänä sulkemaan vesilinjan.
Rohkeast vaan, työ tejijäänsä neuvoo.
Vierailija kirjoitti:
Riippumatta siitä saako vesikalusteita vaihtaa taloyhtiössä itse (ei saa), sun lähtötiedoillasi en kyllä lähtisi vaihtamaan edes tavallista hanaa uuteen, saatika että jonkin sähköisen siihen virittelisin. Kutsu suosiolla se putkimies, niin selviät vähemmillä vahingoilla. Ajattele edes naapureitasi.
Miksi sen pitää olla nimenomaan putkiMIES, eikö nainen kelpaa? Vai meninasitko hanan vaihdon lisäksi panna sitä samalla?
Ruuvaat sen hanan vaan irti ja pistät nopeasti uuden tilalle. Niin tekee tosi putkimiäs. Tai -nainen.
Kysy isännöitsijältä, tai yleensä hallituksen jäsenetkin tietää, missä sulku on. Yleensä jossain yleisissä tiloissa. Etkä tietenkään voi mennä katkaisemaan vettä tuosta noin vaan, koska se yleensä katkeaa muistakin asukkailta samalla. Siitä pitää ilmoittaa ennakkoon.