Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autoalalle opiskelemaan ilman ennen aikaista osaamista?

hukassaolevaopiskelija
25.02.2023 |

Moi! Yhteishaut ovat alkaneet ja olen kuumeisesti miettinyt, mihin menisin opiskelemaan. Kiinnostus heräsi aloittaa opinnot automekaanikoksi tai autokorinkorjaajaksi. Ongelma on, että minulla ei ole mitään ennen aikaista osaamista. En tunne auton osia tai tiedä asiasta mitään.. Uhka vai mahdollisuus hakea sinne silti? Pitäisikö minulla olla jotain ennen aikaista osaamista? Mistä sitä saisin? Kertokaa ajatuksia, olen ihan hukassa asian kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan enää käytä kertaakaan sanontaa ennen aikaista. 

Vierailija
2/6 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovempaa työtä se sulta vaatii kuin niiltä jo jotka osaavat. Mutta kai ne siellä opettaa. Ja voithan soittaa esimerkiksi amiksen opolle ja kysyä. Amislinjaa on onneksi suhteellisen helppo vaihtaa kesken, jos ensimmäinen valinta menee pieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatillisena opettajana sanon, että hyvä ettei sinulla ole kokemusta, koska silloin sinulla ei ole myöskään vääriä työtapoja valmiiksi opittuna.

Jos ala kiinnostaa, niin hae ihmeessä opiskelemaan. Opit koulussa sen mitä pitääkin kun olet aktiivinen.

Vierailija
4/6 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä jos ala kiinnostaa! Siksihän sinne kouluun mennään, että siellä opitaan! Kiinnostunut ja motivoitunut ihminen oppii kyllä, kun opetetaan.

Vierailija
5/6 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenaikainen = liian varhainen, etuajassa oleva.

Vrt. Ennenaikainen synnytys.

Vierailija
6/6 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä tarvittaisiin EDELTÄVÄÄ osaamista alalta, se olisi hakuehdoissa eikä olisi amiskoulutus.