Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Sisä-Suomen poliisilaitos toi järkyttävät luvut julki: neljässä vuodessa alle 18-vuotiaiden tekemien rikosten määrä on lisääntynyt 80 prosenttia.

Vierailija
25.02.2023 |

Ihmiset ovat joutuneet katuryöstöjen kohteeksi isoissa massatapahtumissa erityisesti pimeään aikaan. Kyseessä ovat alaikäisten kohdistamat rikokset aikuisiin ja samanikäisiin. Katuryöstöt lisääntyivät trendiksi viime kesänä ja syksynä. Hittisaaliita ovat merkkituotteet ja jopa kengät ihmisiltä kaduilla.
Erityispiirre rikoksissa on ollut nöyryyttäminen, mikä on esimerkiksi puhelimella videoimalla toteutettu ja sen jälkeen kuvaa on levitetty, Sisä-Suomen poliisilaitoksen poliisipäällikkö Mikko Masalin sanoi tiedotustilaisuudessa.
Järkyttävää!!!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muu yhteiskunta muuttuu hirveällä vauhdilla, mutta rikoslait on jostakin 70-luvulta asenteineen? Silloinhan rikoksentekijä nähtiin yhteiskunnan uhrina ja oltiin lempeitä tuomioissa. Tämä on ihan järjettömän lapsellinen ja typerä asenne, jonka vuoksi esimerkiksi Koskelan pojat pääsi murhasta 3 vuoden istumisella. Puhumattakaan noista rikoksenuusijoista, joista osa on tappanut useamman kerran. Miksi tämä ei muutu?

Koska raha. Vankilapäivät maksaa ja kukaan ei halua laittaa siihen rahaa. Tämä sotii kyllä omaa oikeustajuani vastaan, mutta niin se vain on. Siksi tätä keskustelua käydään samalla tavalla 20 vuoden päästäkin ja häikäilemättömimmät yksilöt käyttävät systeemiä hyväkseen.

Uusijoilta nirri pois.

Vierailija
42/48 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeudellista ikärajaa täytyisi laskea. Ja maassa maan tavalla, muuten karkoitus koskien useampaa sukupolvea.

Vierailija
44/48 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy työttömyysturvaan tehdyt leikkaukset lasten ja nuorten vanhemmille.

Itse en liiku kodin ulkopuolella, koska ei ole rahaa käydä missään. On vain määräaikaisia töitä silloin tällöin.

Luen sitten vain lehdistä mitä muille on käynyt.

Vierailija
45/48 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en liiku kodin ulkopuolella, koska ei ole rahaa käydä missään. On vain määräaikaisia töitä silloin tällöin.

Ei voi lähteä edes baariin, kun taksi on kallis. Kuka nainen uskaltaa yksin kävellä kotiin.

Olen kotona, teen käsitöitä, ruokaa ja sisustan.

Vierailija
46/48 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi lähteä edes baariin, kun taksi on kallis. Kuka nainen uskaltaa yksin kävellä kotiin.

En tiedä ovatko viranomaiset huomanneet, että tietyt naiset ovat olleet poissa katukuvasta jo pitkään. Hyvä, että kaupungissa tiedetään edes, että he ovat olemassa, heitä et löydä baareista, pubeista, ravintoloista, jääkiekko-otteluista, et mistään.

Vierailija
47/48 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ovatko viranomaiset huomanneet, että tietyt naiset ovat olleet poissa katukuvasta jo pitkään. Hyvä, että kaupungissa tiedetään edes, että he ovat olemassa, heitä et löydä baareista, pubeista, ravintoloista, jääkiekko-otteluista, et mistään.

Minulla on kokemusta 10 miestä vastaan 1 nainen. En kerro miten selvisin, mutta ulkona en ole sen jälkeen käynyt ja tuosta on jo 10 vuotta.

Vierailija
48/48 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo onkin todettu, some on varmaan ratkaisevin tekijä tässä asiassa. Some pursuaa väkivaltaa; alistavaa väkivaltaa, ryöstöväkivaltaa, vahvimman oikeutta ja helppoja pikavoittoja. Tämä uppoaa tietynlaisiin nuoriin kuin häkä ja kun tällaiset on porukassa, tuloksena on katastrofi. Epäilemättä ja varmasti aika merkittävässä määrinkin mukana on ulkomaalaistaustaisia, mutta on aikamoista älyllistä epärehellisyyttä ja pään puskaan työntämistä kuvitella, että kaikki on heistä lähtöisin ja ongelma olisi niin yksinkertainen. Ei ole. Se on helppoa poliittista äänten kalastelua ja sama tilanne vaan jatkuu ja jatkuu.

Yhteiskunnan pitäisi elää ajassaan. Tuomioiden on oltava nopeita ja katkaisevia. Briteissä huligaanit saa ikkunan rikkomisesta 3 kuukautta ehdotonta vankeutta ja se lähdetään istumaan heti eikä odotella vuosikausia eri oikeusasteissa. Reagointiaika oikeudella on muutamia viikkoja. Sama pitäisi olla Suomessa. Mutta kun se maksaa. Ja siksi annetaan mieluummin ehdollista tai sakkoja, jotka ei meinaa noille nuorille mitään.

Tanskassa karkotetaan musl... eikun ulkomaalainen perheineen. Siellä on demari pääministerinä.

Miksi jankutat sitä ulkomaalaista joka asiaan? Miten ne valkoiset pojat? Kuten Koskelan pojat. Mitä niille tehdään. Sinulla on jäänyt levy päälle. Ongelma ei poistu persupopulismilla.

Kerrohan nyt sitten, miten ongelma poistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi