Voiko mielialalääkitys alkaa vaikuttamaan nopeasti?
Onko kenelläkään käynyt niin vai meneekö aina se pari viikkoa vähintään, ennen kuin vaikutukset alkavat?
Kiitos!
Kommentit (7)
ja lääkkeet aloitin maanantaina.
Suvussa ainakin yhdellä ollut maanisdepressiivisyyttä.
Vierailija:
lääkkeestä riippuen. Nopea vaikutus on harvinaista. ja nyt en puhu mistään kuvitteellisesta hyvänolontunteesta vaan todellakin kemiallisista muutoksista. Nopea vaikutus ei aina ole positiivista, voi vetää ylikierroksille ja menettää yöunet täysin.
t: nopean vaikutuksen itse kokenut
ohi, kun elimistö tottunut lääkkeeseen?
mulla nyt mennyt Cipralex 6 päivää, ja olo aivan kauhea, toivottavasti kohta helpottaa. Tärisyttää, väsyttää ja päätä särkee koko ajan.
Kävin nimittäin viikon välein kontrolleissa. Itsekin olin samaa mieltä. Minulla vaikutus alkaa jo ihan parissa päivässä. Ei sillä väliä, vaikka olisi aluksi pelkkä plasebovaikutuskin. Vaikutus sekin on.
Myös minulta on aluksi usein yöunet lyhentyneet. Se tasoittuu myöhemmin.
meinaa nukahtaa uudestaan? Tai että illalla ette meinaa saada unesta kiinni? Paljonko unet ovat lyhentyneet?
Terv. ap, joka ottaa lääkkeen aamulla eikä meinaa saada unesta kiinni illalla
lääkkeestä riippuen. Nopea vaikutus on harvinaista. ja nyt en puhu mistään kuvitteellisesta hyvänolontunteesta vaan todellakin kemiallisista muutoksista. Nopea vaikutus ei aina ole positiivista, voi vetää ylikierroksille ja menettää yöunet täysin.
t: nopean vaikutuksen itse kokenut