Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkakohon moni matkustaa Helsingistä klo 1:20 lähtevällä bussilla Ouluun tai Rovaniemelle?

Vierailija
24.02.2023 |

Ei taida olla ihan ykkösvaihtoehto?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan se on perillä?

Vierailija
2/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan se on perillä?

Oulu 10:40

Rovaniemi 14:30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin ei ykkösvaihtoehto? Tuohan on tosi hyvä vaihtoehto sellaiselle, jolla on hyvät unenlahjat ja persaus kestää. Esim. Ouluun voisin tosiaankin matkustaa tuollaisella.

Vierailija
4/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauan kestää. Jos uskaltaa ja pystyy nukkumaan bussissa, voi olla hyvä vaihtoehto.

Vierailija
5/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä ihmisiä jotka ovat sillä menneet. Ei niitä kyllä montaa ole.

Vierailija
6/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin ei ykkösvaihtoehto? Tuohan on tosi hyvä vaihtoehto sellaiselle, jolla on hyvät unenlahjat ja persaus kestää. Esim. Ouluun voisin tosiaankin matkustaa tuollaisella.

Ehkä joo, mutta aika myöhäinen aika lähteä. Joku sellainen klo 22 ja perillä Oulussa klo 7 olisi parempi.

Vierailija
7/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei, jos se on juuri sopivasti perillä jne.

Ei kai se bussissa istuminen päivällä yhtään sen hauskempaa ole. Ja jos pystyy nukkumaan, niin mikäs siinä.

Vierailija
8/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus, kuljettaa lähinnä illalla noudettua Matkahuollon rahtia pohjoiseen? 

Vierailija
9/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista vuoroa ylläpidettäisi, jos siitä ei olisi matkustajia.

Vierailija
10/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joo, mutta aika myöhäinen aika lähteä. Joku sellainen klo 22 ja perillä Oulussa klo 7 olisi parempi.

Toiset on yökyöpeleitä.

Ja ei kai noita ihan jatkuvalla syötöllä edes mene.

Itse kävin syksyllä bussilla tuollaisen reissun, enkä kyllä muista montako vaihtoehtoa oli.

Miten se eroaa siitä että pitää herätä neljältä ehtiäkseen johonkin aamuviiden autoon...

Vierailija
11/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin itse kuitenkin junan, nopeammin perillä. Hyvillä unenlahjoilla voi matkustaa normaalissa päivävaunussa, tai vielä mielummin nukkumavaunussa.

Vierailija
12/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja on varmaan tosi suosittu kuskien parissa. Joutuvat arpomaan voittajan innokkaiden joukosta.

Vierailija
13/31 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut Jyväskylään tuolla bussilla ja kyll siinä jotkut jatkoivat eteenpäinkin

Vierailija
14/31 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran matkustajia tulee Helsinki-Vantaan lentoasemalta keskiyöllä saapuneita lennoilta. Itsekin sieltä kyytiin nousseena.

Vierailija
15/31 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jostain päin kai ne aikataulut on laadittava. Ja sitten sovitellaan kuskien työaikoihin.

Ehkä ne auto ja kuski ovat kymmeneltä matkalla kohti Helsinkiä, sitten kuskin tauko tms.

Vierailija
16/31 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linja on varmaan tosi suosittu kuskien parissa. Joutuvat arpomaan voittajan innokkaiden joukosta.

Oisko sitten ihan ammatinvalintakysymys että kuka ajaa näitä kaukolinjoja.

Siinä tuskin on paljoa mahdollisuuksia valita vuoroja, ne varmaan on miten nyt sovittelevat parhaiten.

En tiedä miten nämä toimivat, mutta jos kuski vaihtuu esim. Jyväskylässä, siellä täytyy Oulusta tulleen olla valmiina jatkamaan takaisin?

Vierailija
17/31 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jostain päin kai ne aikataulut on laadittava. Ja sitten sovitellaan kuskien työaikoihin.

Ehkä ne auto ja kuski ovat kymmeneltä matkalla kohti Helsinkiä, sitten kuskin tauko tms.

Kun itse olin kyydissä niin kuljettaja vaihtui muistaakseni Jyväskylässä, jossa oli pidempi tauko.

Olin kyydissä viimeksi maaliskuussa 2020 kun palasin ulkomailta Suomeen. Ihmetyksekseni ei paikalla ollut mitään koronatestausta. Siitä vaan linjurin kyytiin kaikki matkustajat. No, nyt tuo kaikki on jo historiaa.

Vierailija
18/31 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin kyydissä niin kuljettaja vaihtui muistaakseni Jyväskylässä, jossa oli pidempi tauko.

Olin kyydissä viimeksi maaliskuussa 2020 kun palasin ulkomailta Suomeen. Ihmetyksekseni ei paikalla ollut mitään koronatestausta. Siitä vaan linjurin kyytiin kaikki matkustajat. No, nyt tuo kaikki on jo historiaa.

Joo ainakin tietyllä firmalla matkustaessa kuski vaihtuu Jyväskylässä. Ei se tauko kyllä kovin pitkä ollut kun itse matkustin.

Ei kai tuollaisia koronatestauksia Suomessa missään ole ollut... oli syksylläkin niiskuttajia bussissa, sairastuin sitten itsekin.

Vierailija
19/31 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ainakin tietyllä firmalla matkustaessa kuski vaihtuu Jyväskylässä. Ei se tauko kyllä kovin pitkä ollut kun itse matkustin.

Ei kai tuollaisia koronatestauksia Suomessa missään ole ollut... oli syksylläkin niiskuttajia bussissa, sairastuin sitten itsekin.

Tilanne oli toinen kolme vuotta sitten. Meitä oli paljon matkustajia eri puolilta maailmaa ja epidemia oli vasta alkanut. Mutta siitä vain kaikki samaan linjuriin. Kyllähän niitä lentoaseman saapuvien matkustajien koronatestauksia tuli myöhemmin keväällä 2020. Ja tauko Jyväskylässä oli ihan kohtuullisen pitkä. Hyvin ehti kahvitella ja jaloitella.

Vierailija
20/31 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin verran matkustajia tulee Helsinki-Vantaan lentoasemalta keskiyöllä saapuneita lennoilta. Itsekin sieltä kyytiin nousseena.

Just. Toi on ainoa tapa päästä myöhään tulevalta lennolta Jyväskylään/Ouluun/Rovaniemelle suht näppärästi. Monta kertaa olen Rodoksen lennolta juossut tuohon bussiin. Vaihtoehtona odotella yö kentällä ja kotiutua junalla, joka lähtee aamulla vasta 7-8 aikoihin.