*** Toukot keskiviikkoon***
Kommentit (22)
Meinasin jo melkein aloittaa uuden viestiketjun, kun en mukamas tätä löytänyt.
Mulla vaan sairauslomaviikko jatkuu... Kävin viemässä esikoisen kahdeksalta hoitoon ja kun pääsin kotiin niin simahdin sohvalle ja nukuin 2 h. :) On se jännä, kun just aamulla/ aamupäivällä iskee ihan hurja väsy, mut nythän se on onneksi hyvä mahdollisuus koisata. Tajusin just, etten ole oksennellut tällä viikolla.. Jejj! (Kannattikohan mennä sanomaan? :) )
Eilen hermostuin kaameaan sekasotkuun täällä ja päätin siivota oikein kunnolla. Siivosin sitten kaappejakin ja sen jälkeen huomasin olostani, että olisin voinut kenties tehdä hieman pintapuolisemmankin siivouksen. Tyhmä ku sairauslomalla riehuu. :P No tulipahan siivottua.
Hirmuisen sumuinen ja ikävä keli tuolla. Pitäisi kohta työntää nenä sinne, kun tuota koiraa on ulkoilutettava säällä kun säällä. Toisaalta ihan hyvä, raittiista ilmasta tulee aina pikkuisen parempi mieli.
Mukavaa päivän jatkoa!
T:Marjoska, Leevi 2v ja " nöppönen" 17+1
.mäkin haluan piparkakkuja.. tai ainakin piparitaikinaa!!! :P
Hoh hoijaa... nukuin eilen kuumeen kourissa koko päivän. Kaikki valveilla oloaikani tuhlasin miettien miten kuume vaikuttaa pikkuiseen masussa ja kuinka meidän häät tulee onnistumaan. Kauhea stressi kun tajusi että enää kaksi kuukautta aikaa, ja juuri mitään ei ole saanut tehtyä. Tähän mennessä stressitaso onkin ollut alhainen kun on vaan vauvajutut pyöriny päässä:)
Tsemppiä ja voimia Keijo.Annikille tähän päivään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voimaa tosiaan kaikille muuttajille ja jaksamista Onnipapusen nappulalle. Toivottavasti ei sairastu pahasti, ettei teidän matkustukset kärsi!!!
Paljon lepoa ja juotavaa:) olipas harvinainen neuvo...;)
Itellä olo on jo selkeesti parempi. Ruumiinlämpö oli taas normaali 35.. mitä nyt vähän päässä huippaa ja koko selkä-niska-hartia seutu on kuin hakatulla.. yökin meni pyöriessä että miten tuon selän kanssa nukkuu.
Mies oli eilen ihana, kun tuli töistä. Tiesi ettei mikään perusruoka maistu kuitenkaan, saatikka sitten sairaana. Toi mukanaan pizzaa ja kermavaahtomunkkeja:) voi miten pienellä saa toisen onnelliseksi. Lupasi vielä oman munkkinsa mulle täksi päivää. On se vaan ihana <3
Mulla on vähän sama juttu, etten ymmärrä rauhottua ollenkaan. Siivoan kuin hullu ja sitten tulee kamala olo. Epäilen tämän kuumeenkin olleen vain sitä. Mulla on nyt alkuraskaudessa ollu jo kolme tällästä yhden päivän kestävää kuumepiikkiä. Neuvolassa epäilivät ruokamyrkytystä, ja pitää mennä joihinkin vasta-aineverikokeisiin, mutta itse olen puhtaan väsymyksen kannalla. En ymmärrä miten sitä ei osaa ollenkaan ottaa rauhassa. Yksikin päivä kun mulla oli vihdoin vapaata, mies yllätti mut ruokkiksella siivoomassa raivon vallassa vaatekaappia ja ruokakomeroita, vaikka mun piti vain levätä. Sunnuntainakin siivosin monta tuntia..pesin jopa vessan seiniä, ennenkuin tuli niin totaalinen väsy, että makasin sohvalla loppupäivän.
Huomenna olisi neuvola taas. On se aina ihana mennä kuuntelemaan sydänääniä:)) taas hiipii pelko, että jos ei kuulukkaan...pois tuollaset mielestä. Perjantaina tulee mun kaaso pistään muhun vähän vauhtia: käydään kattomassa hääkukat, kengät, alusvaatteet ja kutsukorttivärkit. Iltapäivä pitäis tehdä kutsuja. Hääpuku pitäis kans viedä jo korjuuksille. Vaikka eihän ne vielä osaa sille mitään tehdä kun ei tiedä paljonko tuo maha 26 viikkoon mennessä kasvaa:) menee varmaan melko viimetippaan sen korjailu.
No nythän tulis tekstiä taas kunnolla. Ei oikein huvita mennä koirulin kanssa pihalle..on niin rapaista ja kurjaa:(
Mutta aurinkoista mieltä ainakin kaikille tähän keskiviikkoon:)))
Mirage puplin kanssa 15+4
KEIJO.ANNIKILLE täälätkin vielä tsemppiä sikiötutkimukseen!! :D
ONNIPAPUSEN lapsukaiselle paranemista ja toivotaan ettei kovin kipeäksi tule ettei matkustaminen käy vaikeaksi. Ja tietenkin HYVÄÄ MATKAA jo nyt toivotan,jos vaikka en enään muista myöhemmin;)
Mitäs muuta pitikään...luin pikaisesti viestit läpi...eilenkin kävin lukemassa,mutten ehtinyt kirjottamaan(vai kirjotinkohan jotain?) no kuitenkin....eilen oltiin melkein koko päivä menossa. oltiin ensin perhekerhossa ja sitten päivällä vielä käytiin kyläilemässä lapsiperheessä:D oli oikein mukavaa!!! ja tänään mulla oli kylässä työkaveri vauvansa kanssa:) tai eihän nää enään mitään vauvoja ole,mutta pikkasen nuorempi tyttö oli kuin meidän poika. oikein mukavaa oli kahvitella ja nuo pikkumenijät saivat leikkiä!! nyt sitten väsyneenä poika nukkuu rattaissa!!
joku jo kirjottikin tästä tympeästä säästä....inhottavan pimeää:( ja kaikki lumet sulanu:( ei oo yhtään kivaa!! nytkin saa olla valot päällä vaikka kellokaan ei oo paljon mitään!koko päivänä ei oo kyllä päivä valjennut niin hyvin et olis sisällä ollut oikein kunnon valosaa=(
jep...omaan napaan ei kuulukkaan edelleenkään mitään uutta! liikkeitä kovasti jo kuulostelen,mut ei oo miään selviä/varmoja vielä.
mukavaa keskiviikkoa kaikille sateesta ja hämärästä huolimatta:D
toymama 14+5
Pimeetä on täälläkin. Täysi valaistus päällä, ihan kun illalla. Lumi kyllä valaisis kivasti. Eniten säälittää toi poitsu, kun haen sen tarhasta, niin siellä on ihan pimeetä ja märkää. Lunta on tarhan pihalla yks kasa, jota ne lapset eilen vimmatusti kaivoi :) Ennen neljää ei saa hakea poikaa, kun muuten tulee huuto, että tulin liian aikaisin ja leikit jäi kesken :)
Keijo.annikille voimia tämän päivän koitokseen. On varmaan tosi rankkaa henkisesti. Joku mainitsikin, että teillä olisi nyt viikonloppuna muutto. Ethän sitten tosiaan kanna mitään.
Onnipapuselle hyvää matkaa. Toivottavasti olette koko perhe lähtöpäivänä kunnossa. Me sitten kerrotaan tärkeimmät uutiset kun palaat takaisin.
Maya, pysy ihmeessä tällä. Mun mielestä ainakin olisi tosi kurja vaihtaa enää pinoa. Ja tosiaan, eihän sitä tiedä koska se vauveli tulee. Meilläkin viimeksi heitti melkein neljä kuukautta :)
Tyttöset hyvät, rauhoittukaa nyt sen siivoamisen kanssa, jos ette ole kunnossa. Mullakin polttelee hirmuisesti kaikki hommat, mutta olen saanut pidettyä itseni kurissa. Tänään ajattelin varovasti alkaa pestä vanhoja vaunuja. Sitten laitan ne lakanan alle, jotta pysyy siistinä. Olen siis säästänyt noita poitsun vanhoja yhdistelmiä, kun ne on niin ihanat :)
Olo on edelleen oikein hyvä. Tänään on taas uusi viikkokin alkamassa. Ja tasan viikko ultraan.
Laru rv 13+0
ulkona ja sisällä.. Mulla on nimittäin pää kipeä.. =( Aamupaivällä oltiin neidin kanssa avoimessa päiväkodissa, silloin pääkipu ei vielä ollut näin paha. Äsken nukuin pienet päiväunetkin kun neitikin on nukkumassa, muttei mennyt kipu ohi. Samoin ala-vatsassa on tuntunut viiltelyjä muutamana päivänä. Jos esim sängyssä kääntää rivakasti kylkeä niin repäisee ilkeästi! Selkäkin on oireillut.. Jos joudun paljon laittamaan neitiä turvaistuimeen tai muuta tekemään/nostamaan huonossa asennossa niin sen saa sitten tuntea illalla selässään! Tänäänkin kerhossa oli joku temppu-rata mitä piti tietenkin neidin kanssa mennä ympäri uudestaan ja uudestaan selkä vääränä! =) Illalla taatusti jomottaa...
Lisäksi tänään täytyy mennä hammas-hygienistille joka laittaa uudestaan mun hammaskorun kiinni.. se irtosi sunnuntaina ihan yht äkkiä kun vaan sohvalla katoin telkkaria! Onneks en nielassu! Inhottaa vaan kun turhaa vaivaa raahautua sinne uudestaan. Toivottavasti tälläkertaa pysyy! Seuraavalla kerralla ei varmasti käy yhtä hyvä tuuri, etten nielase sitä!!
Että sellainen vali-vali päivä mulla tänään...
-Alpukka rv16+3/16+6 & " Pinsku" 1v2kk
...toin kaiken oman valituksen keskellä kysyä, että mikäs ultra larulla ja onnipapusella on? Jos nyt enään oikein muistan larulla viikkoja 14 ja onnipapusella 16+2? MINÄKIN HALUAN TAAS ULTRAAN!
-Kateellisena Alpukka...=)
onpas ulkona tosi synkeä ja kostea ilma :( ei tosiaan innosta mm. koiran kanssa mennä tuonne likahiekkaan kävelemään. Meidän Capo on sellainen " jenkki kokkeli" ja karvoja on, voi verrata lakasukoneeseen!
heh Mirage84:lla on hullu siivousvimma :| taitaa olla sitä pesänrakentamis- ja -kohentamisviettiä :) Ota nyt kuitenkin vähän aikalisää, tosin voi olla helpommin sanottu kuin tehty, kun on häätkin tiedossa.
Katselin sitä muumipiparkakkutaloa, vai on siinä väkertämistä hmm.... taidan sitten päätyä tuohon viime vuona ostamaan ihan norm. piparkakkutaloon :)
Joulua odottelen kovasti (en kylläkään rahan menoa), tekisi mieli koristella ja laittaa kynttilöitä ulos. Tulisi nyt edes vähän lunta, että peittäisi tuon karmean harmauden ja saatiasiin vähän valoa. Ne tilpehöörit pitäisi vain ensiksi kaivaa tuolta varastosta. Mietin, että jaksaisikohan sitä tehdä itse joulukortit, kun päiväkerhossa niitä vähän askarreltiin (iski askartelukärpänen). Tiimarissa ja askarteluliikkeissä on kaikkia aivan ihania koristeita jne....
(.) ei mitään ihmeellistä, joten heipäheii
t: susanna
Hei taas,
sumuista ja sateista täälläkin. Jäimme aamupäivällä 1,5v:n kanssa sisälle kun hän on räkäinen ja yskäinen, mutta isompi touhusi hiekkiksellä (jonka päällä vielä vko sitten oli 50cm lunta...) 1,5h.
Saimmepa oikein sämpylöitä leivottua isomman kanssa kun pienempi oli jo päikkäreillä. Nyt nukahti isompikin, saa nähdä miten paljon nukuttaakaan kun on niin pimeää!
Alpukka; mä oon siinä yhdessä tutkimuksessa mukana, siksi menen huomenna toiseen ultraan ja sitten reissun jälkeen pääsen rakenneultraan. Normaalistihan Tampereen kaupunki ei maksa kuin yhden ultran joko np tai rakenne.
Onneksi sain pojan oloa helpotettua, kun löysin kaapista nenä friidan, sen imuletkun. Ja poika antaa onneksi sillä niistää, nauraa vaan kun räkä rohisee putkiloon :)
Mittasin kuumeenkin, pyllystä tuli lukemaksi 37,9, joten aika normaali taitaa olla, kun tuossa leikkii koiran kanssa..
Kaikille sairastelijoille pikaista paranemista!
Ja Larulle onnea ekaan ultraan :)
OP
***** vettä sataa ja pimeää! Ei tykkää yhtään kyl.
Mistä ihmeestä teil riittää tota energiaa? Tulkaa ihmees meillekki leipoo ja siivoo! =) jaksa tehä mitn mitä ei oo täysin pakko! Nytki muksu päikkäreil ja vois jotain tehä,mut kömmin kyl itekki nukkumaan..
Alotin vitamiinejen lisäks rautatabletit tänään,jospa ne auttas ja ei ois nii vetelä olo aina.
Paranemisia, jaksuja ymym
rv 15+0
Alpukka, mulla on vasta se np-ultra ens viikolla :) Nyt on viikkoja tasan 13+0 ja sillon 14+0 eli aikas myöhään sain ajan. Siinä on kuitenkin samalla se kohdunkaulan tilanteen tarkistus ja aika on lääkärille, joten sen takia se varmaan on mennyt niin myöhäseksi. Olen kyllä siis käynyt kahdesti siellä yksityisellä vko 7 ja 10, ekalla kerralla kattomassa onko elämää ja tokalla niiden suppareiden takia. Kumpikin käynti on ollut tosi pikanen, enkä ole saanut ihailla vauvaa. Sen takia odotan mielenkiinnolla ensi viikkoa. Ja siis tietysti haluan tietää mikä se kohdunkaulan tilanne on ja muut tärkeämmät jutut.
Mä muuten aloin täällä jo pestä noita mun vaunuja. Nyt on koppa ja kuomu pesty. Huomenna pesen sitten istuinosan päälliset ja itse rungon. Ei mahdu kaikki kuivumaan samaan aikaan. Ei ollut muuten ihan helppo pestä kuomua ja kopan pohjaa, kun nehän on käsitelty hylkimään vettä. Osan osista sai koneeseen. Vähän jännittää millasina ne tulee sieltä ulos :)
Tietääkö kukaan missä on pk-seudun H&M:n paras mammavaate- valikoima. Mä kävisin etsimässä niitä verkkareita ja ehkä jotain t-paitaa. Jumbosta en niitä verkkareita siis löytänyt. Netissähän ne olis, mutta on tyhmä maksaa se lähetyskulu yhtien housujen takia. Mites Itis tai Aleksi?
Mitä ihmettä mun piti vielä kommentoida...
Laru rv 13+0
Mä tein kanssa joskus vuosia sitten sellasen. Jossain lehdessä oli kaavat. Se oli kyllä tosi vaikee saada kasaan ja sittenkin katto jäi vähän vinkuraksi. Tein kaikkia niitä hahmojakin sitten ja oikein sokeri+elintarvikeväreillä maalailin ne. Ihan hullun hommaa. Silloin meillä ei ollut vielä lapsia ja jaksoin väkertää kaikkea. Oli se kyllä kivan näkönen. En tiedä söikö sitä ikinä kukaan, kun varjelin sitä niin pitkään ja sitten se on varmaan ollut jo ihan pölynen, yök.
En siis ajatellut tehdä sitä enää uudestaan. Vaikka nyt näin jossain mainoksessa, että valmiit muotitkin olisi olemassa.
Laru... taas
Kävimme sitten Naisten klinikalla...Ensinnäkin minua kirjeessä vannotettiin olemaan jo yhdeksältä labrassa ja aika olis 11.10. Olimme hyvissä ajoin, mutta eipä olis tarttenutkaan mennä labraan, jus joo. No lupasivat ottaa kymmeneltä, että joinpa vettä sitten siihen malliin kun rakko piti olla täynnä. Kello hiipi jo yhtätoista ja olo oli tuskaa, en edes miestä päästänyt vessaan, sai kärsiä minun kanssa. Pääsimme sitten annetulla ajalla ultraan kuulemaan, että istukka on niin takaseinässä ettei näytettä voi ottaa. Kahden viikon pästä lapsivesitutkimukseen, tervetuloa.
Nähtiin tietty masulainen siellä huiskamassa, mutta kyllä on typertynyt olo. Yritän olla urhea ja reipas, mutta tosiasiassa mua itkettää ihan hirveesti.
Olis pitänyt mennä tänään vielä töihin, koska sille ei estettä ole; paitsi armoton itkuväsyoksennus, eli en mene.
Miksi en vaan saisi iloita tästä odotuksesta ilman suurempaa draamaa?
Nyt menen lepäämään ennenkuin saan teidätkin ihan masennuksiin:) kiitos tuesta, tiedän, että täällä ymmärretään mitä äitinaisten päässä liikkuu.
AatuEetu 13+4 tai 13+1 minäitepiipero
Voi itku! Odottavan aika on pitkä, koita silti jaksaa nämä pari viikkoa lapsivesitutkimukseen. Todella paljon voimia koko perheelle! * Suuren suuri voima halaus*
OP
Tuli ihan tippa linssiin, kun luin viestisi keijo.annikki. En voi kuvitellakkaan miten pahalta voi tuntua elää epätietoisuudessa. :`( Ja vielä kun tätäkin jouduit niin odottamaan. Todella paljon voimia sinulle ja monen monta halausta.
Tulipas paha mieli.
t:tiitiäinen, poika ja masuvauva 13+1
KEIJO.ANNIKKI,
Onpas harmillista!!! Mutta on siinä jotain hyvääkin: lapsivesipunktiossa keskenmenoriski on pienempi kuin biobsiassa, sillä se on helpompi toimenpide. Mutta eivät vieläkään ottaneet veriseulaa? Olisit saanut tarkemman riskiluvun, ultra ei niin tarkka ollenkaan. Olen todella pahoillani, että joudut edelleen odottelemaan...ja sitten vielä odottelemaan tuloksia. Eipä siihen sanat juuri auta. Mutta koita kestää...täällä kaikki varmasti hengaa hengessä mukana!!! Ja ainakin voit muuttaa ilman pakkolepouhkaa! HALII!!!!
Muutenkin tänään on selvästikin päivä, jolloin pitää sytyttää paljon kynttilöitä ja hakeutua liki omia rakkaitansa. Pimeys yrittää meitä pelotella monella rintamalla, mutta eipä anneta periksi! Kyllä tämä kaikki vielä iloksi muuttuu!
Täällä rv14 täynnä tänään - ihanaa! Masu on vielä pieni, esikostakaan ei näkynyt ennen kolmatta raskauskolmannesta.
Pakkohan tässä on eteenpäin mennä ja onneksi tai onnettomuudeksi tekemistä on paljon, tosin vetokin on vielä poissa. Mies on ainakin näennäisesti rauhallisella mielellä ja katselee vaunuja tulokkaalle. Minua kyllä stressaa ja olen sitten huonolla tuulella kaikille. Ei jotenkaan pysty kääntämään ajatuksia pois omasta olosta, no osa vaivoista on ihan konkreettisia.
Veriseulaa ei tehty siksi, että se ois todennäköisesti näyttänyt plussaa ja siten lisännyt vaan lisää epätoivoisuutta. Mulla siis ikä 36vee nostaa riskilukua.
Toinen kyllä niin hyväntuulisena siellä köllötteli, että ei uskoisi vikaa olevankaan. Ja eihän se meidän rakkatta tai odotusta keskeytä vaikka jotain olisikin. Onpahan vielä tärkeämpi kun on jouduttu enemmän miettimään. Ainakin se on selvinnyt, että mikään ei ole itsestään selvää.
Ja nyt taas pakkaamaan. Pitää välillä käydä täällä puhaltamassa ajatuksia ulos.
Voimia täältäkin sinulle ja miehellesi keijo.annikki!
Laru kyseli H&M:n liikkeistä. Kävin eilen Aleksilla, ja siellä ei ollut kovin laaja valikoima. T-paitoja, farkkuja ja suoria stretch-kankaisia housuja oli, mutta ei muuta mainittavaa. Verkkareita en muista nähneeni ollenkaan.
Omasta navasta sen verran, että hermot meinaa mennä flunssan/nuhan kanssa, kun tätä on kestänyt jo 5 viikkoa! Nokka on tukossa ja päätä särkee välillä, mutta muuten en ole kipeä. En kuitenkaan varmuuden vuoksi uskalla käydä missään urheilemassa tai liikkumassa :(.
Muuten kuuluu ihan hyvää, eilen kuunneltiin neuvolassa sydänääniä ja siellähän ne molemmat tykytteli 150:n vauhtia! Ensi viikolla sitten rakenneultraan. Tänään laskeskelin muuten ensimmäistä kertaa, että milloin sitä jäisi äitiyslomalle... jään luultavasti 1.3. mutta katotaan vielä.
Mukavaa iltaa, jos joku vielä sattuu lukemaan! :)
Sain sitten tän koneen ihan sekaisin, ei tajua mistään mitään kun joutui heräämän yöllä 8 kertaa!! Esikko on tulossa kipeeksi ja perjantaina olis lento, voih...
Joku kyseli mihin ollaan matkalla, Sveitsiin. Pojan mummu asuu siellä, viivytään siellä melkein 3 viikkoa, joten nettipimennossa elelen.
Keijo.Annikille oikein paljon jaksuja tämän päiväiseen sikiötutkimukseen! Minäkin lähetän enkeleitä ja toivotaan täällä peukut pystyssä hyviä tuloksia. *halaus*
Kurptsavatsa; Tampereella on gynekologi/urologikeskus, Keskustorilla jotka tekee 3/4D ultria. Hintaa en valitettavasti tiedä. Suosittelen itse sitä miespuolista lääkäriä, käytiin sillä esikoisesta loppuraskaudeultrassa. Todella ammattitaitoinen, mukava ja kaikenlisäksi Tays:n proffa :)
Alpukka kyseli meidän asuntohaaveista; ei muuteta nyt ja en ole vielä pyytänyt toista arvioitsijaa. Me päätettiin nostaa kuukausierää ja näin ollen laina-aikamme lyhenee 7 vuotta! Tämä oli nyt parempi ratkaisu meille :)
Onnea kaikille muuttajille, ottakaahan rauhallisesti! Laitatte ne ukot/ muut apulaiset kantamaan.
Kaikille ultrassa käyneille onnittelut!
Ja uusiakin oli taas tullut, Tervetuloa vaan kaikille!
(.) Huomenna neuvola ja ultra, jee!! Eilen yritin leipoa muumi-piparkakkutaloa, juu en sitten suosittele kenellekkään! Tarvii arkkitehdin tai insinöörin tutkinnon. Näin Kokkipuolen ihmiseltä ei onnistunut ;) Tuli ihan vinot seinät ja siihen se rakennus sitten jäikin.
Liikkeitä täällä tuntuu iltaisella kun jaksaa keskittyä, voi kun ne siitä voimistuisi!
Nyt pitää lopettaa, pojalla on pyllypyykin aika :)
Hyvät voinnit kaikille!!
Onnipapunen, Käpy 16+1 & " iivari" 1v2kk