Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista musiikkia te 70-luvulla syntyneet kuuntelette nykyään?

Vierailija
24.02.2023 |

Soiko kaiuttimissa edelleen kasarihevi vai jopa k-pop?

Kommentit (87)

61/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista suomeksi esitettyä, englantia ei jaksa enää, tyhjänpäiväistä suurin osa.

Vierailija
62/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta asti ollut kiinnostunut monenlaisesta musiikista. Jenkkimusa alkoi jo kauan sitten tökkiä pahasti, eikä suomalainenkaan listamusa herätä mitään kiinnostusta. (Esim umk... Kaikki kuulostaa samalta tasapaksulta p..kalta)

Sen sijaan kuuntelen sujuvasti sekaisin poppia Lähi-idästä, argentiinalaista tangoa, intiaanien musiikkia, irlantilaista steampunkia, klassista ja vaikka Notre Damen naakkoja jne.. Toki vanhat tutut kappaleet on hyviä, mutta maailma on täynnä musiikkia, miksi jämähtää samaan vanhaan, tai jonkun radiokanavan tarjontaan, kun kerran etsiminen on helppoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista musiikkia, hengellistä kuoromusiikkia, 60- ja 70-lukujen rokkia sekä kuulemiani hyviä kappaleita myöhemmiltäkin vuosikymmeniltä.

En juuri kuuntele radiota, joten en kuule nykyajan musiikkia oikein mistään. En kyllä oikein ole muutenkaan uutuuksien perässä juoksija. Luotan siihen etten menetä mitään, mikä ylittäisi edellä mainitut. Musiikin kulta-aika on jo takana päin mielestäni, suurten klassisten säveltäjien aikaan. Populaarimusiikin kulta-aika puolestaan oli 1960-70-luvuilla.

Olen syntynyt 70-luvun lopulla.

Vierailija
64/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -78. Meditaatio musiikki, dance harvoin jos hyvää, ei käy poprock. Myös jokin oikeasti hyvä klassinen laulu tai soitto, englannin kielellä. Hevi ei toimi tai huono ooppera.

Vierailija
65/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iron Maiden

Vierailija
66/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon samoja kuin ysärilläkin. En koskaan ole tykännyt kotimaisesta musiikista tai iskelmästä tms.

Kuuntelen kuntosalilla diskoa/trancea ysäriltä & 2000-luvulta, siivotessa heviä (Metallica, Iron Maiden jne.), autoa ajaessa Kentiä, Cranberriesiä, Bad Religionia, Linkin Parkia jne. Kun rentoudun, laitan klassista soimaan. Ylipäätään kaipaan enemmän hiljaisuutta kuin musiikkia. Nuorempana kuuntelin koko ajan jotakin, mutta nyt hiljaisuuskin voi olla sitä kauneinta musiikkia.

N48

Vierailija
67/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virsiä tulee aika paljon kuunneltua.

Vierailija
68/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon konemusaa. Pidempiaikaisia suosikkeja ovat Suicide Commando, Wumpscut, Perturbator, Carpenter Brut, Funker Vogt, Hocico ja Funker Vogt. Assemblage 23 ja Retrosic kuuluu myös soittolistalle, kuin myös VNV Nation. Muut hyvät artistit löytyy vanhemmasta päästä, Alice Cooper, Billy Idol ja U2 on jo useamman vuosikymmenen lämmittäneet korvia.

Vierailija
69/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon sitä samaa 70/80-luvun heviä mitä silloin nuorena alkoi kuuntelemaan. Sitten on muutamia uudempia bändejä mistä tykkään, heviä nekin.

Vierailija
70/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele ainakaan kotimaista nykymusiikkia. Lopetin radion kuuntelun 2000-luvun alussa, koska juontajien ärsyttävä kälätys ja rasittavat mainokset kävivät hermooni. En siis tunne oikeastaan mitään tuoretta tai kotimaista musiikkia. Räppiä vihaan, kaikenmaailman emmit ja almat ja mitä niitä onkaan on ihan samaa vänisevää naistuubaa. Bänditkin on toistensa kopioita, tylsiä. Viimeinen mielestäni ihan hyvä bändi oli Tehosekoitin.

-75 syntynyt

Vierailija
71/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasari ja ysäriheviä sekä ysärijyystöä, Eppuja. 2000 luvun jälkeen tehdystä musiikista ainoastaan Rammsteinia.

Et edes irvistä sanoessasi "ysärijyystöä", vaan esittelet ylpeänä tämän musavalinnan. Joka pitää sisällään sanan 'jyystö'.

Tän takia en luota teihin.

Vierailija
72/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v mies, eipä jaksa kuunnlla enää sillä tavalla musiikkia kuin nuorena. Autossakin monesti vaiennan radion kuulumattomiin ja hyvin harvoin tulee enää kuunneltua cd levyjäni tai kasetteja.

Tubesta joskus jotain 80-90-luvun musiikkia tai new retro wavea.

Vierailija
73/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinistä asti tykännyt eniten hevistä ja melodisesta punkista, samat tyylisuunnat kovimmassa kuuntelussa edelleen.

Jess, siellä sielunsisarukseni!

N47

Vierailija
74/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuvittelin että on itsestäänselvää kuunnella musiikkia klassisesta Bluesiin, rockiin, 50- ja 60 -lukujen bändeihin ja artisteihin kautta manterein, 70-luvun uskomattomiin hevisauruksiin ja progeen, kasariin monine muotoineen, ysäriltä ainakin grunget ja britpopit, 2000-luvun paskileet ja siitä nykyaikaan, genret siinä välissä.

Vierailija
75/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmikuu2023 kirjoitti:

Iron Maiden

Sitäpä minäkin. Jumalten musiikkia!

Vierailija
76/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen musafani:

Tier 1: Olen kuullut jostain yhtyeestä ja soitan sitä kunnes Tuonela kutsuu.

Tier 2: Nuorena kuuntelin Metallicaa, ja niin kuuntelen yhä.

Tier 3: Joo siis tykkään hevimmäst. Ja silleen joku punk myös.

Tier 4: Olen joo kuullut muistakin genreistä mutta ei se tarkoita että oon hòm*. Eihän?

Tier 5: Kuulin kerran Beatlesii kaupan radiosta. Oli hirveetä, piti äkkii puhdistautuu metalliäijien retriitis. Siel kuunneltiin Metallicaa.

Vierailija
77/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen musafani:

Tier 1: Olen kuullut jostain yhtyeestä ja soitan sitä kunnes Tuonela kutsuu.

Tier 2: Nuorena kuuntelin Metallicaa, ja niin kuuntelen yhä.

Tier 3: Joo siis tykkään hevimmäst. Ja silleen joku punk myös.

Tier 4: Olen joo kuullut muistakin genreistä mutta ei se tarkoita että oon hòm*. Eihän?

Tier 5: Kuulin kerran Beatlesii kaupan radiosta. Oli hirveetä, piti äkkii puhdistautuu metalliäijien retriitis. Siel kuunneltiin Metallicaa.

Tässä ketjussa myös

6: Kuuntelen vain yhtä radiokanavaa

7: Mitä vain kunhan se on suomalaista ja suomenkielistä

Vierailija
78/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuuntele ainakaan kotimaista nykymusiikkia. Lopetin radion kuuntelun 2000-luvun alussa, koska juontajien ärsyttävä kälätys ja rasittavat mainokset kävivät hermooni. En siis tunne oikeastaan mitään tuoretta tai kotimaista musiikkia. Räppiä vihaan, kaikenmaailman emmit ja almat ja mitä niitä onkaan on ihan samaa vänisevää naistuubaa. Bänditkin on toistensa kopioita, tylsiä. Viimeinen mielestäni ihan hyvä bändi oli Tehosekoitin.

-75 syntynyt

Miten voit vihata vänisevää tuubaa kun itsekin olet noin mielikuvitukseton ja vänisevä?

Vierailija
79/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea fiiliksen ja tilanteen mukaan. Kasaridisco, suomirock ja pop, rock-klassikot, klassinen, heavy, ysäri ja suomiräp etc.

Vierailija
80/87 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peer Günt on soinut mulla vuodesta -84. Viimeksi kaksi viikoa sitten livenä Möysän Musaklubilla Lahdessa.