Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤½¤HELMInauhan keskiviikko¤½¤

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tässä odottelen, että alkaako vatsakivut taas tänään (toivottavasti ei!) - yksikin sellainen kipu, niin sitten soitan neuvolaan. (Eilen illalla kävin eiliseen pinoon huoleni jo kertomassa.)

Ja nyt on pää _ihan_ tyhjä, joten palaan varmaan myöhemmin taas. Mukavaa keskiviikkoa!

Minni & [color=teal]Mulperi

Vierailija
2/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnille jaksamista ja muillekin pitkää pinnaa lepäilyyn! Useammalla helmiksillä on suppareiden takia lepokäsky, joka kuitenkaan ei ole niin helppoa pidemmän päälle.

Tekisin mieli laittaa verhot kiinni kun taaass on niiinn harmaa ja sateinen ilma!!!!

Eilisestä neuvolalääkäristä ihan hyviä uutisia. Paikat oli kiinni ja kaikki ok. Kohdunpohjan korkeus oli huimat 27cm. Millaisia lukemia muilla?

Painoa on tullut reippaasti. 11kg ensikäynnistä!! Apua! Vaikka terkkari kyllä ei ollut huolissaan siitä, kun muutenkin olen hoikkarakenteinen ja painon nousu on jokaisella hyvin yksilöllistä. Lohdutteli vielä sillä, että ei ne kilot ainakaan päällepäin näy. No, ei minulla ainakaan huono oma tunto herkuttelusta ole, kun vaan kerran viikkoon on mulla herkkupäivä ja muutenkin syön ihan terveellisesti. Ja kun muuten olo on erittäin hyvä ja terve. No, näistä painoasioista on taidettu jo jauhaa aika paljon, mutta lisäsinpähän omat voivotteluni joukkoon :o)

lähdenkin tästä vielä ihastelemaan eilen tullutta äitiyspakkausta! *huokaus*

Mukavaa keskiviikkoa helmiksille!

-Junebug & toukkis 27+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän omaa ( . ) heti näin alkuun!

Masennus on nyt oikeesti hälventyny ja helpottanu.

Mutta nyt sitten " murehdin" mitä masukille kuuluu, kun eilisestä asti on ollut todella vaisua liikettä ja hiljaista muutenki!

Aamulla heti soitin neuvolaan ja saan iltapäivällä mennä kuuntelemaan sydänääniä.

Samalla nauvolatäti kertoi sokerirasituksen tuloksia joissa sitten oli sanomista! :-(

Kaksi arvoa on hieman liian koholla joten on laittanut ajanvarauspyynnön naisten polille. Nyt sitten oottelenki, että tulis se aika pian. Sielä odottaa ravintoterapeutti ja seurantaultra.

Ultrasta oon tyytyväinen, kun on ollu jo mielesä, että miten jaksan oottaa tuonne viikolle 36?! Sillon olis ollu vasta seuraava ja tässä välissä oli kamala hinku nähdä tuo masukki, että miten hän voi.

Tosin nyt tuli heti semmonen tiukan linjan meininki tuohon syömiseen, kun kuuli, että arvot ei ookkaan ihan hyvät! Karkit saa kyllä nyt jäädä tyystin ja muutenki panostaa taas tuohon kotiruuan tekemiseen.

Monesti vaan jäänyt iltapäivällä kotona tekemättä koko ruoka, kun töissä /työharjottelussa saa syödä lämpimän ruoan. Samoin puoliso saa käydä syömässä ilmaiseksi.

Miehen työtilannekkin alkaa näyttämään hyvältä, kun tiedossa on jo kolme paikkaa joihin pääsis töihin. Tänään aikookin mennä kahteen paikkaan ja eilen kävi yhdessä johon olis heti päässy jäämään. Taitaa mieli vetää tuohon eiliseen paikkaan, kun siinä sais tehdä omaa autoa myös... Mies, kun on kiinnostunut autojen laitosta ja tämä on vielä maalaamo, jonka omistaja lupas maalata meidän autot millä värillä vaan!! ;-)

Toki silleen, että mies tekee itse pohjatyöt jne.

Ei vaan! Lähdempäs naapuriin kyläilemään ja " juoruilemaan" !

Hauskaa keskiviikkoa kaikille!

maria_a + masukki 28+5

Vierailija
4/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas aloitettu päivä itkeskelyllä..:( Tuntuu ettei mikään mene kohdallensa eikä kukaan tunnu välittävän miten se muhun vaikuttaa.. Eilen tuli taas riideltyä miehen kanssa, kun hän ei ole voinut hoputtaa vanhempiaan muuttamaan pois jaloista ja aikovat vasta viikonloppuna kantaa omat tavaransa kokonaan pois! Ja meidän pitäisi kantaa omamme sinne viimeistään keskiviikkona/torstaina, että ehdin tämän asunnon vielä siivota uudelle vuokralaisellemme. Niin ja siis siellä ei ole vielä yksikään huone valmistunut eikä varmasti valmistukaan kuin yksi ennen muuttoamme! Eli siis joudumme asumaan koko perhe yhdessä ainoassa huoneessa kunnes saavat muut valmiiksi! Ja tämä huone on vieläpä meidän makuuhuoneemme!

Eikä tuo mies ollut edes tajunnut, ettei nämä ennenaikaiset supistukset ole mitenkään normaaleja! Hän on siis koko ajan valittanut tai ollut turhautunut siitä kun en ole täällä kotona ollessani siivonnut tai tyhjentänyt tiskikonetta yms. Vasta eilen kun taas riitelimme tajusi kuinka lähellä voi olla, että tämä vauva ei kyydissä pysyisikään loppuun asti. Toivottavasti nyt edes tajusi..

Ja kun tajuaisi vielä sen, että olen äärimmäisen herkkä ihminen (mitä en koskaan ulospäin näytä) ja kun minulla on aina ollut tapana hoitaa asiat ajoissa, niin en ole koskaan pahemmin mistään stressannut. Ja nyt kun hän ei ole suostunut tähän asioiden ajoissa hoitamiseen, niin minä olen alkanut sitten kaikesta stressamaan enkä oikein osaa stressiä käsitellä kun en tosiaan ole koskaan aiemmin joutunut sen kanssa elämään, niin nyt on sitten hermoromahdus todella lähellä! (tunnistan kyllä oireet, koska olen pari kertaa elämässäni sellaisenkin kokenut)

Ja vielä kaiken kukkuraksi olen huomannut, että syömishäiriöni on alkanut taas nostaa päätään. :( Olen siis sitä sairastanut nyt kohta 8 vuotta, tosin aina välistä itse saanut sen kuriin. Pahimman vaiheen ko. sairaudesta koin vajaa vuosi sitten. Onneksi sain sen taas kuriin ennen raskautumistani, mutta nyt tosiaan pelkään niin vauvan kuin itsenikin puolesta, etten pysty näin suuren stressin alla sitä enää kontrolloimaan. :(

Ja lisää huonoja uutisia, mitkä minua stressaavat: Sisko ilmoitti eilen että tuskin tulevat meille joulun viettoon kun on muka niin hankalaa koirien kanssa sinne tulla. :( Eli siis nyt on joulukin pilalla!:´( Ei pelkkä sen odotus ja valmistelu.. Ja minulle joulu on aina ollut vuoden tärkein tapahtuma, joten voitte varmasti arvata kuinka paljon minua nyt masentaa..:(

Minnille piti sanoa niistä kivuista.. Itselläni oli tuolla viikkojen 10-20 välillä niitä ja kävin kahteen otteeseen sairaalassakin niitä tutkituttamassa. Mitään ei selvinnyt, mutta eivät ainakaan liittyneet raskauteen (tai siis vauvalla oli kaikki kunnossa). Neuvolassa hoitaja sitten sanoi, että joskus raskausaikana voi esim. rasvainen ruoka aiheuttaa tuollaisia kipuja suolistoon (nythän se on vielä kovin ahtaalla kun vatsa niin korkealla), että kannattaa katsoa mitä syö ja millaisia annoksia. Minulla ainakin se auttoi. Ja tuosta raskausmyrkytyksestä, en kyllä tiedä asiasta kovin paljoa, mutta jostain jäänyt sellainen käsitys ettei se tule kovinkaan helpolla, jos ei ole ensimmäisestä lapsesta saanut ja jos omalla äidillä ei ole sellaista ollut. Mutta kannattaa toki varmistaa asia vähän luotettavammasta lähteestä!

Parempaa päivää muille Helmiksille!

-frog2 ja rv29+4

Vierailija
5/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun saa nukkua pitkään!! Alkuviikko oli vapaata ja nyt hoitolapset tulevat vasta 11.00.

Mulla sf-mitta oli 23cm eli keskikäyrällä mennään. Mielenkiinnosta kaivoin vanhan neuvolakortin ja silloin masu on ollut kyllä isompi näihin aikoihin. Olisin luullut, että toista odottaessa vatsa kasvaisi nopeammin tai jotain... Paino oli täysin sama! Eli nyt on alkupainoon tullut 6kg, viikovauhti oli aika suuri, 800g! Jos vähän saisi tota herkuttelua kuriin...

Frog, voimia sulle!! Toivotaan, että se aurinko paistaisi pian sinullekin!

Viikonjatkeita kaikille, Pessi80 rv26+4

Vierailija
6/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tunnu ilmat tuosta mihinkään muuttuvan lähipäivinä, joten harmaata ilmaa piisaa kuten myös olotilaakin.

Nyt alkaa supistelut taas vähän hellittämään sairasloman ansiosta. Käydessäni gynekologilla reilu viikko sitten oli kohdunkaula lyhentynyt 1,5 cm:iin ja paikat pehmenneet. Eilinen käynti neuvolalääkärissä ei ainakaan lisännyt varmuutta, sillä lääkäri totesi kohdunsuun olevan sormelle auki, kohdunkaulan pituuden ollessa edelleen onneksi 1,5 cm. Neuvolamme lääkäri vaihtui taas kertaalleen ja tällä kertaa lääkäriksi otettiin nuorehko naislääkäri, jonka kokemusvuodet taitavat olla yhden käden sormilla laskettavissa. Hän ei " määrännyt" vuodelepoon, mutta mitä mieltä te olette?

Minulla kun on takana 6 vuotta sitten ennenaikainen synnytys (3 vkoa etuajassa ja perätila) niin nyt alkaa vähän pelottamaan, että haluaako vauveli tulla tällä kertaa paljonkin etuajassa tähän maailmaan.

Onko muilla kokemuksia kohdunsuun avautumisesta näillä viikoilla?

Lisäksi liitoskivut ovat taas lisääntyneet.

Terveisin

Äippä & vauveli 28+1

Vierailija
7/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotit kummasti oloani - kunpa minä voisin helpottaa sinun oloasi. Voimia ja jaksamisia toivon sinulle!! Minulla myös tuollainen mies, että kyllä ymmärtäisi, jos joutuisin täyslepoon. =( Viime lauantain makasin koko päivän kun oli enempi niitä vatsakipuja, ja kyllä oli sunnuntaina aika kaamea näky varsinkin keittiössä (vaikka siis mieskin aamusta iltaan kotona!). Astianpesukone tyhjentämättä, tiskipöytä peitossa likaisista astioista + kaikki muukin ihan sotkussa. Todistin siinä kyllä samalla itselleni, että vaikka päivisin usein tuntuu, että en saa täällä mitään aikaiseksi, niin huomaamattani kyllä saankin aika " paljon" tehtyä. Vaikka vaan ihan just nuo koneen täytöt/tyhjennykset, ruoan laitto, vaipan vaihto, siis kaikki tällaiset ihan " itsestäänselvät" jutut, ei enää olekaan mitenkään itsestäänselvyyksiä.

Tänään ei (vielä) ole onneksi kertaakaan ollut vatsakipua, kokoajan kyllä sellainen pieni jännitys siinä kohtaa.. Ääni on niin mennyt, että kohta täytyy tosiaan kuiskata, jotta saa jotain selvää mitä pihisen. No, edelleen toivon, että liittyy ne vatsakivut tähän pöpöön vaan.. Mulperi on ainakin ollut just siitä lauantaista asti tosi vilkkaalla päällä, joten en nyt hänestä ole sentään kovasti huolissani. Kovaks on kyllä vatsa alkanut kans välillä vetää, eli kivuttomia suppareita ilmassa.. Maanantaina onkin seuraava nla, ja saan varmaan lähetteen labraan, ja sit selviää joko se streptokokki jyllää, ja saanko siihen antibioottikuurin (aiemmista kuuri ollut rv30 paikkeilla) - siitä en kuitenkaan enää stressaa, se kun on aiemmista raskauksista jo tuttu juttu.

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]27+2

Vierailija
8/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensinnäkin piristystä kaikille sitä kaipaaville ja kärsivällisyyttä vuodelepoon määrätyille! Itse melkein toivoisin pääseväni hetkeksi vaan lepäilemään, mutta kun kunto on liitoskipuja lukuunottamatta loistava niin eipä ole toivoa - eikä minusta siihen päivää pidempään olisikaan.

Ja Frog2(?) ymmärrän hyvin tuon stressisi muutosta. Minäkin hoidan asiat aina hyvissä ajoin ja nykyisessä työssäni ärsyttävää onkin, kun pelkkä oman työn hoitaminen aikataulussa ei riitä tai pikemminkin sitä ei pysty tekemään, koska toiset osapuolet eivät tee osaansa hommista. TUlinkin juuri palaverista, jossa tätä käsiteltiin ja muiden täällä pidempään työskennelleiden kanta oli tyyliin " ei voi tehdä mitään kun on niin paljon töitä" ...miehiä kaikki!

Mulla paloi eilen pinna niinkin pienestä asiasta kuin joulukortit! Aloimme niitä toissailtana miehen kanssa askarrella (vaadin hänet mukaan tällaisiin yhteisiin juttuihin ja suht mielellään hän tuleekin, kun saa helpon ja selkeän homman mitä tekee :-) joulukortteja. Eilen ne piti sitten jo saada valmiiksi ja menetin hermoni kun mies lusmusi muualla ja homma hidastui uhkaavasti kohti Paon alkamisaikaa. Jälkeenpäin ajatelleen ihan tyhmää: ei todella ole vielä muutamaan viikkoon kiire joulukorteilla ja saahan niitä tarvittaessa valmiina kaupastakin jollei ehdi itse tehdä! Mutta mun sietokyky keskeneräisten töiden suhteen on minimaalinen. Eikä pinnaani pidentänyt se että työpäivät venyvät kymmentuntisiksi ja nukun yöt huonosti. Eikä varmasti helpota ennen äippäloman alkua, jota olenkin jo alkanut toisaalta odottaa innolla, toisaalta kauhulla kun niin monta dead linea on töissä vielä ennen sitä. Tällä luonteella (perfektionistiko...) stressinsietokyky on kyllä venynyt vuosien varrella melkoiseksi!

Oma ( . ) hytkyy potkujen tahdissa - joskin tänään on ollut hiljaisempaa. Mulla eka sf viikolla 21 oli 21 cm ja seuraava viikolla 26 oli 26 cm eli sentti/viikko vauhtia on menty yläkäyrää pitkin. TOivottavasti hidastuu ennen loppua! Nyt jo tuntuu kun istuessa kumartuu eteenpäin, että kohtu on kiinni kylkiluissa. Tosin nla lääkäri sai 2 vkoa sitten paljon pienemmän mitan ja kontrollimittaus on huomenna. SItä en ole murehtinut, kun luotan täysin erittäin kokeneeseen th:an. Toisaalta jos mitta yhä on pieni (verrattuna ekaan th:n mittaamaan arvoon) niin pääsisinpä ainakin kontrolliultraan katsomaan masukkia :-)

Ja vauvantarvikehankinta rintamalla tapahtui melkoisesti viime viikonloppuna, kun löysimme käytettyinä vaunut, turvakaukalon lämpöpusseineen, sitterin, syöttärin, kantoliinan... Ja vielä selvittiin 250 e:lla! Nyt ei sitten saakaan shoppailla paljon enempää. Äitiyspakkausta odotellessa siis.

Töihin taas! Jaksamista ja parempia vointeja kaikille!

äippä + masukki 28+3

Vierailija
9/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halit Sammakko-ystävälle! Oliko se niin, että teillä oli myös se maatilajuttu, josta appivanhemmat piti saada pois? Joka tapauksessa hurjasti jaksamista. Meillä anoppi ehdotti eilen, että jos he ostaisivatkin maatilan asuinrakennuksen takaisin, kun se vaatii remonttia (rakennettu 70-luvulla). Mies saisi maksettua pankille velkoja takaisin. MIKÄ LOGIIKKA! Mihinköhän me sitten tosta vuokrakaksiosta muutetaan? Uuteen, itse rakennettuun taloon? Eikä sen rakentaminen tietenkään maksa mitään...

Mulla yrittää iskeä flunssa päälle. Ilkeä olo. Toisaalta kummallista, että mitä enemmän nukun, sitä vähemmän kurkkua sattuu. Tuli jo sellainen olo, että tämä on taas jokin kropan keksimä keino saada mut rauhoittumaan sänkyyn. Mielellään lepäilenkin: Täällä on liikkeellä vesirokkoa (jonka olen sairastanut) mutta myös tulirokkoa, jolle ei voi tulla edes immuuniksi. Sitä en ainakaan halua!!! Kurkku on kuulemma niiiiiiiin kipeä, ettei mitään voi syödä. Tod. näk. tulirokko tarkoittaisi sitä, että joutuisin suoraan tiputukseen (näin kerrottiin neuvolasta). Sikiön ravinnonsaanti pitää varmistaa.

Takaisin peiton alle pöpöjä piiloon!

*M* ja Tuuti 28+4

Vierailija
10/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa vaan,

liityn teidän supistelijasaikkulaisten kerhoon minäkin ;) Vertailun vuoksi kiinnostaisi kuulla että millainen tilanne teillä on kohdunkaulalla ja -suulla ja miten siihen on reagoitu? Mulle terveyskeskuksen neuvolalääkäri sanoi ensin, että ei ole muutoksia tapahtunut ja että kohdunkaula on sellainen kuin sen näillä viikoilla kuuluukin olla. Mutta korttiin merkkasi kuitenkin, että lyhentynyt sentillä!? Viime raskaudessa oli se 3 cm tosi pitkälle, vasta kuukautta ennen laskettua on merkattu 2 cm... Halusikohan olla vaan huolestuttamasta minua vai miksi ei sanonut suoraan, että on lyhentynut!? Vai voiko näihin arvauskeskuksen lääkäreihin luottaa. Minua siis supistelee tiuhaan ja paljon.

Kyselee Viherrys, 26+5

Vierailija
11/11 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tänään on monella ollut huono päivä..!

Frogille erityisesti haluaisin lähettää superpaljon voimia ja positiivista mieltä miehen ja hänen vanhempiensa kanssa " taisteluun" !!!

Toivottavasti löydät jostain voimat taistella syömishäiriöö vastaan ja saat muutenkin asiat rullaamaan!!!!! [color=red][b] bd bd bd [/b] [/color]

Nyt unohdin jo muut jutut... joku oli sokerirasituksessa käynyt.. mun pitäis aika sinne varata kanssa mutta venytän soittoo jostain kumman syystä taas! Ei houkuttele ajatus syömättä olosta ja jonkun sokerilitkun juomisesta kauheesti!

~~sori kaikkien nikit on nyt unohtunu~~

Sitten joku oli tehnyt todellisia löytöjä kun kaikki " kalliit" hankinnat oli saanu niin pienellä rahamäärällä!!

Ite oon seikkaillu kaikilla mahdollisilla sivuilla, missä myydään vaunuja ja kaukaloita, eikä mieleisiä (tai sopivan hintasia) tunnu löytyvän!

Ihan ehdottomasti haluaisin sen kaukalon, missä tulee mukaan se jalusta, ettei tarvi joka kerta irrottaa turvavöistä kun nousee autosta!

Ne tahtoo vaan maksaa aika paljon..

Haluaisin saada nyt noi isot hankinnat tehtyä, että vois siihen jouluun kunnolla alkaa keskittyyn..

Pipari-mainos nostatti veden kielelle ja lupasinkin lapsille, että viikonloppuna voitas leipoo ekat piparit. Jospa meidän jouluvalmistelut alkais vaikka niistä pipareista!

Onko kellään " käytössä" [color=orange]Minisun- [/color]merkkisiä d-vitamiineja? Montako otatte kerralla 1 vai 2 kpl?

Ite en oo uskaltanu jostain syystä ottaa kun yhden, vaikka eihän noi vitamiinit oo kovinkaan vaarallisia.. Tulee sitä tehtyä raskausaikana varmaan pahempiakin juttuja...

Mutta paketissa siis sanotaan, että 1-2 pilleriä päivässä ja minä torvi en tiedä pitäskö ottaa enemmän kun yks!

Syön kyllä kalkkitablettejakin, mihin on lisätty d-vitamiinia ja sit otan vielä foolihappopillereitä..

Musta tulee joku pilleristi mieleen kun aamusin päivän satsin heitän huuleen = )

Nyt on mentävä tarkistaan voitinko huudon yhdestä vaatepaketista!

mammutti ja Vilppu rv 27+5