Mitä kannattaa/tarvii sairaalakassiin ?
Moi!
Tietämättömänä ja malttamattomana kyselen otsikon kysymystä. Itsellä ei vielä valmennuksia ole ollut, joten en tiedä tuleeko kyseiset asiat siellä ilmi.. Mutta tosiaan malttamattomana ja varmuuden vuoksi tahtoisin jo pakata kassin valmiiksi.
Terveisin Sivri
Kommentit (8)
Hei,
Olen pakannut mukaan vauvan kotiin tulo vaatteet (body, sukkahousut, lappugollegehousut, villahaalari, hattu, sukat, kevytvanupuku).
Itselleni olen pakannut vain imetysliivit, liivin suojuksia sekä pari always yösidettä - ovat mukavampia kotimatkalla.
Ennen lähtöä ajattelin lisätä mukaan hammasharjan ja tahnan,
hiuskamman ja hiuslenkkejä,
äitiyskortin,
kameran (virta ladattuna ja kortti tyhjänä) puhtaat äitiyshousut, äitiyspaidan sekä sukat ja alkkarit.
Saattaa olla että jotain suklaata myös. Ja kivennäisvesiplon.
Rasvoja saa osastolta ja kun vuotaa niin ne harsoalushousut on ihan ok. Ja pajalan puuroa tai luumua on osastolla tarjolla - jos sen saa syötyä...
Ehkä oman suihkusaippuan.
t:Tai 35+2
äitiyskortit (myös esikoisen)
verensokerimittari ym välineet (raskausdiabeteksen takia)
kamera
kännykkä+laturi
lompakko
kalenteri
kynä
meikit
shampoo, hoitoaine, saippua
hammasharja+tahna
hiusharja
hiuspanta ja hiuslenkki
liivinsuojia
yösiteitä
imetysliivit
alushousut ja sukat
sideharso
bebanthen
luumuja (helpottamaan vessareissuja)
Harkitsen ottaisinko evästä, miehelle ainakin. Lukemiset jäi viimeksi lukematta, mieluummin nukuin minkä pystyin. Mies tuo vauvan ja omat kotiutumisvaatteeni myöhemmin. Tuttia en meinaa tällä kertaa heti vauvalle antaa, se pitäisi olla oma.
*lompakko
*känny
*oma shampoo+hoitoaine+meikit+hiusharja
*liivinsuojia ja omat liivit
*omia alushousuja(kävin ite ostamassa xxxl-kokosia niin sairaalansiteet mahtuu hyvin, sairaalan alkkarit kun on niin hiostavia ja inhottavia!
*äitiyskortit
*hammasharja ja tahna
*kotiinlähtövaatteet itselle(mammahousut ok, koska se ihana mahanrötkylä ei mahu vielä normaaleihin housuihin)
*lukemista ja suklaatia ;)
Ja painottaisin tosiaan luumuja tms., millä vatsan toimintaa saa helpotettua... Itse itkua pöntöllä siellä väänsin, kun oli maha niin kovalla :/ Nyt siis kassissa odottaakin pari purkkia luumusosetta.
Kotiinlähtövaatteet oli lopulta ekalla kerralla turhat, koska lähdin samoissa kuin olin tullutkin - kotona kun halusin suoraan suihkuun. Sairaalan alushousut taisi jäädä lähtiessä silloin kyllä jalkaan, kun omia en sentään viitisinyt tulopäivän jäljiltä uudestaan päälle vetää x)
Esikoisen kanssa pidin sairaalan vaatteet, mutta kuopuksen kanssa sairaalassa ollessa halusin pitää omia t-paitoja.
Jos haluat/aiot käyttää:
- kantoliina
- omat vaatteet
- korvatulpat (jos huonekaveri kuorsaa...)
eli neljättä kertaa synnyttämään toukokuussa, mukaan pakkaan:
äitiyskortti
känny
ehkä kymppi rahaa
kirja
ristikkolehti + kynä
samppoo, hoitoaine, suihkusaippua
perusrasva, huulirasva, puuteri ja mascara
omia siteitä (yö) ja parit alkkarit
imetysliivit ja liivinsuojat (ei siksi että maitoa valuisi heti, mutta pehmeämpi jos nännit menee rikki)
vauvalle kaukalo, vaatteet ja tutti
mulle suklaata, salmiakkia, kuivattuja aprikooseja ja luumuja
toiveissa on itseasiassa polikliininen synnytys kuten viime kerrallakin) (eli suoraan synnytyssalista kotiin kunhan vauvan on lääkäri tarkastanut noin kuuden tunnin iässä.
mun mielestä sairaalan siteissä on olematon imukyky, siksi otan omat käyttöön melkein heti.
Eikö teillä sairaala tarjoile ko. tuotetta? Meilläpäin ainakin edellisissä synnytyksissä on osastolla ollut jääkaappi, jossa on hedelmiä (kaikenlaisia muitakin ja myös niitä luumuja) ja luumumehua ja luumujugurttia. On siellä tietty muitakin jugurtteja ja mehuja, mutta luumuista oli nyt kyse. Aamu- ja iltapaloilla on noita myös tarjolla. Että en minä ainakaan ole omia tarvinnut. Eipä ne nyt tietysti paljon painakaan.
Mun lempparisivustolla neuvotaan seuraavaa:
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=62
Kannattaa muutenkin lukea tota bebesinfosivustoa ja varsinkin toi synnytystoivelista-juttu on tosi hyödyllinen! Siitä on paljon apua myös miehelle!